Pro první čistě elektrický model Mercedesu je krátce po uvedení na trh vyhlášena první svolávací akce.
Elektromobily německých prémiových značek nemají vstup na trh nikterak šťastný. Nedávno jsme psali o svolávačce pro nové Audi e-tron, do jehož elektroniky může zásuvkou pro nabíjení proniknout vlhkost a způsobit zkrat.
U Mercedesu EQC (řada N293) je problém s diferenciálem přední nápravy, jehož šrouby nesplňují požadavky na trvanlivost. Pokud by praskly, přenos energie na přední nápravu by byl přerušen. Kromě toho by fragmenty šroubu mohly zablokovat soukolí a tím i přední kola. Kdyby navíc došlo k poškození skříně diferenciálu, olej by vytekl na silnici.
Celosvětově je postiženo téměř 1700 vozů, jejichž majitelé se budou muset smířit s delším pobytem jejich vozu v autorizovaném servisu. Výměna celého elektrického hnacího ústrojí na přední nápravě totiž trvá asi osm hodin.
Opravy ale budou probíhat postupně. V první fázi se svolávačka s interním kódem „0894001“ dotkne 571 SUV vyrobených od února do října letošního roku a registrovaných v Německu.
Airbag řidiče
Mercedesu EQC se ale týká i další svolávací akce, vyhlášená také pro modely třídy A (177), třídy B (BR 247), CLA (BR 118) a GLC (BR 253) vyrobené od května 2018 do září 2019. Podle vyjádření mluvčího značky pro německý web kfz-rueckrufe.de jsou problematické čtyři zajišťovací matice upevňující airbag řidiče. „V případě nehody s aktivací airbagu by se airbag mohl uvolnit ze základny a nelze se spolehnout na jeho ochrannou funkci,“ vysvětlil mluvčí.
Celosvětově bude zkontrolováno 15 600 vozidel a v případě potřeby u nich bude vyměněn airbag řidiče. Tato oprava s interním kódem „9192105“ by měla trvat asi půl hodiny.
-rb-
Zdroj: kfz-rueckrufe.de
Kam dál?