Aktuálně 5176 svolávaček

Chybějící bodové sváry na karoseriích některých Mercedesů a Renaultů (26/18)

Ve 26. týdnu 2018 bylo svoláváno patnáct modelů šesti automobilek. Čtyři svolávací akce vyhlásil Mercedes-Benz, dvě Toyota, po jedné značky Chrysler, Volkswagen, Mazda a Nissan.

Chybějící bodové sváry na karoserii jsou velký problém a jeho odstraňování v rámci svolávací akce nebude tak jednoduché jako třeba výměna vadné součástky. Už v květnu 2016 svolával z tohoto důvodu Renault svůj model Kadjar vyrobený na přelomu října a listopadu 2015. Nedostatečný počet bodových svárů v oblasti předního podběhu nyní hlásí Mercedes-Benz u modelů třídy A s datem výroby září 2017 až březen 2018. V případě havárie by bylo samozřejmě ovlivněno strukturální chování přední části vozidla. Špatně svařené jsou u nových „áček“ i držáky dětských sedaček Isofix. A aby toho nebylo málo, některé bodové sváry chybí i na přední boční stěně Mercedesů Sprinter vyrobených v září a říjnu 2017. U Sprinterů vyrobených od ledna do března 2018 může být navíc nesprávně smontováno nastavení výšky předních sedadel.

Airbagy

Praskající inflátory airbagů jsou velkým tématem posledních let. Jejich drobné úlomky mohou proniknout do interiéru vozidla a zranit posádku. Kdo by si myslel, že se problém týká jen starších vozů, mýlil by se. Nebezpečné patrony se montují stále a Mercedes kvůli jejich výměně svolává vozy vyráběné od začátku roku 2018 až do poloviny letošního března. Týká se široké škály modelů od třídy A, třídy C a třídy E přes SUV GLA a GLC, až po ryze sportovní AMG GT.

To, že byl na vašem voze tento díl již vyměněn, ještě nemusí znamenat, že jste mimo nebezpečí. Své o tom ví Toyota, která znovu svolává Corolly a Aurisy z let 2006 až 2013, u kterých mohl být náhradní inflátor airbagu předního spolujezdce namontován v nesprávné orientaci.

Bezpečnostní pásy

Už v květnu oběhlo internetový svět video finského magazinu Tekniikan Maailma, ve kterém se několikrát po sobě samovolně rozepne spona bezpečnostního pásu na zadním sedadle Volkswagenu Polo – psali jsme zde – video viz níže. Oficiální svolávačka na VW Polo (2016 – 2017) se v seznamu Rapex objevila nyní, na zmiňovaný a stejně postižený Seat Arona ještě čekáme. Naprosto stejný problém má i Chrysler Pacifica (2015 – 2017), levé zadní sedadlo může být špatně sešroubováno u Toyoty Tundra (2017).

Ostatní

Majitelé Nissanů Qashqai vyrobených od června 2017 do února 2018 by si měli zkontrolovat, jestli u jejich vozů blikají blinkry. Software řídícího modulu (Body Control Module) může být vadný a na závadu je nemusí upozornit.

Že se vyplatí sledovat svolávačky hlavně majitelům starších aut dokazuje Mazda, která aktuálně svolává 15 let staré modely RX-8 (2003 – 2008) kvůli možným trhlinám na pouzdru předního příčného ramene.

-rb-

 

carolina

Co dělat při svolávací akci?

Svolávací akce se nemusí týkat všech vozů vyrobených v daném období. Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete.