Aktuálně 5140 svolávaček

Co by měl udělat majitel?

Důležité pro majitele vozidla, jehož se svolávačka týká, je se o ní dozvědět. Snazší to mají ti, kteří si koupili nové auto u autorizovaného dealera. Ten by se měl postarat o to, aby byl jeho zákazník o problému informován a měl by ho rovněž instruovat o dalším postupu.

Majitelé starších aut z druhé a další ruky se o svolávací akci touto cestou zpravidla nedozvědí a musí se starat sami. Nejspolehlivějším způsobem je obrátit se na autorizovaný servis konkrétní značky, kde by vám po nahlášení VIN kódu vozidla měli sdělit, zda se vás některá ze svolávacích akcí týká a zda již nebyla předchozím majitelem vyřešena.

Využít můžete náš adresář autorizovaných servisů se vzorovým textem žádosti – Svolávací akce: Kontrola podle VIN

Některé automobilky (Škoda, Honda, Toyota) mají přímo na svých internetových stránkách aplikaci, pomocí které dostanete stejnou informaci on-line. Většinou tam ale pochodíte pouze s auty zakoupenými jako nová v ČR. U dovezených ojetin je třeba rovněž kontaktovat autorizovaný servis. Tuto proceduru je dobré zopakovat zhruba každého půl roku, protože svolávána mohou být i vozidla staršího data výroby.

 

carolina

Co dělat při svolávací akci?

Svolávací akce se nemusí týkat všech vozů vyrobených v daném období. Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete.