VW T-Roc a Audi Q2 se mohou samy rozjet při teplotách pod +5°C

Německá malá SUV VW T-Roc a Audi Q2 s manuální převodovkou a motorem 1,0 TSI vyrobená v období únor 2016 až červen 2018 by mohla svým majitelům překvapivě ujet.

Příčinou je nesprávně vyhodnocený signál senzoru vyřazení rychlosti v převodovce. Při vyřazení na neutrál může senzor signalizovat řídící jednotce, že je stále zařazená rychlost. Uvolnění spojky pak vede k automatickému uvolnění elektrické parkovací brzdy (EPB) a vozidlo nebude zajištěno proti samovolnému pohybu, např. pokud řidič vystoupí při běžícím motoru.

Problém se objevuje zejména při teplotách pod +5°C, ale do aktualizace softwaru bude asi lepší se vyvarovat používání funkce ‚Auto Hold‘ úplně. V případě Volkswagenu se týká svolávačka s kódem „24DW“ celosvětově 41 270 vozů, zatímco u Audi se akce označená „45H4“ dotýká 12 774 vozů po celém světě. Aktualizace softwaru trvá asi půl hodiny a je prováděna zdarma, jak potvrdili serveru www.kfz-rueckrufe.de mluvčí obou značek.



Tato svolávací akce zatím není evidována v rychlém výstražném systému EU Rapex. Zatímco pro VW T-Roc se bude jednat o první případ, Audi Q2 již v Rapexu figuruje. Před necelým rokem svolávala automobilka Audi modely Q2 vyrobené v srpnu 2017 kvůli možnému selhání čepu zadní nápravy s následnou ztrátou kontroly nad vozidlem – psali jsme zde.

-rb-



Latest Recalls
Common Problems by Make and Model
Check the vehicle's history

What the owner should do?

If you read about a recall that you think may affect your car, you should make immediate contact with a dealer or workshop that’s been officially authorised to perform repairs on behalf of the manufacturer and ask for the details.

If you wish to know more about eventual problems of a specific car (e.g. real mileage, potential traffic accidents damages, odometer rollback, repairs, etc.), then we suggest going to HPI-Check.

Check the vehicle

Exit mobile version