V květnu 2017 bylo svoláváno do servisů kvůli nebezpečným závadám 42 modelů aut 16 různých značek. Z celkového počtu 24 svolávacích akcí jich měl nejvíce Renault (4) následovaný Mercedesem a Land Roverem (3). Dvě svolávačky měl americký Dodge. Nejvíce modelů v jedné akci svolával Peugeot a Dodge (6), Fiat (5) a Citroen (4). Nejstarší svolávaná vozidla byla vyrobena v roce 2003.
Květen začal opravdu velkým průšvihem automobilky BMW. Její sedmičková vlajková loď může mít netěsný spoj potrubí chladiče motorového oleje. Navíc v tak nešťastném místě, že může olej odkapávat na brzdový kotouč a prakticky tak jednu z předních brzd vyřadit z provozu. Do servisu na kontrolu musí bavoráky z října 2015 až března 2017.
Ani první květnovou svolávačku Citroenu není dobré brát na lehkou váhu. Zhruba tříměsíční produkce loňských modelů C3, C4 Cactus, C4 Picasso a C-Elysée může mít namontované vadné relé a kvůli přehřátí hrozí selhání či dokonce požár startéru. Stejně jsou na tom Peugeoty 208, 2008, 301, 308, 3008 a 508 vyrobené řádově od května do září 2016.
Renault – emise a montáž
Renault řeší emise motoru 1.5 dCi s výkonem 110 koní. Kalibrační chyba v řídící jednotce může za to, že motor vypouští více emisí oxidu dusíku než by měl. Zatím se na to přišlo u modelů Kadjar a Captur od začátku produkce až do léta/podzimu 2015. Renault Talisman opět vyjížděl z výrobní linky tak nějak narychlo – špatně upevněná spodní část přístrojové desky může vypadnout. Týká se modelů od začátku produkce až do září 2015. U některých Talismanů může také selhat dětská pojistka v zadních dveřích a u Scénicu z července až října 2016 zase špatně drží zvuková izolace, která může u automatů vyřadit z provozu parkovací brzdu.
U Mercedesu třídy G se po svolávačkách v minulých měsících objevila další závada. Nesprávně namontovaná spojka kloubu řízení může vyústit i v úplnou ztrátu možnosti vůz ovládat. Problém se týká téměř pětiletého období od června 2012 až do ledna 2017. Po větší část roku 2016 se také montovaly do Sprinterů podpěry zadních pružin s prasklinou. I Dodge RAM z let 2003 – 2008 má problémy s řízením, respektive s jeho spojovací tyčí, která může prasknout.
V květnovém výčtu svolávacích akcí máme i japonské zástupce z let 2007 – 2010. U Mazdy 2, 3 a 6 může selhat nastavení výšky sedadla a při nehodě může dojít i k utržení sedačky. U Nissanu Murano z let 2013 – 2015 zase může prasknout tlaková hadice posilovače řízení.
Britské palivo
Také Land Rover se v květnovém výčtu svolávaček objevuje několikrát. Range Rovery mají problém se západkou navíječe bezpečnostního pásu spolujezdce a společně s Discovery jim může unikat palivo kvůli netěsnosti palivové zpátečky. U Discovery Sport a Range Roveru Evoque se může benzin či nafta ztrácet přímo z palivového modulu u nádrže. U Jaguárů XE, XF a F-Pace s dvoulitrovým dieselem z listopadu 2016 až dubna 2017 může také unikat nafta, ovšem tentokrát opět kvůli netěsnosti palivové zpátečky.
Kvůli airbagům byly v květnu 2017 svolávány Infiniti Q30 a QX30 (2015 – 2017), Fordy Mustang (2004 – 2014) a dokonce i Ford GT (2004 – 2006), kterých bylo vyrobeno jen něco kolem čtyř tisíc. Fiat trápí airbagy u modelů Panda, Tipo, Doblo, Qubo a Fiorino ze září až listopadu 2016. Také Dodge svolává ze stejného důvodu hned několik svých modelů – Challenger, Charger, Durango, Dakota, Magnum a RAM, stejně jako Chrysler Aspen a 300 a Jeep Wrangler – všechny z let 2004 až 2012. Předpínače bezpečnostních pásů pro změnu trápí Mercedesy třídy C, E, S a GLC z července 2016 až března 2017 a Audi A5 z června až prosince 2016.
Přečtěte si také: 28 svolávacích akcí v dubnu 2017 – VW, Porsche a Škoda opět se závadami airbagů
[widgets_on_pages id=1]
Přehled svolávacích akcí – květen 2017





Aktuálně 5193 svolávaček