Mercedes-Benz musí v současné době řešit několik větších svolávacích akcí. Například u modelů V-Class a Vito vyrobených v období 2013 až 2016 mohou korodovat hliníkové šrouby převodky řízení a vést k jejímu selhání. Podle německého Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) je celosvětově dotčeno 166 573 vozidel, z nichž je 74 634 registrováno v Německu.
V autorizovaném servisu budou hliníkové šrouby nahrazeny ocelovými a bude navíc přidána ochrana voskováním. Interní kód svolávací akce je „VS2SCHRALU (4694254).
Zámek kapoty
U nového modelu Sprinter (907) může být vadné šroubové spojení zámku kapoty. U vozů vyrobených od začátku produkce až do 12. 6. 2019 se může za určitých okolností kapota za jízdy otevřít. Problém se týká dodávek s předním i zadním pohonem.
V autorizovaném servisu bude zkontrolován utahovací moment šroubů a v případě potřeby chybějící šrouby nahrazeny. Oprava v rámci svolávací akce s interním kódem „VS3HAUBOSS (8892252)“ by měla trvat méně než půl hodiny, jak potvrdil mluvčí Daimleru serveru autoservicepraxis.de. Celosvětově bude zkontrolováno 52 004 vozidel.
Listové pružiny
U starší verze Sprinteru (906), jejíž výroba skončila v roce 2018, může za určitých podmínek prasknout zadní listová pružina. To by ovlivnilo vedení zadního kola a jízdní stabilitu vozu. Celosvětově se závada týká 5 972 dodávek.
V autorizovaném servisu budou zkontrolovány listové pružiny na zadní nápravě, v případě potřeby budou vyměněny. Zákrok by měl trvat maximálně dvě hodiny, interní kód akce je VS3BLAFED (3291090).
Nesprávný manuál
Nejmenší svolávačka je kvůli nesprávnému manuálu k modelům V-Class a Vito z roku 2019. U 370 vozidel může být například špatně popsána funkce varování airbagů. Majitelé dotčených vozidel obdrží opravenou verzi návodu k obsluze. Interní kód je „VS2BAFV (5891163)“.
-rb-
Kam dál?