Problémy s pohonnou baterií nebo jejím upevněním jsou v současné době důvodem četných svolávacích akcí elektromobilů a hybridů skupiny Stellantis.
Na seznamu úřadů jsou značky Citroën, DS, Opel a Peugeot se svými modely C5 Aircross, DS7 Crossback, Grandland a také 508 a 3008. Akce s interními kódy „JHW“ (Citroën a DS), „KC5“ (Opel) a „MA5“ (Peugeot) jsou vyhlášené pro pohonné baterie u plug-in hybridních variant (PHEV).
Důvodem opatření je pronikání vody, které může vést ke korozi výztuhy nebo skříně baterie. To může v nejhorším případě způsobit požár baterie nebo celého vozidla.
Autorizované servisy kontrolují a vylepší antikorozní ochranu bateriového boxu. Kromě toho v případě potřeby vyvrtají odtokové otvory pro pronikající vodu. Podle mluvčí německého zastoupení Stellantis trvá tato práce 30 až 45 minut a je naplánována pro více než 90 000 vozů PHEV vyrobených v letech 2019 až 2023.
S výjimkou Opelu se další svolávací akce zmíněných modelových řad teprve očekávají. Týkat se budou nejen modelů PHEV, ale také plně elektrických variant (BEV). Předpokládá se, že aktualizace softwaru řídicí jednotky baterie v budoucnu vyloučí požár baterie. V případě rozsáhlejších problémů bude trakční baterie vyměněna.
Celkový počet vozů, které Spolkový úřad pro motorovou dopravu (KBA) uvádí v souvislosti se svolávacími kódy „JQD„, „JQE“ (DS7 Crossback a Citroën C5 Aircross), „MEH“ a „MEJ“ (Peugeot 3008 a 508), je zatím celosvětově více než 127 000 jednotek.
Kam dál?
Zdroj: kfz-rueckrufe.de