Jednoduše řečeno při svolávací akci je majitel automobilkou vyzván, aby se do servisu se svým vozem dostavil. O probíhající servisní kampani (někdy také nazývané aktualizace výrobku nebo TSB – Technical Service Bulletin) se dozví pouze ten, kdo přijede sám a bez vyzvání na pravidelný servis do značkové dílny. Technikovi po zadání VIN kódu vozidla v systému vyskočí, jaké úkony je třeba provést.
Zatímco svolávací akce je automobilka povinna ze zákona vyhlásit vždy, když je ohroženo zdraví, bezpečnost, či životní prostředí, k servisní kampani ji nikdo nenutí a dobrovolnou výměnou problematických součástek se snaží předejít následným větším škodám a reklamacím. Svolávací akce je možné dohledat například v evropském informačním systému RAPEX v angličtině, nebo přehledně a v češtině na našich stránkách www.svolavacky.cz. Servisní kampaně se většinou nikde nezveřejňují a provádějí se v tichosti pouze ve značkových servisech. Nezávislá dílna zpravidla nemá šanci se o nich dozvědět.
Proto doporučujeme alespoň dvakrát ročně kontaktovat autorizovaný servis a na probíhající svolávací akce či servisní kampaně se dotázat. Postačí k tomu VIN kód vozidla, což je 17 místné jedinečné číslo, které najdete v technickém průkazu vozidla. Můžete využít naši kontaktní stránku a vyhledat nejbližšího dealera – Ověření svolávacích akcí podle VIN
Je přitom úplně jedno, jestli jezdíte na pravidelný servis do značkové nebo nezávislé dílny! Nebojte se zeptat! Navštěvovat pravidelně autorizovaný servis není vaše povinnost! – více v článku Vybrat si autorizovaný, nebo nezávislý servis?
RB
BTW: Podrobně o svolávacích akcích píšeme na čtyřech stranách v aktuálním speciálu Svět motorů – Technika, který vyšel 13. března 2017.