Aktuálně 5176 svolávaček

Systém eCall nemusí správně fungovat u Mercedesů z let 2016 – 2018 (týden 3/19)

Čtyři svolávací akce pro 25 modelů čtyř automobilek přibylo ve 3. týdnu 2019 v rychlém výstražném systému Rapex. Po jedné akci vyhlásily značky Dacia, Honda, Mazda a Mercedes-Benz. Svolávačka Hondy se týká sedmi jejích modelů, u Mercedesu je jich dokonce třináct.

Kvůli vadnému sotwaru systému nouzového volání (eCall) svolávala automobilka Mercedes-Benz už v srpnu 2018. Tehdy se svolávací akce týkala pouze modelů E-Class vyrobených od února 2017 do ledna 2018 a A-Class z počátku roku 2018. Ve třetím týdnu 2019 je ze stejného důvodu volána do servisů mnohem širší škála modelů vyrobených v letech 2016 až 2018. Kvůli této závadě může být nemožné se spojit s centrem tísňového volání společnosti Mercedes-Benz, nebo přenést údaje o vozidle – například jeho polohu. Postižené jsou modely CLA, GLA, SLC, A-Class, AMG GT, C-Class, E-Class, S-Class, SL, B-Class, GLC, CLS a G-Class.


Honda

Automobilka Honda pokračuje ve svolávacích akcích kvůli vadným inflátorům airbagu, které se mohou po aktivaci roztrhnout a jejichž kovové úlomky mohou zranit posádku. Tentokrát jsou na řadě modely Honda Accord, City, Civic, CR-V, Jazz, Insight a Pilot vyrobené v období let 2010 – 2015.


Mazda

Kvůli airbagům svolávala minulý týden několik svých modelů včetně „dvojky“ také Mazda – psali jsme zde. Mazdu 2 najdeme v reportu Rapex i tento týden, ovšem tentokrát kvůli možnému poškození vysokotlakých palivových trubek v motorovém prostoru. K tomu může dojít u vozů vyrobených v rozmezí dat 6. 3. 2018 – 20. 4. 2018 a při úniku paliva hrozí požár.


Dacia

Čtyři dny montovali v továrně v Pitesti do Dacií Logan, Logan MCV, Sandero a Duster vadné plusové kabely akumulátoru. Problémy s nastartováním motoru by kvůli tomu mohla mít auta vyrobená mezi 11. – 14. červnem 2018.

-rb-


Kam dál?


carolina

Co dělat při svolávací akci?

Svolávací akce se nemusí týkat všech vozů vyrobených v daném období. Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete.