Některé automobilky figurují v systému EU Safety Gate s desítkami závad na desítkách svých modelů, jiné nemají svolávací akce buď vůbec a nebo jen v jednotkách případů.
Znamená to snad, že častěji svolávané značky jsou méně spolehlivé? Nemusí to platit vždy.
Spíše než o spolehlivosti vozu může počet svolávacích akcí vypovídat o fair play se zákazníky. Svolávací akce není něco, čím by se jakýkoli výrobce rád chlubil. Vyšší počet přiznaných svolávacích akcí ale znamená pro majitele větší jistotu, že se o jeho bezpečí výrobce stará.
Například Mercedes-Benz patří dlouhodobě mezi nejčastěji svolávané značky a v seznamech Safety Gate figuruje velmi často. Podle počtu svolávacích akcí by tedy měl být jednoznačným outsiderem. Každoroční statistiky spolehlivosti TÜV Report ho ale naopak řadí mezi nejspolehlivější, stejně jako další německé a japonské značky. Takže přímá úměra mezi počtem svolávaček a nespolehlivostí tu neplatí.
Jiné to ale bude třeba u francouzských vozů. Například u Peugeotu, druhé nejsvolávanější značky roku 2023, jde velký počet svolávaček ruku v ruce s menší spolehlivostí v nezávislých srovnáních.
Samostatnou kapitolou jsou pak automobilky, které svolávací akce nemají téměř žádné a v žebříčcích spolehlivosti figurují až za Francouzi. U těch je možné se domnívat, že svým zákazníkům něco tají. Paradoxně právě jejich fanoušci pak bývají v různých diskusních fórech ti nejhlasitější křiklouni, kteří poukazují na počet svolávaček a domnělou nespolehlivost ostatních, zejména německých značek.
-rb-
Aktuálně 5187 svolávaček