Svolávací akce tohoto týdne:
– Mercedes eVito + eSprinter – zkrat, požár
– VW e-Up! – zkrat, požár
– Citroen C-Zero – brzdy
– Peugeot iOn – brzdy
12 svolávacích akcí pro 18 modelů devíti značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 3. týdnu 2021. Po jedné akci mají značky Audi, Citroen, Kia, Opel, Peugeot, Toyota a Volvo. Tři svolávačky vyhlásil Volkswagen a dvě Mercedes-Benz.
Elektrické dodávky Mercedes eSprinter a eVito mohou mít problém s těsností krytu vysokonapěťové baterie. Vozidla nemusí být možné nastartovat a navíc by se mohlo zvýšit riziko požáru. Selhání izolace může vést ke zkratu v bateriovém systému také u Volkswagenu e-Up!.
Mercedes eVito a luxusní verze EQV mohou také mít nevyztužené vzpěry zavěšení kola, což může zhoršit ovladatelnost vozidla. U elektromobilů Citroen C-Zero a Peugeot iOn z let 2010 – 2019 může selhat posilovač brzd. Všechny nedávné svolávačky elektromobilů a hybridů najdete pod štítkem EV/Hybrid.
Ke zkratu v elektrickém obvodu hydraulické řídicí jednotky a následnému požáru může dojít také u modelů Kia Stinger modelového roku 2018 a 2019.
S airbagy Takata mají problém některé starší modely Volkswagen a Audi, řídící jednotka systému SRS může být špatně upevněna u několika modelů Volvo vyrobených v září 2020.
Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.
- Těchto 14 aut mělo nejvíc svolávacích akcí v roce 2020
- 19 nejméně spolehlivých aut v roce 2020 podle ADAC
Svolávací akce 3. týdne 2021
Make, Model (years) | Problem |
---|---|
Audi A5 (2008 – 2011) | Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami. |
Audi Q5 (2009 – 2011) | Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami. |
Citroen C-Zero (2010 – 2019) | Vnitřní součást vakuového čerpadla posilovače brzd by mohla být vadná. |
Kia Stinger (2018 – 2019) | V elektrickém obvodu v HECU (hydraulická elektronická řídicí jednotka) může dojít ke zkratu. |
Mercedes-Benz EQV (2020) | Vozidla jsou vybavena nevyztuženými vzpěrami zavěšení kola. |
Mercedes-Benz eSprinter (2019 – 2020) | Do vysokonapěťové baterie může vniknout voda. |
Mercedes-Benz eVito (2020) | Vozidla jsou vybavena nevyztuženými vzpěrami zavěšení kola. |
Mercedes-Benz eVito (2019 – 2020) | Do vysokonapěťové baterie může vniknout voda. |
Opel Corsa (2019) | Spodní příčné rameno může být nesprávně přišroubováno. |
Peugeot iOn (2010 – 2019) | Vnitřní součást vakuového čerpadla posilovače brzd by mohla být vadná. |
Toyota Aygo (2020) | Šev vnitřního bezpečnostního pásu zadního sedadla může prasknout. |
Volkswagen e-Up! (2020) | Selhání izolace může vést ke zkratu v bateriovém systému. |
Volkswagen Crafter (2005 – 2016) | Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami. |
Volkswagen Up! (2011 – 2012) | Pohonná látka použitá v nafukovači airbagu Takata může v průběhu času projít materiálními změnami. |
Volvo V60 (2020) | Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací. |
Volvo V60 Cross Country (2020) | Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací. |
Volvo V90 Cross Country (2020) | Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací. |
Volvo V90 (2020) | Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací. |
Volvo XC90 (2020) | Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací. |
Volvo XC60 (2020) | Řídicí jednotka SRS nemusí být ke karoserii připevněna podle specifikací. |
-rb-
Kam dál?
Aktuálně 5193 svolávaček