Máte střešní panoramatické okno? Možná máte problém…


15. 10. 2018 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Kategorie: Servis


stresni-okno-vw-ford

V říjnu 2018 svolává Ford modely Mondeo kvůli možnému odpadnutí skleněné části střešního panaromatického okna. Již dříve vyhlásil svolávací akci kvůli stejnému nebezpečí u modelů Tourneo Connect a Transit Connect.

Nedávno jsme také přinesli zprávu o tom, že automobilka Volkswagen svolává přes 700.000 Tiguanů a Touranů s panoramatickou střechou kvůli pronikání vlhkosti a riziku zkratu na vnitřním ambientním osvětlení – viz zde.

Protože se zmíněné události vyskytly v poměrně krátkém časovém sledu, podívali jsme se do našeho archivu, jak jsou na tom se svolávačkami kvůli střešním oknům další automobilky. A výčet problémů není kupodivu krátký. Začněme odkazy na zmiňované Fordy:

Ford Mondeo (22. 8. 2017 – 14. 12. 2017) – Adheze skleněné vrstvy sklopné střešní konstrukce by nemusela být dostatečná. V důsledku toho se může skleněná deska během provozu vozidla uvolnit nebo může dokonce upadnout.

Ford Tourneo Connect a Ford Transit Connect (4. 10. 2013 – 14. 7. 2014) – Kvůli špatné adhezi mezi panoramatickým střešním oknem a karoserií vozidla hrozí nebezpečí, že se skleněný panel od střechy oddělí a zraní ostatní účastníky provozu nebo chodce.

Koncern Volkswagen

Ani pro koncern Volkswagen nebyl případ s Tourany a Tiguany zdaleka první. Již dříve byly kvůli střešním oknům svolávány modely Audi A8 (2007 – 2008) a Volkswagen Phaeton (2007 – 2008). Ušetřen nebyl ani luxusní Bentley Continental Flying Spur (2007 – 2008). Pro Audi A8 byla ze stejného důvodu vyhlášena svolávačka i v roce 2013 – Skleněná posuvná střecha může náhle prasknout, což způsobí, že se bezpečnostní sklo rozbije na malé kousky – píše se v protokolu Rapex.

Nikoli rozbití skla, ale úraz při zavírání střešního okna hrozí u Superbů modelového roku 2016 a Passatů s datem výroby březen 2014 až únor 2016. Jejich střešní okno může způsobit vážné zranění, protože zavírací síla je příliš velká. Přední lišta střešního okna nemusí být bezpečně upevněna a může za jízdy ulétnout u Škody Citigo a Seatu Mii z ledna a února 2016.

Další problematická střešní okna

Z dalších modelů automobilek, které měly v minulosti svolávací akce kvůli střešním oknům jmenujme

Opel Adam (IV. – X. 2013),

Toyotu Avensis (VIII. – XII. 2013),

Renault Espace (do 14. 12. 2015)

a Land Rover Discovery (MY 2012 – 2013) .

Výrobce zpravidla poskytuje na odstranění závad v rámci svolávacích akcí neomezený čas. Rozhodující není ani fakt, zda bylo vozidlo stále servisováno v autorizované dílně, nebo jste si zajišťovali pravidelnou údržbu v nezávislém servisu. Ověřte si u nejbližšího dealera, jestli se na vaše auto nějaká svolávačka (nejen na střešní okno) nevztahuje. Jak na to, radíme zde.

-rb-

Kam dále?





Nejnovější svolávací akce

Honda-Civic-2012-recall-airbag 20. 1. 2019

Honda Civic (2010 - 2015)

  2010 - 2015
Závada na generátoru plynu airbagu spolujezdce by mohla vést k nekontrolovanému nafouknutí vzdu ...
     5
Honda-City-2010-recall-airbag 20. 1. 2019

Honda City (2010 - 2015)

  2010 - 2015
Závada na generátoru plynu airbagu spolujezdce by mohla vést k nekontrolovanému nafouknutí vzdu ...
     7
Mercedes-Benz-CLA-2018-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz CLA (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
Mercedes-Benz-GLA-2018-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz GLA (2016- 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
Mercedes-Benz-SLC-2018-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz SLC (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
Mercedes-Benz-SL-2018-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz SL (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     10
Mercedes-Benz-GLC-2016-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz GLC (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     10
Mercedes-Benz-CLS-Class-2016-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz CLS (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     11

Alfa Romeo | Alpina | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Buick | Cadillac | Chevrolet | Chrysler | Citroën | Dacia | Daewoo | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Infiniti | Jaguar | Jeep | Kia | Lamborghini | Lancia | Land Rover | Lexus | Lotus | Maserati | Maybach | Mazda | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Opel | Peugeot | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Smart | SsangYong | Subaru | Suzuki | Škoda | Tesla | Toyota | Volkswagen | Volvo |
1986 | 1987 | 1988 | 1989 | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018
Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2019
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2019 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2019. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz