Těchto 11 aut mělo nejvíc svolávacích akcí v roce 2019


I v roce 2019 jsme připravili detailní přehled všech svolávacích akcí automobilek vyhlášených prostřednictvím rychlého výstražného systému Rapex. Z rozsáhlého materiálu jsme vybrali auta, jejichž majitelé byli zváni do servisů nejčastěji.

V roce 2019 vyhlásilo 42 automobilek prostřednictvím rychlého výstražného systému Rapex celkem 380 svolávacích akcí pro 299 různých modelů – viz náš velký přehled. V naprosté většině se jedná o dobrovolná opatření, která do Rapexu nahlásily samy automobilky a nebyly k nim donuceny dozorovými orgány Evropské komise. Ocenit bychom měli fakt, že právě tyhle automobilky své chyby přiznaly a snaží se je napravit. Nejsou všechny takové.



Šest a více svolávacích akcí mělo v roce 2019 11 modelů šesti značek. Dalších 12 modelů mělo svolávaček pět, 16 jich bylo svoláváno čtyřikrát a 46 modelů mělo svolávačky tři. Obrázky jsou pouze ilustrační, svolávány mohly být během roku různé generace a provedení daného modelu.

6 svolávacích akcí


Ford Focus

Ford-Focus-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Přítlačný kotouč spojky může prasknout.6/2016 – 5/2018link
I.Šroub závěsu brzdového pedálu může prasknout.10/2018 – 12/2018link
III.Bowden zámku zadních dveří může být špatně upevněn (Combi).3/2018 – 1/2019link
IV.Šrouby upevňující přední zavěšení kola nemusí být správně dotaženy.9/2018 – 11/2018link
XI.Bezpečnostní pásy mohou být vadné.5/2019 – 6/2019link
XII.Přítlačný kotouč spojky může prasknout.8/2012 – 6/2016link
Všechny svolávačky Focus

Mazda 3

Mazda-3-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
VII.Sací ventil se může zaseknout v uzavřené poloze kvůli nahromaděným sazím.7/2013 – 6/2018link
VIII.Řídicí modul Front Body Control Module (F-BCM) může být vadný.7/2015 – 7/2017link
VIII.Matice kol nemusely být utaženy správným utahovacím momentem.12/2018 – 4/2019link
VIII.Kvůli softwarové chybě nemusí řídící jednotka motoru (PCM) pracovat správně.11/2018 – 5/2019link
VIII.Kontrolka deaktivace airbagu spolujezdce může zhasnout.11/2018 – 3/2019link
XI.Řídicí modul hnacího ústrojí (PCM) nastaví nevhodný poměr směsi vzduchu a paliva.6/2019 – 10/2019link
Všechny svolávačky Mazda 3

Volvo XC60

Volvo-XC60-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
II.V komunikačním modulu systému tísňového volání byl zjištěn softwarový problém.3/2016 – 9/2018link
III.Praskliny na palivové hadici mohou způsobit únik paliva do motorového prostoru.4/2014 – 5/2016link
IV.Zvedací ramena dveří zavazadlového prostoru.1/2017 – 10/2018link
VI.Šroubové spojení na vodících lištách předních sedadel může chybět.2017 – 2018link
VII.Chladicí okruh EGR nemusí být dostatečně robustní.2012 – 2018link
XII.Roztavení a deformace sacího potrubí.2013 – 2017link
Všechny svolávačky XC60

Mercedes-Benz GLE

Mercedes-Benz-GLE-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
III.Zadní spojler nemusel být vyroben v souladu s danou specifikací.1/2018 – 12/2018link
VIII.V podlaze může být kvůli chybě při přivařování svorníku vytaven malý otvor.6/2018 – 4/2019link
IX.Funkce airbagu spolujezdce může být narušena extrémními teplotami.6/2018 – 12/2018link
X.Kondenzační hadice klimatizačního systému možná není správně nainstalována.8/2018 – 8/2019link
XI.Svaření hrdla palivové nádrže s palivovou nádrží nemuselo být provedeno podle specifikace.4/2019 – 6/2019link
XII.Lišty na oknech zadních dveří nemusely být správně nainstalovány.8/2018 – 9/2019link
Všechny svolávačky GLE

