V červenci 2017 bylo vyhlášeno 24 svolávacích akcí, které se dotkly 38 modelů 14 značek. Nejvíce svolával Citroën a Peugeot (4), Jaguar (3), Škoda a Volkswagen (2).
Červencové svolávací akce odstartovalo BMW vcelku banální závadou, kterou zcela jistě odstraní na všech vozech v rámci garančních prohlídek, pokud se již dostaly k zákazníkům. U modelů řady 5 a 7 z půlky května 2017 mohou zůstat stále rozsvícená brzdová světla.
Mnohem větší průšvih řešil koncern Volkswagen. Předznamenala ho už červnová svolávačka Audi A3 z roku 2009 kvůli možnému selhání jednotky ABS/ESP. V červenci se ukázalo, že stejný problém mají i Volkswageny Caddy, Eos, Golf, Golf Plus, Jetta a Scirocco z let 2008 – 2010 a Škoda Octavia z roku 2008 a 2009.
Škodovka svolávala v červenci také modely Rapid a Yeti z podzimu 2016 kvůli chybnému spojení předpínačů předních bezpečnostních pásů. I Volkswagen si rozšířil počet svolávaček vcelku kuriozní „závadou“, kdy byly modely Golf ze září 2016 až dubna 2017 vybaveny nálepkou s nesprávně uvedeným doporučeným tlakem v pneumatikách.
Kvůli pneumatikám svolával i Peugeot a Citroën. Ti je ale budou muset u modelů Partner a Berlingo měnit, protože jejich předčasné stárnutí může způsobit únik vzduchu. Obě francouzské značky mají ostatně v červenci vroubků víc.
U dodávek Traveller a Expert, respektive Jumpy a Spacetourer (2016 – 2017) je špatně připevněná konzole klima kompresoru, který může za jízdy vypadnout.
U modelů C4, DS4, C5, DS5 a 308, 508, 3008, 5008 z let 2014 – 2017 je špatně upevněný kabel startéru, který se může dostat do kontaktu s recirkulačním ventilem výfukových plynů, propálit a vyzkratovat. A konečně modely C3 a 308 z ledna a února 2017 mají špatně přivařené čepy k upevnění hlavových airbagů, které se tak nemusí při bočním nárazu nafouknout.
Ani Land Rover Defender zřejmě nebude tak nezničitelný, jak na první pohled vypadá. Po svolávacích akcích z minulých měsíců kvůli praskajícím šroubům či přední poloose je tu další, tentokrát kvůli možnému prodření brzdových hadiček. Týká se provedení 90, 110 a 130 z přelomu 2014 – 2015. Mercedes CLS ze září 2016 má pro změnu špatně přišroubovaný spodní kryt motoru, což by mohlo při nehodě ohrozit chodce.
Trubky, olej a palivo
Napojení trubky k olejovému chladiči může selhat u Fordu Mustang Shelby z let 2015 – 2016. Vedle úniku oleje na silnici hrozí i požár v motorovém prostoru. Palivové trubky zase mohou propouštět palivo u stejně starého Hyundaie H1. I tady může dojít k požáru. U pickupu Toyota Tacoma s rokem výroby 2015 – 2017 může být únik oleje v zadní části předznamenáním horší závady v podobě zablokování diferenciálu. S trubkami klimatizace mají zase problém Seaty Ibiza vyrobené od října 2016 do ledna 2017. Při čelním nárazu mohou prasknout a uniklý plyn může začít hořet.
Airbagy
Kvůli airbagům svolával v červenci 2017 Jaguar model XF a to hned ze dvou důvodů. Vozy vyrobené v letech 2009 až 2011 trápí „klasika“ s praskajícími inflátory a u modelů z roku 2013 – 2015 se nemusí v případě nehody rozvinout hlavové záclonové airbagy. U Jaguarů XJ z let 2009 – 2010 se zase nemusí úplně nafouknout airbagy v případě čelního nárazu. O Citroënu C3 a Peugeotu 308 píšeme výše.
Průnik vody
Stejně jako v případě BMW v úvodu, také majitelům Fiatu 500 i verze Abarth 500 z března 2017 bude při garančce odstraněna závada na převodce řízení, do které může pronikat voda a řízení může pomalu tuhnout. Průnik vody trápí i starší Opely Insignia Sports Tourer (2008 – 2011). Zaplaven může být modul zavazadlového prostoru a při zkratu může vyhořet.
Tabulka svolávacích akcí – červenec 2017
Aktuálně 5163 svolávaček