Aktualizováno 26. 11. 2024
Kategorie dvanácti a třináctiletých aut se objevuje v TÜV Reportu 2024 vůbec poprvé. Průměrné stáří aut registrovaných v Německu loni překročilo hranici deseti let a do této věkové hranice už spadá téměř 45% aut na německých silnicích. Nejlépe si vedlo Audi TT následované Volkswagenem Golf Plus a Toyotou RAV4.
Auta v tomto věku už pravděpodobně nenavštěvují autorizovaný servis (možná nenavštěvují žádný) a na výsledku technických kontrol je to znát. Dacia Logan neprojde kontrolou ve více než 40% případů. Další auta, jako třeba Renault Twingo, Nissan Qashqai, Renault Clio nebo Fiat Punto se této hranici blíží.
TÜV Report 2024 zahrnuje všechny výsledky technických kontrol od všech společností TÜV v Německu – celkem 10,2 milionu technických kontrol od července 2022 do června 2023. Kromě procenta neúspěšných kontrol sleduje také průměrný počet ujetých kilometrů. Nevypovídá nic o péči a údržbě, kterou majitelé svým vozům věnují.
TÜV Report 2024 – rok výroby 2010 a 2011
* po kliknutí na název vozu se zobrazí také jeho svolávací akce.
Pořadí | Značka/Model | Závady (%) | Najeto (tis. km) | |
---|---|---|---|---|
1 | Audi TT | 15,0 | 130 | |
2 | VW Golf Plus | 20,7 | 116 | |
3 | Toyota RAV4 | 21,3 | 142 | |
4 | BMW X1 | 21,4 | 151 | |
5 | Volvo XC60 | 22,5 | 199 | |
6 | Audi A3 | 22,8 | 148 | |
7 | Honda Jazz | 22,9 | 117 | |
8 | Audi A6/A7 | 23,0 | 198 | |
9 | Mercedes-Benz E-Class Coupe | 23,2 | 134 | |
Mini | 23,2 | 117 | ||
11 | Mazda 3 | 23,6 | 125 | |
12 | Škoda Yeti | 23,7 | 143 | |
VW Golf | 23,7 | 144 | ||
14 | Audi Q5 | 24,1 | 179 | |
15 | BMW X5/X6 | 24,5 | 200 | |
16 | Audi A1 | 25,2 | 136 | |
Audi A4/A5 | 25,2 | 181 | ||
18 | Mercedes-Benz GLK | 25,5 | 165 | |
19 | Toyota Auris | 25,6 | 124 | |
20 | BMW X3/X4 | 25,9 | 170 | |
Mercedes-Benz A-Class | 25,9 | 110 | ||
22 | Opel Meriva | 26,6 | 115 | |
23 | VW Touran | 26,8 | 176 | |
24 | Toyota Yaris | 25,6 | 124 | |
25 | VW Tiguan | 27,2 | 154 | |
26 | Suzuki SX4 | 27,5 | 119 | |
VW Caddy | 27,5 | 169 | ||
28 | VW Polo | 27,7 | 121 | |
29 | BMW 1/2 | 28,0 | 150 | |
Opel Astra | 28,0 | 139 | ||
31 | Mercedes-Benz B-Class | 28,1 | 122 | |
32 | Smart ForTwo | 28,2 | 95 | |
33 | Opel Insignia | 28,3 | 171 | |
34 | Mazda 6 | 28,5 | 162 | |
35 | BMW 3/4 | 28,6 | 176 | |
36 | Škoda Octavia | 28,9 | 172 | |
37 | Škoda Superb | 29,0 | 189 | |
38 | Škoda Fabia | 29,3 | 125 | |
39 | Ford C-Max | 29,6 | 179 | |
40 | Hyundai ix35 | 29,7 | 136 | |
Mazda 2 | 29,7 | 115 | ||
42 | Renault Scenic | 29,8 | 141 | |
43 | Mercedes-Benz E-Class | 29,9 | 190 | |
Škoda Roomster | 29,9 | 141 | ||
45 | Mercedes-Benz C-Class | 30,0 | 166 | |
46 | BMW 5/6 | 30,3 | 199 | |
47 | Opel Karl/Agila | 30,5 | 89 | |
VW Sharan | 30,5 | 197 | ||
49 | Opel Corsa | 31,1 | 117 | |
50 | VW Passat | 31,2 | 207 | |
51 | Ford Kuga | 31,3 | 165 | |
52 | Ford Fiesta | 31,4 | 123 | |
53 | Hyundai i20 | 32,0 | 112 | |
Seat Ibiza | 32,0 | 138 | ||
55 | Seat Leon | 32,3 | 151 | |
56 | Hyundai i10 | 32,4 | 97 | |
57 | Opel Zafira | 33,1 | 159 | |
58 | Toyota Aygo | 33,2 | 106 | |
59 | Citroën C1 | 33,3 | 109 | |
60 | Citroën Berlingo | 33,5 | 155 | |
61 | Peugeot 308 | 34,0 | 140 | |
62 | Ford S-Max | 34,1 | 199 | |
63 | Kia Ceed | 34,5 | 135 | |
64 | Hyundai i30 | 34,6 | 137 | |
65 | Citroën C3 | 34,7 | 111 | |
66 | Ford Ka | 34,9 | 103 | |
67 | Fiat 500 | 35,1 | 104 | |
68 | Ford Mondeo | 35,9 | 192 | |
69 | Renault Megane | 36,0 | 142 | |
Suzuki Swift | 36,0 | 123 | ||
71 | Dacia Duster | 36,1 | 135 | |
Ford Focus | 36,1 | 149 | ||
73 | Nissan Micra | 36,3 | 115 | |
74 | Kia Picanto | 37,0 | 98 | |
75 | Ford Galaxy | 37,1 | 203 | |
76 | Fiat Panda | 37,3 | 103 | |
77 | Peugeot 207 | 37,6 | 115 | |
78 | Fiat Punto | 37,7 | 123 | |
79 | Dacia Sandero | 38,5 | 116 | |
80 | Renault Clio | 38,6 | 119 | |
81 | Nissan Qashqai | 38,8 | 146 | |
82 | Renault Twingo | 39,9 | 106 | |
83 | Dacia Logan | 40,9 | 146 |
Zdroj: autobild.de
- Pokračuj: TÜV Report 2024 – celkové výsledky
Aktuálně 5178 svolávaček