Jaký je rozdíl mezi svolávací akcí a servisní kampaní?


Jednoduše řečeno při svolávací akci je majitel automobilkou vyzván, aby se do servisu se svým vozem dostavil. O probíhající servisní kampani (někdy také nazývané aktualizace výrobku nebo TSB – Technical Service Bulletin) se dozví pouze ten, kdo přijede sám a bez vyzvání na pravidelný servis do značkové dílny. Technikovi po zadání VIN kódu vozidla v systému vyskočí, jaké úkony je třeba provést.

Zatímco svolávací akce je automobilka povinna ze zákona vyhlásit vždy, když je ohroženo zdraví, bezpečnost, či životní prostředí, k servisní kampani ji nikdo nenutí a dobrovolnou výměnou problematických součástek se snaží předejít následným větším škodám a reklamacím. Svolávací akce je možné dohledat například v evropském informačním systému RAPEX v angličtině, nebo přehledně a v češtině na našich stránkách www.svolavacky.cz. Servisní kampaně se většinou nikde nezveřejňují a provádějí se v tichosti pouze ve značkových servisech. Nezávislá dílna zpravidla nemá šanci se o nich dozvědět.

Proto doporučujeme alespoň dvakrát ročně kontaktovat autorizovaný servis a na probíhající svolávací akce či servisní kampaně se dotázat. Postačí k tomu VIN kód vozidla, což je 17 místné jedinečné číslo, které najdete v technickém průkazu vozidla. Můžete využít naši kontaktní stránku a vyhledat nejbližšího dealera – Ověření svolávacích akcí podle VIN

Je přitom úplně jedno, jestli jezdíte na pravidelný servis do značkové nebo nezávislé dílny! Nebojte se zeptat! Navštěvovat pravidelně autorizovaný servis není vaše povinnost! – více v článku Vybrat si autorizovaný, nebo nezávislý servis?

RB

BTW: Podrobně o svolávacích akcích píšeme na čtyřech stranách v aktuálním speciálu Svět motorů – Technika, který vyšel 13. března 2017.

» Přečtěte si také: 25% aut zůstane po svolávací akci neopraveno 



Co by měl udělat majitel?

Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů jednotlivých značek.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Ověřit historii vozidla




Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2024
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2024 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2024. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)