Zhruba na hodinu bude muset do autorizovaných servisů zamířit více než 33.000 majitelů elektricky poháněného modelu Hyundai Ioniq a 4.500 majitelů SUV Tucson.
Podle hlášení výstražného systému Rapex A12/00069/22 z druhého týdne 2022, je důvodem svolávací akce s interním kódem „11D138“ možný přechod vozidla do „nouzového“ režimu, kdy začne blikat kontrolka EV Ready, což je doprovázeno sníženou akcelerací a celkovým výkonem. Svolávány jsou vozy vyrobené v období od ledna 2016 do června 2019.
Mluvčí společnosti Hyundai Motor Deutschland GmbH ale pro web kfz-rueckrufe.de uvedl, že příčinou připravované aktualizace softwaru a instalace dodatečného zemnícího kabelu jsou stížnosti zákazníků na nedostatečný nebo snížený brzdný výkon. Podle něj je to způsobeno nedostatečnou rekuperací při zpomalování vozidla.
- 2021: Svolávací akce Hyundai
- Hyundai: Několik svolávacích akcí pro modely Tucson, i30, Kona a Ioniq
- Hyundai a Kia svolávají přes půl milionu aut kvůli blinkrům
Brzdové třmeny u Tucsonu
Německá centrála korejské společnosti zatím nezveřejnila žádné podrobnosti týkající se další svolávací akce Hyundai. Od poloviny prosince upozorňuje Rapex i Spolkový úřad pro motorovou dopravu (KBA) na „závadu na pravém zadním brzdovém třmenu s omezenou funkcí brzd“. Tato závada se týká modelu Hyundai Tucson a interní kód je „11DC43„.
Postižená SUV byla vyrobena v České republice v období od 21. října do 3. listopadu 2021. Vzhledem k omezenému období výroby je počet dotčených vozů jen asi 4 500.
Zdroj: kfz-rueckrufe.de
Kam dál?