Několik svolávacích akcí pro malé i velké elektromobily (týden 3/21)

Svolávací akce tohoto týdne:
– Mercedes eVito + eSprinter – zkrat, požár
– VW e-Up! – zkrat, požár
– Citroen C-Zero – brzdy
– Peugeot iOn – brzdy


12 svolávacích akcí pro 18 modelů devíti značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 3. týdnu 2021. Po jedné akci mají značky Audi, Citroen, Kia, Opel, Peugeot, Toyota a Volvo. Tři svolávačky vyhlásil Volkswagen a dvě Mercedes-Benz.

Elektrické dodávky Mercedes eSprinter a eVito mohou mít problém s těsností krytu vysokonapěťové baterie. Vozidla nemusí být možné nastartovat a navíc by se mohlo zvýšit riziko požáru. Selhání izolace může vést ke zkratu v bateriovém systému také u Volkswagenu e-Up!.

Mercedes eVito a luxusní verze EQV mohou také mít nevyztužené vzpěry zavěšení kola, což může zhoršit ovladatelnost vozidla. U elektromobilů Citroen C-Zero a Peugeot iOn z let 2010 – 2019 může selhat posilovač brzd. Všechny nedávné svolávačky elektromobilů a hybridů najdete pod štítkem EV/Hybrid.



Ke zkratu v elektrickém obvodu hydraulické řídicí jednotky a následnému požáru může dojít také u modelů Kia Stinger modelového roku 2018 a 2019.

S airbagy Takata mají problém některé starší modely Volkswagen a Audi, řídící jednotka systému SRS může být špatně upevněna u několika modelů Volvo vyrobených v září 2020.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 3. týdne 2021

Make, Model (years) Problem
Audi A5 (2008 – 2011) Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami.
Audi Q5 (2009 – 2011) Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami.
Citroen C-Zero (2010 – 2019) Vnitřní součást vakuového čerpadla posilovače brzd by mohla být vadná.
Kia Stinger (2018 – 2019) V elektrickém obvodu v HECU (hydraulická elektronická řídicí jednotka) může dojít ke zkratu.
Mercedes-Benz EQV (2020) Vozidla jsou vybavena nevyztuženými vzpěrami zavěšení kola.
Mercedes-Benz eSprinter (2019 – 2020) Do vysokonapěťové baterie může vniknout voda.
Mercedes-Benz eVito (2020) Vozidla jsou vybavena nevyztuženými vzpěrami zavěšení kola.
Mercedes-Benz eVito (2019 – 2020) Do vysokonapěťové baterie může vniknout voda.
Opel Corsa (2019) Spodní příčné rameno může být nesprávně přišroubováno.
Peugeot iOn (2010 – 2019) Vnitřní součást vakuového čerpadla posilovače brzd by mohla být vadná.
Toyota Aygo (2020) Šev vnitřního bezpečnostního pásu zadního sedadla může prasknout.
Volkswagen e-Up! (2020) Selhání izolace může vést ke zkratu v bateriovém systému.
Volkswagen Crafter (2005 – 2016) Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami.
Volkswagen Up! (2011 – 2012) Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami.
Volvo V60 (2020) Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací.
Volvo V60 Cross Country (2020) Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací.
Volvo V90 Cross Country (2020) Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací.
Volvo V90 (2020) Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací.
Volvo XC90 (2020) Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací.
Volvo XC60 (2020) Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací.

-rb-


Kam dál?

Latest Recalls
Common Problems by Make and Model
Check the vehicle's history

What the owner should do?

If you read about a recall that you think may affect your car, you should make immediate contact with a dealer or workshop that’s been officially authorised to perform repairs on behalf of the manufacturer and ask for the details.

If you wish to know more about eventual problems of a specific car (e.g. real mileage, potential traffic accidents damages, odometer rollback, repairs, etc.), then we suggest going to HPI-Check.

Check the vehicle

Exit mobile version