7 svolávacích akcí


Peugeot Traveller

Peugeot-Traveller-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
III.Montážní úchyty ramene zadní nápravy jsou nesprávně upevněny a mohou prasknout.8/2015 – 12/2018link
III.Upevňovací prvky na mechanismu řízení jsou nedostačující.8/2015 – 12/2018link
IV.2 závady – klima + náprava8/2015 – 12/2018link
IV.Uvolnění a případné oddělení kulových kloubů předního ramene.8/2015 – 12/2018link
X.Distanční vložka ve výfukovém potrubí může poškodit filtr pevných částic.6/2017 – 5/2018link
XI.Spona bezpečnostního pásu spolujezdce se může samovolně rozepnout.9/2015 – 7/2019link
XII.Kulový kloub na zavěšení ramene kola se může uvolnit.MY 2016 – 2019link
Všechny svolávačky Traveller

8 svolávacích akcí


Peugeot Expert

Peugeot-Expert-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
III.Montážní úchyty ramene zadní nápravy jsou nesprávně upevněny a mohou prasknout.8/2015 – 12/2018link
III.Upevňovací prvky na mechanismu řízení jsou nedostačující.8/2015 – 12/2018link
IV.2 závady – klima + náprava8/2015 – 12/2018link
IV.Uvolnění a případné oddělení kulových kloubů předního ramene.8/2015 – 12/2018link
IX.Podpěra protizávaží umístěná pod zadní podlahou může v průběhu času prasknout.2/2014 – 6/2016link
X.Distanční vložka ve výfukovém potrubí může poškodit filtr pevných částic.6/2017 – 5/2018link
XI.Spona bezpečnostního pásu spolujezdce se může samovolně rozepnout.9/2015 – 7/2019link
XII.Kulový kloub na zavěšení ramene kola se může uvolnit.MY 2016 – 2019link
Všechny svolávačky Expert

Poznámka: Stejné závady vyhlášené v menším počtu svolávaček byly i u Citroën Jumpy, Citroën Spacetourer a Toyota ProAce.


9 svolávacích akcí


Mercedes-Benz C-Class

Mercedes-Benz-C-Class-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
I.Volant nemusí být správně spojen s převodkou řízení.5/2018link
II.Nesprávná informace o skutečném stavu (de)aktivace airbagu spolujezdce.8/2017 – 10/2018link
II.Na pojistné matici v mechanismu řízení se mohou vyskytnout trhliny.2/2014 – 12/2018link
II.Vadný senzor v systému elektrického posilovače řízení.7/2018 – 8/2018link
II.Senzory zámků bezpečnostních pásů nemusely být správně vyrobeny.6/2018 – 8/2018link
V.Funkce sleep mode elektronické parkovací brzdy může být vadná.6/2017 – 11/2018link
VII.Upevňovací šrouby olejového vedení turbodmychadla mohou být zaměněny.12/2018 – 1/2019link
X.Šrouby tažného zařízení nemusely být správně dotaženy.8/2018link
Všechny svolávačky C-Class

10 svolávacích akcí


Mercedes-Benz A-Class

Mercedes-Benz-A-Class-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
I.Kovové třísky by mohly zablokovat zpětný ventil ESP.4/2018link
I.Plochý vodič startéru byl nesprávně umístěn a může dojít k poškození jeho izolace.4/2018 – 6/2018link
II.Uzamykací mechanismy opěradla se nemusí správně zablokovat.5/2018 – 9/2018link
II.Na přístrojové desce chybí perforace pro rozvinutí airbagu.11/2017 – 8/2018link
II.Šroub v mechanismu zámku kloubové části tažného zařízení je vadný.2/2018 – 12/2018link
VI.Svár mezi plochou a pákou brzdového pedálu nemusí být dostatečně pevný.11/2018 – 3/2019link
X.Pevnost materiálu krytu pod rezervním kolem nemusí být dostačující.1/2018 – 7/2018link
XI.Může dojít k prasklinám na připojení vodící tyče k pravé zadní těhlici.4/2019link
XII.Kotevní úchyty bezpečnostních pásů pro přední sedadla.3/2018 – 6/2018link
Všechny svolávačky A-Class

