Reklama

Mercedes musí svolat 60 000 modelů GLK 220 CDI kvůli emisím. Nařčení z podvodu se chce bránit.


27. 6. 2019 Servis


Mercedes-Benz-GLK-220-cdi-svolávací akce emise

Německý Federální úřad pro silniční dopravu (KBA) přikázal společnost Daimler AG, mateřské společnosti automobilky Mercedes-Benz, aby stáhla z oběhu přibližně 60 000 modelů GLK 220 CDI. Podle KBA byly vozy se vznětovým motorem, vyrobené v letech 2012 až 2015, vybaveny nelegálním softwarem zaměřeným na snižování emisí toxických plynů.

Opatření je výsledkem šetření, které KBA zahájil loni v dubnu. Tehdy začal model GLK 220 CDI s emisní normou Euro 5 podrobněji zkoumat kvůli podezření, že motory byly vybaveny nelegálním počítačovým programem k falšování údajů o emisích. Technici naměřili hodnoty oxidů dusíku, které neodpovídaly pracovnímu zatížení motoru a objevili funkci, která udržovala chladicí okruh motoru na nižších teplotách. Ve zkušebním cyklu tak byla udržována hodnota oxydů dusíku na uměle nižší úrovni pod zákonným limitem. Podle zjištění KBA byla tato funkce při běžném provozu deaktivována.

Podle týdeníku Bild am Sonntag chce KBA vyšetřování společnosti Daimler ještě rozšířit, protože podezřelý software lze podle úřadu nalézt i v jiných modelech automobilky. Daimler jakoukoli vinu popírá a chce se proti rozhodnutí KBA bránit soudní cestou.



Podle KBA je však téměř jisté, že nelegální software byl použit ve dvou motorech (OM 642 a OM 651), což by znamenalo, že by se opatření mohlo týkat i Mercedesů třídy C a E s celkovým počtem více než 700 000 vozidel. Případ je pro německého výrobce automobilů delikátní, protože může mít vážné následky. Problém s SUV GLK 220 CDI, není první, který musí Daimler řešit. V srpnu 2018 musela společnost kvůli regulaci požadované teploty chladiva svolat v Německu 280 000 vozů, přičemž v celé Evropě se akce týkala přibližně 690 000 vozidel.

Skandál s emisemi známý jako Dieselgate vypukl v září 2015, kdy bylo zjištěno, že Volkswagen instaloval nelegální software pro manipulaci s hodnotami emisí výfukových plynů v přibližně jedenácti miliónech dieselových vozů po celém světě. Aféra se dotkla i značek Audi, Škoda a Porsche, patřících do koncernu VW Group. Od té doby se zkoumá, zda se manipulací s hodnotami výfukových plynů nedopouštěli také další výrobci.

-rb-


Kam dál?


Štítky:




O autorovi
Roman Beránek
Nezávislý motoristický novinář, ex-editor webu Auto.cz, ex-moderátor Automotorevue ČT a AutoImpulsů. Svolávačky.cz založil v roce 2016 pro lepší informovanost majitelů aut a zvýšení bezpečnosti na silnicích - viz O nás.

Sponzorované odkazy

+ Přidat odkaz


Nejnovější svolávací akce

BMW-X3-2018-svolávací akce opěradla svaření 21. 9. 2019

BMW X3 (2018 - 2019)

  29. 5. 2018 - 12. 6. 2019
Opěradla předních sedadel nemusela být svařena v souladu se specifikací. V důsledku toho by s ...
     20
BMW-X4-2018-svolávací akce svaření sedadel 21. 9. 2019

BMW X4 (2018 - 2019)

  29. 5. 2018 - 12. 6. 2019
Opěradla předních sedadel nemusela být svařena v souladu se specifikací. V důsledku toho by s ...
     9
Volkswagen-Tiguan-2015-svolávací akce kondenzátor airbag 21. 9. 2019

Volkswagen Tiguan (2015)

  6. 1. 2015 - 22. 12. 2015
V důsledku výrobní vady může dojít k selhání kondenzátoru v řídicí jednotce airbagu. Ve ...

Reklama

Alfa Romeo | Alpina | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Buick | Cadillac | Chevrolet | Chrysler | Citroën | Dacia | Daewoo | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Infiniti | Jaguar | Jeep | Kia | Lamborghini | Lancia | Land Rover | Lexus | Lotus | Maserati | Maybach | Mazda | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Opel | Peugeot | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Smart | SsangYong | Subaru | Suzuki | Škoda | Tesla | Toyota | Volkswagen | Volvo |
Video testy aut
1986 | 1987 | 1988 | 1989 | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2019
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2019 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2019. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz