Svolávací akce tohoto týdne:
– Mercedes, Seat – airbagy
– Kia, Peugeot – palivo, požár
– DS, Opel, Peugeot – vačkový řetěz
Přehled svolávacích akcí 29. týdne 2025
Čtyři svolávací akce pro 21 modelů čtyř značek byly vyhlášeny přes Safety Gate ve 29. týdnu 2025. Sedm svolávaček pro 16 modelů sedmi značek zveřejnil německý Úřad pro motorová vozidla (KBA).
Po jedné akci najdeme v tomto týdnu v evropském systému Safety Gate u značek DS, Dodge, Opel a Peugeot.
Přes německý úřad KBA svolávají automobilky Alfa Romeo, Ford, Kia, Mercedes-Benz, Peugeot, Seat a Tesla.
- Máte jiné auto? Další značky a modely najdete zde.
Airbagy u starých Mercedesů a Seatů
Dalším důkazem faktu, že o svolávací akce by se měli zajímat i majitelé hodně starých aut, je svolávačka Mercedesu kvůli airbagům řidiče, která se týká 222.969 starých vanů modelové řady Vito/Viano (BR 639) vyrobených v od prosince 2002 do února 2006. A to i těch, u kterých už byl při některé z minulých akcí airbag řidiče vyměněn. Těžko se domnívat, že většina svolávacích dopisů bude poslána na správnou adresu, správnému majiteli, protože těch se za 20 let života auta mohla vystřídat pěkná řádka. Jestli tedy víte o někom, kdo starou dodávku Mercedes má, dejte mu vědět.
Podobné to asi bude se Seaty z let 2012 až 2017, kterých je tento týden svoláváno dalších 1.104 z celkového počtu 1,112.475 oznámeného ve zprávě o svolávací akci, která byla rozdělena do pěti etap a poprvé ji německý úřad KBA oznámil už 19. 7. 2023 pod číslem protokolu 12778/23.
Podívejte se, jestli není svoláváno kvůli airbagům i vaše starší auto – vybrat značku a model.
Únik paliva a požár
Dvě svolávačky tohoto týdne jsou kvůli možnému poškození palivového vedení a následnému riziku požáru. Zatímco u 4.598 vozů Kia Sorento z let 2023 a 2024 k tomu může dojít pouze při čelní srážce, u 1.659 Peugeotů 308, 3008, 408 a 5008 vyrobených od 4. 5. 2023 do 22. 1. 2025 se to může stát při běžné jízdě. Palivové vedení se totiž může prodřít o šroub zapalovací cívky.
Vačkový řetěz
Nedávno jsme informovali o velké svolávací akci skupiny Stellantis pro více než milión dieselových motorů 1.5 BlueHDI kvůli možnosti přetržení vačkového řetězu a fatálního poškození motoru. Pomalu se začínají objevovat další podrobnosti o období výroby a počtu jednotlivých modelů. První várku značek DS, Opel a Peugeot najdete na konci článku v tabulce. Další postižené modely a značky budou následovat v příštích dnech, zůstaňte na příjmu.
Podrobnosti ke svolávacím akcím Safety Gate z tohoto týdne najdete v tabulce na konci článku.
Svolávačky německé KBA v tomto týdnu
- Ford Mustang Mach-E: Riziko ztráty výkonu
- Obraz zpětné kamera Alfy Romeo Tonale se nemusí zobrazit
- Selhání komunikace systému eCall u dvou modelů Tesla
- Další fáze svolávací akce Seat pro více než 1,1 miliónu aut
- Kia Sorento PHEV může po nehodě začít hořet
- Palivové vedení se může prodřít a vést k požáru u čtyř modelů Peugeot
- Některé staré dodávky Mercedes Vito a Viano mají stále nebezpečné airbagy
- Další svolávačky KBA
O čem jsme psali v minulých týdnech?
- Selhání brzd u Volva XC90 (video) a posilovače brzd u Kia Sportage (týden 28/25)
- Stellantis svolává přes milión aut s motorem 1.5 BlueHDi (týden 27/25)
- Hrozící požár u vozů Hyundai a Mercedes kvůli vadným kontaktům (týden 26/25)
- Airbag Takata znovu zabíjel, tentokrát řidičku staršího Citroenu (týden 25/25)
- Možné problémy s brzdami u vozů Hyundai, Citroen, Opel a Peugeot (týden 24/25)
O čem jsme psali před rokem?
- Možný únik oleje z motorů Land Rover a Jaguar (týden 29/24)
- Možné selhání kamer u 11 modelů Toyota a Lexus (týden 28/24)
- Škoda, Toyota a Citroen: Další velké svolávací akce kvůli airbagům (týden 27/24)
- Jeepu Grand Cherokee může upadnout kolo, Hyundai má problém s pásy (týden 26/24)
Svolávací akce Rapex v 29. týdnu 2025
Značka, Model (rok výroby) | Problém |
---|---|
DS3 Crossback (2018 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
DS4 (2020 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
DS7 Crossback (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Opel Astra (2021 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Opel Combo (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Opel Corsa (2019 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Opel Crossland (2019 – 2022) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Opel Grandland (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Opel Mokka (2021 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Opel Zafira (2019 – 2022) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot 208 (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot 2008 (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot 301 (2018 – 2022) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot 308 (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot 3008 (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot 508 (2018 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot 5008 (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot Partner (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot Rifter (2017 – 2023) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
Peugeot Traveller (2018 – 2020) | Kvůli velké přítlačné síle může být snížena odolnost řetězu vačkového hřídele. |
RAM 1500 Pickup (2023 – 2024) | Ložiska předních kol mohou mít poškozené kroužky snímače. |
Kam dál?