Čínská automobilka Aiways musí v Evropě zkontrolovat 265 elektrických SUV U5, z nichž je 148 registrováno v Německu.
Mluvčí společnosti připustil možné problémy s podvozkem u modelů vyrobených od prosince loňského roku do ledna letošního. U jednoho vozu v Německu prasklo rameno nápravy kvůli vadnému svaru.
„Vzhledem k bezpečnostní relevanci byl okamžitě informován německý Spolkový úřad pro automobilovou dopravu (KBA) a současně i majitelé potenciálně postižených vozidel,“ uvedl mluvčí pro web kfz-rueckrufe.de. Svolávací akce se také objevila v týdenním přehledu nebezpečných výrobků Rapex.
„V důsledku nesprávného svaření ramen nápravy může dojít ke ztrátě kontroly nad vozidlem. Tím se zvýší riziko nehody a zranění osob ve vozidle,“ můžeme si přečíst v protokolu A12/01231/21.
Vizuální kontrola svarů, která trvá přibližně 15 minut, probíhá v jedné z více než 500 poboček společnosti A.T.U. Opravárenský řetězec je servisním partnerem společnosti Aiways od jejího uvedení na německý trh na konci roku 2020. Původně se tam měly elektromobily z Dálného východu podle intervalu údržby udávaného výrobcem objevit až po ujetí 100 000 kilometrů.
Aiways U5 je prvním čínským elektromobilem na evropském trhu. V době publikování tohoto článku (srpen 2021) je v prodeji v Nizozemsku, Belgii, Dánsku a Německu. Více si o něm můžete přečíst na stránkách auto.cz
-rb-
Zdroj: kfz-rueckrufe.de
Kam dál?
Aktuálně 5187 svolávaček