Škoda znovu svolává Scalu a Kamiq kvůli eCall systému

Automobilka Škoda Auto vyhlásila další svolávací akci pro modely Scala a Kamiq, u kterých může kvůli softwarové chybě selhat systém eCall.

Závada se může vyskytnout u modelů Scala a Kamiq vyrobených od března 2019 do února 2020. V případě nehody nebude systém eCall schopen kontaktovat operátory záchranného systému. Porucha se projevuje žlutě blikající LED diodou na tlačítku eCall. Svolávací akce s interním kódem 91Y8 se týká celosvětově 26 048 vozidel.

V autorizovaném servisu bude aktualizován software řídicí jednotky OCU (Online Connectivity Unit). Oprava by neměla trvat déle než hodinu.

Kvůli závadě na systému eCall svolávala Škodovka oba modely už loni v prosinci. Tehdy se jednalo o akci s kódem 91W7 pro asi 1.500 modelů Kamiq a Scala vyrobených v srpnu a září 2019 – psali jsme zde.

Na konci března 2020 byly stejné modely svolávány kvůli vadným švům na potazích sedadel – viz náš přehled značky Škoda.

Co je systém eCall

Systém eCall se v případě závažné nehody s aktivovací airbagů propojí s operátory linky 112. Vozidlo odešle soubor dat a systém umožní i hlasovou komunikaci. Dispečer vyšle na místo jednotlivé složky záchranného systému a informaci o nehodě dostanou i pracovníci centra pro řízení dopravy. Nově prodávaná vozidla jsou systémem eCall povinně vybavována od 1. dubna 2018. Více zde

-rb-


Kam dál?

Latest Recalls
Common Problems by Make and Model
Check the vehicle's history

What the owner should do?

If you read about a recall that you think may affect your car, you should make immediate contact with a dealer or workshop that’s been officially authorised to perform repairs on behalf of the manufacturer and ask for the details.

If you wish to know more about eventual problems of a specific car (e.g. real mileage, potential traffic accidents damages, odometer rollback, repairs, etc.), then we suggest going to HPI-Check.

Check the vehicle

Exit mobile version