Mercedesu Vito a V-Class může selhat řízení, Sprinteru zámek kapoty

Mercedes-Benz musí v současné době řešit několik větších svolávacích akcí. Například u modelů V-Class a Vito vyrobených v období 2013 až 2016 mohou korodovat hliníkové šrouby převodky řízení a vést k jejímu selhání. Podle německého Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) je celosvětově dotčeno 166 573 vozidel, z nichž je 74 634 registrováno v Německu.

V autorizovaném servisu budou hliníkové šrouby nahrazeny ocelovými a bude navíc přidána ochrana voskováním. Interní kód svolávací akce je „VS2SCHRALU (4694254).



Zámek kapoty

U nového modelu Sprinter (907) může být vadné šroubové spojení zámku kapoty. U vozů vyrobených od začátku produkce až do 12. 6. 2019 se může za určitých okolností kapota za jízdy otevřít. Problém se týká dodávek s předním i zadním pohonem.

V autorizovaném servisu bude zkontrolován utahovací moment šroubů a v případě potřeby chybějící šrouby nahrazeny. Oprava v rámci svolávací akce s interním kódem „VS3HAUBOSS (8892252)“ by měla trvat méně než půl hodiny, jak potvrdil mluvčí Daimleru serveru autoservicepraxis.de. Celosvětově bude zkontrolováno 52 004 vozidel.



Listové pružiny

U starší verze Sprinteru (906), jejíž výroba skončila v roce 2018, může za určitých podmínek prasknout zadní listová pružina. To by ovlivnilo vedení zadního kola a jízdní stabilitu vozu. Celosvětově se závada týká 5 972 dodávek.

V autorizovaném servisu budou zkontrolovány listové pružiny na zadní nápravě, v případě potřeby budou vyměněny. Zákrok by měl trvat maximálně dvě hodiny, interní kód akce je VS3BLAFED (3291090).

Nesprávný manuál

Nejmenší svolávačka je kvůli nesprávnému manuálu k modelům V-Class a Vito z roku 2019. U 370 vozidel může být například špatně popsána funkce varování airbagů. Majitelé dotčených vozidel obdrží opravenou verzi návodu k obsluze. Interní kód je „VS2BAFV (5891163)“.

-rb-


Kam dál?

Latest Recalls
Common Problems by Make and Model
Check the vehicle's history

What the owner should do?

If you read about a recall that you think may affect your car, you should make immediate contact with a dealer or workshop that’s been officially authorised to perform repairs on behalf of the manufacturer and ask for the details.

If you wish to know more about eventual problems of a specific car (e.g. real mileage, potential traffic accidents damages, odometer rollback, repairs, etc.), then we suggest going to HPI-Check.

Check the vehicle

Exit mobile version