Hyundai a Kia svolávají elektromobily Ioniq 5 a EV6. Mohou se samy rozjet

Některá vozidla Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5 mohou při zařazení voliče do parkovací polohy (P) kvůli poruše parkovacího mechanismu sama odjet.

Oba dovozci, Kia a Hyundai, zahájili svolávací akci svých elektromobilů EV6 a Ioniq 5. Vozidla jsou vybavena systémem Shift-By-Wire, který zahrnuje řídicí jednotku řazení (SCU) a motor pohonu parkovacích lamel. Bylo zjištěno, „že při vypnutí vozidla s voličem v parkovací poloze (P) může kolísání napětí ovlivnit povelový signál z jednotky SCU do pohonu parkovacích lamel. To může vést k dočasné deaktivaci parkovacího mechanismu, což může zvýšit riziko, že se vozidlo rozjede,“ uvedla na dotaz asp-Online.de mluvčí německého zastoupení společnosti Kia.




U značky Kia se akce celosvětově týká 58.500 vozů EV6 s datem produkce od zahájení výroby 17. července 2021 do 2. května 2022. 26.143 z nich je registrováno v Evropě a 3.559 v Německu. V případě modelu Ioniq 5 je jenom v Německu postiženo přibližně 13.800 aut vyrobených od 10. září 2021 do 3. května 2022.

Interní kódy svolávacích akcí jsou „221058“ v případě značky Kia, pro Hyundai „21D064„. V rámci nápravného opatření bude u dotčených vozidel provedena aktualizace softwaru SCU. Zákazníci by si na návštěvu servisu měli vyhradit přibližně hodinu.



Kam dál?


Zdroj: autoservicepraxis.de




Latest Recalls
Common Problems by Make and Model
Check the vehicle's history

What the owner should do?

If you read about a recall that you think may affect your car, you should make immediate contact with a dealer or workshop that’s been officially authorised to perform repairs on behalf of the manufacturer and ask for the details.

If you wish to know more about eventual problems of a specific car (e.g. real mileage, potential traffic accidents damages, odometer rollback, repairs, etc.), then we suggest going to HPI-Check.

Check the vehicle

Exit mobile version