Uvažujete o koupi ojetého vozu? Podle německé organizace Dekra se můžete spolehnout na těchto 14 aut, jejichž spolehlivost byla ověřena testem na 100 000 km a následným rozebráním do posledního šroubku. Uvádíme také šestnáct vozů, kterým je lepší se podle výsledků tohoto důkladného testu vyhnout.
Zajímavým zjištěním je, že svoje zástupce mezi nejlepšími a zároveň i nejhoršími mají například Audi, BMW, Kia, Seat, Suzuki a Volkswagen. Při výběru tedy není důležitá jenom značka, ale i konkrétní model.
Existuje mnoho testů spolehlivosti. Při tomto najedou testovací řidiči s každým vozem desítky tisíc kilometrů a jiní odborníci jej na konci kompletně rozeberou. Takto to dělá už od roku 2014 německý časopis Autobild ve spolupráci se společností Dekra, největší zkušebnou v Německu a jednou z předních světových odborných organizací.
V databázi Autobildu najdeme více než 100 vozidel. Jde o skutečně reprezentativní výběr automobilového trhu. Během jednoho až tří let ujedou testované vozy v redakci Autobildu nejméně 100 000 kilometrů. Každou poruchu, každou závadu a neplánovanou návštěvu servisu zaznamenají testovací řidiči do protokolu a započítají ji do výsledné známky. Po tomto nájezdu zamíří vůz rovnou na „rozborku“, při které nezůstanou skryty různé netěsnosti nebo koroze na běžně nepřístupných místech, ale i míra opotřebení jednotlivých součástek.
Spolehlivá ojetina místo drahého nového vozu?
Zatímco prodej nových aut kvůli inflaci a vysokým cenám klesá, zájem o cenově dostupnější ojeté vozy roste. I proto jsou informace o spolehlivosti ojetin velmi vyhledávané. Žebříček na základě nájezdu minimálně 100 000 kilometrů může napovědět, které vozy by mohly sloužit bez problémů a které ne.
Nezapomeňte zkontrolovat svolávací akce
I u těch nejspolehlivějších vozů se však může vyskytnout závada, kvůli které výrobce vyhlásí svolávačku. V níže uvedené tabulce najdete příslušný odkaz pro každý uvedený model. Můžete si také prohlédnout (nebo napsat) recenze majitelů těchto vozů (naše databáze zkušeností je mezinárodní, klidně napiště recenzi česky). Na našich stránkách najdete nejnovější svolávací akce a můžete také vyhledávat podle značky a modelu.
Nejspolehlivější vozy podle německé Dekry
# | Značka/Model | (-) Body | Známka | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Audi A3 Sportback g-tron | 0 | 1+ | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Zemní plyn? Stále poněkud exotické palivo. Audi však vyvrátilo předsudky a v dlouhodobém testu zazářilo spolehlivostí jako žádné jiné auto. Shrnutí po 100 000 kilometrech: žádná závadaa, žádné poškození. Ani závěrečná kontrola po demontáži neodhalila nic podezřelého. | ||||||
Audi svolávačky pro další modely | ||||||
2 | BMW Z4 | 2 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Během celého testu odolnosti nemusel ani jednou neplánovaně do servisu. Ani při demontáži nebyly zjištěny žádné závady ani výrazné opotřebení. | ||||||
BMW svolávačky pro další modely | ||||||
2 | Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic | 2 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Kromě parkovacího senzoru, který opakovaně indikoval chybová hlášení, žádné závady. Spolehlivost vydržela až do konce testu – po téměř 115 000 kilometrů. | ||||||
Audi svolávačky pro další modely | ||||||
2 | Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style | 2 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Několik řidičů si po dlouhých jízdách stěžuje na bolesti zad. Až na jediný trestný bod, jinak bezchybný výkon. Ale to je jen průběžný stav: Seat ještě nebyl po dosažení 100 000 kilometrů rozebrán – pokračuje v přesčasech. | ||||||
Seat svolávačky pro další modely | ||||||
2 | Audi A4 Avant | 2 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Demontáž po ujetí 100 000 kilometrů ukazuje spolehlivost vozu z Ingolstadtu. Nevyskytly se žádné problémy ani důvody k reklamaci, a to ani s technikou, ani s interiérem nebo dílenským zpracováním. | ||||||
Audi svolávačky pro další modely | ||||||
2 | VW T-Cross | 2 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Najelo 100 000 kilometrů bez jakékoli poruchy nebo závady. Při závěrečné demontáži byl na přední a zadní nápravě zaznamenán mírný hnědý povlak, jednalo se však o neškodnou povrchovou korozi, která neměla na výkony T-Crossu žádný vliv. Motor, převodovka, spojka – vše v pořádku! | ||||||
VW svolávačky pro další modely | ||||||
7 | Suzuki Swift Sport | 3 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Suzuki prochází testem odolnosti bez problémů. Teprve při demontáži jsme objevili jedinou závadu: (zatím neškodnou) rez v postranních částech. Ochrana proti korozi tu byla nedostatečná. Nebýt této závady, získal by Swift Sport dokonce známku A+. | ||||||
Suzuki svolávačky pro další modely | ||||||
7 | Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD | 3 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Mazda prošla testem bez jakýchkoli pozoruhodných závad a s bezvadným dílenským zpracováním. Pod těsněním zavazadlového prostoru se objevuje počínající, ale zatím neškodná koroze. Na 2,2litrovém dieselu se 100 000 kilometrů příliš neprojevilo. | ||||||
Mazda svolávačky pro další modely | ||||||
7 | BMW 320d Touring | 3 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Několik funkčních nedostatků v každodenním provozu, několik (spíše kosmetických) připomínek při demontáži a vysoká cena – to je vše, co lze připočíst jako negativa. | ||||||
BMW svolávačky pro další modely | ||||||
10 | Mercedes A 220 d | 4 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Zralý výkon. V redakci si A 220 d získal mnoho příznivců jako rychlý a pohodlný společník, který ani po závěrečné demontáži neodhalil žádné vážné slabiny. Nepříjemný zůstává fakt, že je o něco nižší a příliš drahý, ale to jsme věděli předem. Známka 1 je tedy více než zasloužená. | ||||||
Mercedes-Benz svolávačky pro další modely | ||||||
10 | Toyota Prius IV | 4 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Technické součásti nevykazují při demontáži žádné znatelné opotřebení. Mimořádnou pochvalu si zaslouží odolnost vnitřních materiálů. Pouze v dutinách karoserie zjišťujeme stopy koroze – drobné hnědé skvrny na jinak bezchybné bílé karoserii. | ||||||
Toyota svolávačky pro další modely | ||||||
10 | VW Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline | 4 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Sportsvan ujel 100 000 kilometrů tak přesvědčivě a bez závad, že jsme test prodloužili o 50 000 kilometrů. A také je absolvoval téměř bez výtek. Vyskytly se pouze drobné problémy. VW vyměnil tažné zařízení. | ||||||
VW svolávačky pro další modely | ||||||
10 | Kia Sportage 2.0 CRDi AWD | 4 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Kia absolvovala 100 000 kilometrů bez sebemenší poruchy. Sportage zůstává zcela bez problémů i při závěrečné prohlídce v rozebraném stavu. Spolehlivost na nejvyšší úrovni, vlastnosti a design stoprocentně vhodný pro Evropu. | ||||||
Kia svolávačky pro další modely | ||||||
10 | Volvo XC60 D4 Summum FWD | 4 | 1 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Pohon, prostor i dlouhodobá kvalita jsou působivé, pouze s drobnými nedostatky. Motor je i po 100 000 kilometrech ve špičkové kondici, jak ukazuje závěrečná prohlídka. Volvo by však mělo vylepšit zanedbanou protikorozní ochranu na podvozku. | ||||||
Volvo svolávačky pro další modely |
- Přehled svolávacích akcí v roce 2022
- Spolehlivost podle ADAC a TÜV
- Nejlepší a nejhorší auta podle TÜV Report 2023
Nejméně spolehlivá auta podle společnosti Dekra
# | Značka/Model | (-) Body | Známka | Svolávačky | Recenze majitelů majitelů | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|
68 | BMW 540i xDrive touring | 25 | 3 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Řada 5 nebyla v testu bez problémů: Nejprve bylo nutné vyměnit řízení, poté motor od 90 000 km běžel nestabilně a při demontáži byla objevena prasklá Hardy spojka. Takové věci by se u BMW za 84 000 eur stávat neměly. | ||||||
BMW svolávačky pro další modely | ||||||
68 | Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4 Titanium | 25 | 3 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Kuga se potýkala s rozsáhlými, ale odstranitelnými závadami: vadný motor stěračů při 39 042 kilometrech (podle Fordu ojedinělý případ) a prasklina na krytu převodovky po 50 100 kilometrech. Při demontáži byly také zaznamenány silně zapečené sací kanály – vysvětlení klesajícího výkonu motoru ke konci testu. Pro Ford je to jev, který chce dále zkoumat. | ||||||
Ford svolávačky pro další modely | ||||||
70 | Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost Titanium | 27 | 3 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Ford bohužel vyvíjel tento model špatným směrem: Podvozek utrpěl a jízdní vlastnosti se nezlepšily. Přesto: Nebýt uvolněného šroubu na mezichladiči, který byl příčinou výpadku, dosáhl by Turnier na dobrou dvojku. Takto to nakonec stačilo pouze na trojku. | ||||||
Ford svolávačky pro další modely | ||||||
71 | Kia Carens 1.7 CDTi Spirit | 29 | 3- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Dokonce i v průběžné zprávě po ujetí obvyklých 100 000 km získal Carens pouze 3+: Po nastartování se objevily závady na parkovacích senzorech a ložisku kola. Protože Korejci poskytují svou mimořádně dlouhou záruku, test jsme prodloužili. Teprve poté následovala demontáž, při níž se objevil nečekaný problém: rez ve výřezu zadních dveří. Technika Carensu je v podstatě spolehlivá. MPV však vykazovalo více závad než ostatní dříve testované vozy Kia. | ||||||
Kia svolávačky pro další modely | ||||||
71 | Renault Clio Grandtour TCe 90 Luxe | 29 | 3- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
SD karta pro navigační systém se přestala fungovat hned na začátku testu a později došlo k selhání multimediálního systému. Nakonec však celkové skóre Renaultu pokazila převodovka (vadné kuličkové ložisko). Závěr: Kromě převodovky a elektroniky náchylné k poruchám nám vadily i laciné materiály. Kvalita se musí zlepšit: Renault je v současnosti daleko za Korejci a Němci. | ||||||
Renault svolávačky pro další modely | ||||||
71 | Seat Leon 1.6 TDI Style | 29 | 3- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Od stavu tachometru 80 972 začala převodovka vykazovat známky problémů. Demontáž ve zkušebně odhalila příčinu: materiál obsažený v kuželíkovém ložisku způsobil roztržení ložiskového prstence – s následným poškozením převodovky. Takovéto materiálové vady jsou však pouze ojedinělými případy. Protikorozní ochrana je většinou v pořádku. Pouze počínající koroze hran na nosných prvcích a nábojích kol začala kazit jinak velmi dobrý dojem. | ||||||
Seat svolávačky pro další modely | ||||||
71 | Suzuki Vitara S | 29 | 3- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Suzuki Vitara S se cítí stejně dobře v městském provozu jako v levém pruhu dálnice. Po prvních dlouhodobých zkušenostech se však začnou projevovat první nepříjemnosti. Nepotěší ani příliš časté a neplánované zastávky v servisu. Když nakonec dojde k selhání motoru, stává se pro Vitaru nejvyšší příčka vzdáleným snem. | ||||||
Suzuki svolávačky pro další modely | ||||||
