Svolávací akce pro Hyundai Ioniq Electric a Tucson

Zhruba na hodinu bude muset do autorizovaných servisů zamířit více než 33.000 majitelů elektricky poháněného modelu Hyundai Ioniq a 4.500 majitelů SUV Tucson.

Podle hlášení výstražného systému Rapex A12/00069/22 z druhého týdne 2022, je důvodem svolávací akce s interním kódem „11D138“ možný přechod vozidla do „nouzového“ režimu, kdy začne blikat kontrolka EV Ready, což je doprovázeno sníženou akcelerací a celkovým výkonem. Svolávány jsou vozy vyrobené v období od ledna 2016 do června 2019.



Mluvčí společnosti Hyundai Motor Deutschland GmbH ale pro web kfz-rueckrufe.de uvedl, že příčinou připravované aktualizace softwaru a instalace dodatečného zemnícího kabelu jsou stížnosti zákazníků na nedostatečný nebo snížený brzdný výkon. Podle něj je to způsobeno nedostatečnou rekuperací při zpomalování vozidla.

Brzdové třmeny u Tucsonu

Německá centrála korejské společnosti zatím nezveřejnila žádné podrobnosti týkající se další svolávací akce Hyundai. Od poloviny prosince upozorňuje Rapex i Spolkový úřad pro motorovou dopravu (KBA) na „závadu na pravém zadním brzdovém třmenu s omezenou funkcí brzd“. Tato závada se týká modelu Hyundai Tucson a interní kód je „11DC43„.

Postižená SUV byla vyrobena v České republice v období od 21. října do 3. listopadu 2021. Vzhledem k omezenému období výroby je počet dotčených vozů jen asi 4 500.

Zdroj: kfz-rueckrufe.de


Kam dál?

Latest Recalls
Common Problems by Make and Model
Check the vehicle's history

What the owner should do?

If you read about a recall that you think may affect your car, you should make immediate contact with a dealer or workshop that’s been officially authorised to perform repairs on behalf of the manufacturer and ask for the details.

If you wish to know more about eventual problems of a specific car (e.g. real mileage, potential traffic accidents damages, odometer rollback, repairs, etc.), then we suggest going to HPI-Check.

Check the vehicle

Exit mobile version