O svolávacích akcích pro vozy Citroën C3 a Citroën DS3 kvůli airbagům Takata jsme na našich stránkách informovali už několikrát. Situace je ale nyní vážnější, než se zdálo, protože Stellantis vydal naléhavou tiskovou zprávu, ve které majitele nabádá, aby přestali své vozy používat. Ve francouzské verzi tiskové zprávy (viz níže) se píše o tragické nehodě ve Francii.
Českou verzi tiskové zprávy Stellantis přinášíme v nezkrácené podobě. O tragické události ve Francii žádná zmínka:
Zjištění redakce
Všimli jsme si, že v české verzi byl pozměněn jeden důležitý odstavec, který najdeme ve francouzském znění tiskové zprávy:
„Po tragické nehodě ve Francii se společnost Stellantis rozhodla rozšířit opatření s omezujícím odstavením z provozu na všechny modely, kterých se tato svolávací akce týká a které dosud nebyly opraveny. Toto rozhodnutí podtrhuje neochvějný závazek skupiny k bezpečnosti.“
Smrtelná nehoda v Remeši
Po krátkém pátrání jsme zjistili, že se jednalo o sotva týden starou smrtelnou nehodu z 11. června 2025 v Remeši (Marne) při které zemřela 37letá žena. Podle prvních zjištění způsobil její smrt airbag Takata v jejím voze Citroën C3 z roku 2014. „Oběť byla velmi vážně zraněna, utrpěla rozsáhlé poškození obličeje a čelisti,“ vysvětluje remešský státní zástupce François Schneider pro francouzský veřejnoprávní web Franceinfo.fr.
Myslíme si, že zamlčování fatálních následků není fair, a že i český zákazník by si zasloužil být popravdě informován o tragické nehodě, která k rázné akci „Stop-Drive“ Stellantis vede. Bez ohledu na to, jestli se taková informace do PR automobilky hodí, nebo ne. Tím spíš, že tisková zpráva v němčině se o „incidentu ve Francii“ zmiňuje také.
Nepodceňujte svolávací akce. Ze zákona jsou vyhlašovány v nejzávažnějších případech ohrožujících zdraví, život nebo bezpečnost řidiče, posádky a dalších účastníků silničního provozu. Podívejte se, které další modely jsou svolávány kvůli airbagům, nebo si vyhledejte váš vůz podle značky a modelu.
Aktuálně 5187 svolávaček