75 | Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium | 30 | 3- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Bohužel se v tomto testovacím voze opět projevily závady elektroniky. Jak ukazují naše zkušenosti se společností Ford, nejedná se o ojedinělý případ. Ve voze Grand C-Max nám jednou navigační systém nezobrazoval obraz. Později zkorodovaný konektor způsobil, že ovládání turbodmychadla vysílalo špatné impulsy. | ||||||
Ford svolávačky pro další modely | ||||||
76 | BMW i3 | 31 | 3- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Technologie modelu i3 byla přesvědčivá. Její výkon je senzační, ovládání nekomplikované. Nabíjecí kabel byl však nepříjemný. Je křehký a musel být několikrát vyměněn. Jednou se přestal vypínat ventilátor a vadný snímač tlaku způsobil, že víčko palivové nádrže šlo otevřít pouze nouzovým uvolněním. | ||||||
BMW svolávačky pro další modely | ||||||
77 | VW Golf 1.4 TSI (200,000 km!) | 32 | 3- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Po ujetí 100 000 km měl Golf dvanáct závad (závady se týkaly regulátoru automatického ovládání oken, displeje a systému start-stop). Test ale neskončil, Golf je stále v provozu. Než se zastavil na 200 000 kilometrech, přibyly další závady: Porucha obou klaksonů, netěsnost předních tlumičů, zaseknutá klapka palivové nádrže a vadná spojka. | ||||||
VW svolávačky pro další modely | ||||||
78 | Citroën C4 Cactus PureTech 110 | 34 | 4+ | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Cactus je odvážný, sympatický a svérázný vůz. Ale ne dokonalý. S tím se dá žít, ale ne s nefunkční převodovkou a zapalováním. I za 20 000 eur je spolehlivost nutností. | ||||||
Citroën svolávačky pro další modely | ||||||
79 | Chevrolet Orlando LT + 2.0 TD | 35 | 4+ | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Orlando muselo jít dvakrát neplánovaně do servisu. Kvůli prasklé objímce hnacího hřídele a kvůli tomu, že se přestaly otevírat zadní dveře. Při závěrečné demontáži se také ukázalo, že šestistupňová automatická převodovka silně utrpěla. | ||||||
Chevrolet svolávačky pro další modely | ||||||
80 | BMW 218i Active Tourer | 39 | 4 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Při 36 331 kilometrech bylo v servisu zjištěno vadné ložisko klikového hřídele. Od roku 2015 používá BMW silnější ložisko. Náš testovací vůz z počátku výroby dostal po devíti měsících nový motor, který ale také nepracoval úplně bez problémů. Dvakrát tříválcový motor po nastartování spadl do nouzového režimu. Výsledek závěrečné rozborky na konci testu: Příliš málo chladiva v klimatizačním systému, nebo vlhká hadice plnicího vzduchu mohou být problém. Zašlý přítlačný kotouč spojky již vykazuje silné opotřebení. | ||||||
BMW svolávačky pro další modely | ||||||
81 | Audi Q3 2.0 TDI quattro | 42 | 4- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Při ujetí 27 077 km se Q3 několikrát přepnula do nouzového režimu – vadná lambda sonda. Při 51 935 km se projevil vadný chladič systému recirkulace výfukových plynů. Musely se vyměnit xenonové žárovky obou světlometů a nakonec se musela vyměnit převodovka. | ||||||
Audi svolávačky pro další modely | ||||||
82 | Subaru XV 2.0D Exclusive | 44 | 4- | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Předčasně opotřebovaná spojka, roztavení dvou pístů, koroze hran podvozkových dílů, defekty na sedadle řidiče a uvolněné obložení, které způsobovalo nepříjemné zvuky. | ||||||
Subaru svolávačky pro další modely | ||||||
83 | Ford Fiesta 1.0 EcoBoost | 52 | 5 | Svolávačky | Recenze majitelů | Zdroj |
Poškození motoru krátce před koncem testu – příčinou byl uvolněný upevňovací šroub napínáku rozvodového řemene. Předtím se dvakrát objevily problémy s řízením a ztráta chladicí kapaliny. | ||||||
Ford svolávačky pro další modely |
Kam dál?