Mercedes-Benz E-Class

Mercedes-Benz-E-Class-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
I.Volant nemusí být správně spojen s převodkou řízení.5/2018link
I.Šrouby zadního spoileru mohou být nedostatečně utaženy.10/2018 – 11/2018link
II.Na pojistné matici v mechanismu řízení se mohou vyskytnout trhliny.2/2014 – 12/2018link
II.Vadný senzor v systému elektrického posilovače řízení.7/2018 – 8/2018link
II.Senzory zámků bezpečnostních pásů nemusely být správně vyrobeny.6/2018 – 8/2018link
V.Spoiler zadních dveří nemusí být kvůli nesprávnému přilepení dostatečně zajištěn.6/2018 – 7/2018link
VII.Kabelový svazek nemusel být správně namontován k pojistkové skříni (Coupe).3/2018 – 5/2018link
VII.Upevňovací šrouby olejového vedení turbodmychadla mohou být zaměněny.12/2018 – 1/2019link
XI.Zadní spoiler nemusel být řádně připevněn.9/2016 – 5/2019link
Všechny svolávačky E-Class

Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz-Sprinter-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
III.Na tažném zařízení se mohou při provozu pod zatížením vytvořit trhliny.8/2018 – 11/2018link
III.Možné nedostatečné svaření v některých švech.9/2018 – 12/2018link
III.Porucha relé žhavicí svíčky může způsobit zkrat a přehřátí.7/2013 – 7/2018link
V.Chybějící kryt na posuvných dveřích úložného prostoru.3/2018 – 10/2018link
VII.Chybějící torzní tyč na přední nápravě.9/2018 – 3/2019link
VII.Možná závada automatické převodovky.8/2018 – 10/2018link
IX.Možné tepelné přetížení držáku pojistek kompresoru vzduchového odpružení.9/2009 – 8/2018link
XI.Kvůli výrobní vadě mohou listové pružiny na zadní nápravě prasknout.3/2018 – 1/2019link
XI.Listové pružiny na zadní nápravě nemusely být namontovány v souladu se specifikacemi.9/2018 – 8/2019link
XI.Stabilizátor na zadní nápravě nebyl namontován v souladu se specifikacemi.9/2018 – 5/2019link
Všechny svolávačky Sprinter

12 svolávacích akcí


RAM Truck

dodge-ram-svolavaci-akce

MěsícProblémVýrobaOdkaz
II.Uzamykací mechanismus zadních dveří zavazadlového prostoru může snadno prasknout.5/2014 – 12/2017link
II.Zadní diferenciál mohl být výrobcem nedostatečně naplněn olejem.4/2018 – 8/2018link
VI.Ukostření kabelu baterie se může uvolnit.10/2017 – 10/2018link
VII.Zámek víka zavazadlového prostoru je vadný a může prasknout.5/2014 – 11/2018link
VII.Únavové selhání vodičů vyhřívání sedadel může způsobit přehřátí.5/2004 – 6/2005link
VII.Brzdový pedál se může oddělit od sestavy pedálů.11/2017 – 2/2019link
VII.Zadní hnací hřídel je vadná a může prasknout.3/2018 – 4/2018link
VIII.Závada na generátoru plynu airbagu spolujezdce.4/2009 – 9/2016link
IX.Řídicí jednotka airbagu může být vadná.10/2018 – 5/2019link
IX.Možná chyba v řídicí jednotce airbagů a předpínačů bezpečnostních pásů.11/2017 – 3/2018link
XI.Pojistná matice vnějšího táhla řízení se může uvolnit.2/2013 – 12/2018link
XI.Možná závada v řídicím softwaru airbagu.6/2012 – 5/2018link
Všechny svolávačky RAM

Přehled všech svolávacích akcí v roce 2019



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?

Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2021
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2021 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2021. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)