Svolávací akce tohoto týdne:
– Hyundai Ioniq 5 a 6 – ztráta pohonu
– Kia EV6 – ztráta pohonu
– Hyundai Kona a Santa Fé – převodovka
V minulém týdnu jsme místo týdenního přehledu svolávacích akcí přinesli velký článek na téma Index spolehlivosti podle ADAC pro rok 2024 a na vyhlášené svolávačky se nedostalo. Proto se na jejich seznam podíváme až teď.
Dalo by se říci, že červen je zatím ve výstražném systému Safety Gate sólem pro automobilku Hyundai. Korejský výrobce vyhlásil v šestém měsíci 2024 tři svolávací akce pro šest svých modelů. Jednu svolávačku přidala sesterská značka Kia.
- Máte jiné auto? Nedávné svolávačky rozdělené podle značek a modelů najdete zde.
Ztráta pohonu u EV Hyundai a Kia
U 155.760 vozů Hyundai Ioniq 5 a Ioniq 6 vyrobených v období od ledna 2021 do února 2024 může dojít k poruše nabíjení 12voltového akumulátoru a k přepnutí do nouzového režimu. Jízda v tomto režimu může přitom způsobit úplnou ztrátu jízdního výkonu. Stejná závada může potkat i 225.000 vozů Kia EV6 ze zhruba stejného období výroby.
Převodovka u vozů Hyundai Kona a Santa Fé
U vozů Hyundai Kona a Santa Fé se mohou objevit chybová hlášení, která povedou k nouzovému režimu převodovky DCT (Double Clutch Transmission) a ztrátě hnací síly. Postiženo může být 43.258 aut z let 2020 až 2022.
Převodovka u vozů Hyundai i20 a Bayon
Zatím blíže neurčený počet vozů Hyundai i20 a Bayon může mít také závadu na dvouspojkové převodovce nebo v její řídicí jednotce. To může vést k neúmyslnému zpomalení u aut vyrobených od konce března 2023 do půlky ledna 2024.
Podrobnosti ke svolávacím akcím Safety Gate z tohoto týdne najdete v tabulce níže.
O čem jsme psali v minulých týdnech?
- Opely a Volva mohou mít problém se softwarem, Fordy s únikem paliva (týden 21/24)
- Porsche, Ford a Hyundai mají problém s okny; BMW a Dacia s airbagy (týden 20/24)
- BMW, Citroën a Opel svolávají přes deset let stará auta (týden 18/24)
- Německé prémiové značky svolávají tisíce aut (týden 17/24)
- Volkswagen hledá 12 aut, která neměla být nikdy prodána zákazníkům
- TÜV report 2024: Nejlepší a nejhorší auta na technických kontrolách
O čem jsme psali před rokem?
- Problémy s trakční baterií: Citroeny, DS a Peugeoty mohou začít hořet (týden 23/23)
- Bentley, Citroen, Dodge, DS, Jaguar a Opel s rizikem požáru (týden 21/23)
- BMW svolává kvůli bezpečnostním pásům, Ford kvůli panoramatické střeše (týden 19/23)
- Ford svolává několik modelů kvůli riziku požáru; u Focusu může odpadnout střecha (týden 17/23)
Svolávací akce Rapex v 23. týdnu 2024
| Make, Model (years) | Problem |
|---|---|
| Hyundai Bayon (2023 – 2024) | Může dojít k závadě na dvouspojkové převodovce nebo v řídicí jednotce. |
| Hyundai i20 (2023 – 2024) | Může dojít k závadě na dvouspojkové převodovce nebo v řídicí jednotce. |
| Hyundai Ioniq 5 (2021 – 2024) | Může dojít k poruše nabíjení 12voltového akumulátoru vozidla a k přepnutí do nouzového režimu. |
| Hyundai Ioniq 6 (2022 – 2024) | Může dojít k poruše nabíjení 12voltového akumulátoru vozidla a k přepnutí do nouzového režimu. |
| Hyundai Kona (2020 – 2022) | Převodovka DCT (Double Clutch Transmission) přejde do nouzového režimu. |
| Hyundai Santa Fé (2020 – 2022) | Převodovka DCT (Double Clutch Transmission) přejde do nouzového režimu. |
| Kia EV6 (2021 – 2024) | Integrovaná řídicí jednotka nabíjení (ICCU) se může postupem času poškozovat vlivem vysokého napětí. |
Kam dál?
