Ve 29. týdnu 2018 bylo svoláváno 11 modelů pěti automobilek. Po jedné svolávací akci vyhlásily značky Ford, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Volkswagen a Audi.
Automobilka Ford v poslední době řeší v rámci svolávacích akcí poměrně závažné problémy. V únoru svolávala majitele vozů z let 2010 – 2014 vybavených motory 1.6 Ecoboost kvůli riziku praskání hlavy motoru – psali jsme zde, v březnu pak vozy z let 2014 – 2015 s motory 2.0l Duratorq, u kterých může dojít k přehřátí a následnému poškození olejové vany – psali jsme zde.
Ve 29. týdnu 2018 vyhlašuje Ford prostřednictvím systému Rapex další svolávací akci. Tentokrát se týká přítlačných kotoučů spojky a modelů C-Max, Focus, Kuga, Mondeo, Galaxy a Transit Connect s datem výroby v letech 2014 – 2018. Přítlačný kotouč u nich může prasknout. Podle českého zastoupení Fordu bude v některých případech stačit úprava řídícího softwaru (u vozů vybavených systémem start-stop), v jiných bude nutná výměna celého kotouče.
PSA
Podobně rozsáhlý problém řeší dlouhodobě koncern PSA s motorky předních stěračů. S jejich korozí a následným selháním se trápí Peugeoty 4007, Citroëny C-Crosser z let 2007 – 2012, ale také zpřízněné Mitsubishi ASX z let 2010 – 2017 – psali jsme zde. Stejná závada je nyní hlášena u Mitsubishi Outlander (2005 – 2012).
Mercedes-Benz
Minulý měsíc svolával Mercedes modely C-Class a E-Class vyrobené od srpna 2017 do února 2018 kvůli špatně svařeným opěradlům sedadel řidiče a spolujezdce – psali jsme zde. Nyní se ukazuje, že podobně jsou na tom i sedadla ve vozech vyrobených o něco dříve – od dubna do srpna 2017. Opěradla předních sedadel nemusejí být na pravé straně zcela zabezpečena.
Koncern VW
Stranou problémů nezůstává tento týden ani koncern Volkswagen. U modelů Tiguan Allspace ze srpna 2017 až ledna 2018 nemusí být správně utažena matice na pravém a levém kloubu přední nápravy. U letošních Audi Q5 (duben – květen 2018) nemusí jednotlivé pístky brzdiče zadního kola fungovat podle předpokladu. To by mohlo vést k opožděnému brzdnému účinku a zvýšenému riziku nehody.
Svolávací akce automobilek není radno podceňovat. Statistiky americké organizace NHTSA hovoří o tom, že až 25% svolávaných aut jezdí i nadále se závadou, která může být mnohdy i vážná a život ohrožující. Zejména u majitelů starších aut je nejspolehlivějším způsobem „jak být v obraze“ obrátit se na autorizovaný servis konkrétní značky. Tam by vám po nahlášení VIN kódu vozidla měli sdělit, zda se vás některá ze svolávacích akcí týká, či v minulosti týkala – píšeme zde.
-rb-
