Necelé dva týdny před koncem roku už je jisté, že počet svolávacích akcí v roce 2019 bude znovu rekordní.
Německý federální úřad pro dopravu (KBA) má k 16. prosinci tohoto roku ve své databázi již 557 záznamů, což je o devět více než v celém předchozím roce. Ukázala to exkluzivní studie vypracovaná ve spolupráci s Mnichovskou společností pro automatizaci procesů a zpracování dat (GEPA mbH). Do této studie byly zahrnuty i svolávací akce pro nákladní auta a autobusy, které na webu Svolávačky.cz nesledujeme.
Naše databáze vychází z rychlého výstražného systému EU Rapex, do kterého bylo roce 2018 vloženo 239 modelů osobních aut 39 značek. Pro rok 2019 připravujeme stejný detailní přehled, jaký jsme publikovali před rokem. Vydáme ho na začátku roku 2020 a zatím se můžete podívat, jak to se svolávačkami vypadlo loni:
Následující žebříček pěti největších svolávaček zahrnuje pouze vozidla opravovaná v německých dílnách při svolávacích akcích sledovaných KBA: Až na jednu výjimku byly všechny zveřejněny i v systému Rapex.
1. BMW řady 5 a 6 (273 698 vozů vyrobených v letech 2002 až 2010):
„Konektor plusového kabelu akumulátoru (B+) v zavazadlovém prostoru může korodovat. To může mít za následek zvýšený odpor kontaktu, což může vést k poruše napájení a ke zvýšenému riziku požáru.“
Psali jsme zde.
2. BMW 1, 3 a X1 (148 052 vozů vyrobených v letech 2009 až 2011):
„Může dojít k poškození konektoru plusového kabelu baterie na předním rozvaděči. To může vést k selhání motoru a elektrického systému vozidla za jízdy, což může způsobit nehodu.“
Psali jsme zde.
3. Ford Galaxy, S-Max a Mondeo (101 319 vozů vyrobených v letech 2014 až 2019):
„Potenciální únik elektrolytu baterie kolem jejího záporného pólu může způsobit selhání monitorovacího senzoru. V průběhu času se v okolí pólu může hromadit síran měďnatý, který by mohl vytvořit vodivou vrstvu pod senzorem pro monitorování baterie a snížit odpor. Zvýšený tok proudu v důsledku nízkého odporu by mohl způsobit zahřátí okolního materiálu až do té míry, že se vznítí, což by způsobilo požár vozidla.“
Psali jsme zde.
4. BMW řady 5 a X5 (95 239 vozů vyrobených v letech 2000 až 2004):
„Při dodatečné montáži volantu mohla být některá vozidla vybavena airbagem řidiče s generátorem plynu, který by mohl v případě aktivace airbagu prasknout, pokud byl v průběhu času vystaven působení vlhkosti a tepla. Mohlo by dojít k uvolnění kovových částí a ke zranění nebo smrti cestujících ve vozidle.“
Psali jsme zde.
5. VW T6 (86 741 vozů vyrobených v letech 2014 až 2017):
„Překročení mezní hodnoty Euro 6 pro oxidy dusíku.“ (V systému Rapex zatím neevidováno)
-rb-





Aktuálně 5194 svolávaček