Aktuálně 5176 svolávaček

Svolávací akce Volvo: spalovací motor nemusí nastartovat

Volvo svolává některé modelové řady s hybridním pohonem kvůli možnému problému se softwarem. Spalovací motor se nemusí podařit nastartovat.

Závada se může vyskytnout u několika modelových řad vozů s hybridním pohonem. Problém spočívá v tom, že odhadovaný chladicí proud v chladicím okruhu elektrického pohonu (ED) je při požadavku na maximální chlazení nesprávně nastaven. Modul měniče a generátoru na základě této chybné informace nastaví nesprávně dostupný točivý moment a spalovací motor se nespustí, popsal mluvčí společnosti Volvo chybový vzorec pro asp-Online. To může vést k vybití akumulátoru a ztrátě pohonu za jízdy, což zvyšuje riziko nehody.



V Německu se akce týká 8 054 vozů následujících modelových řad modelového roku 2022 a 2023:

Make, Model (years) Problem
Volvo S60 (2021 – 2022) Spalovací motor nemusí nastartovat a k pohonu bude sloužit pouze vysokonapěťová baterie.
Volvo V60 (2021 – 2022) Spalovací motor nemusí nastartovat a k pohonu bude sloužit pouze vysokonapěťová baterie.
Volvo S90 / S90L (2021 – 2022) Spalovací motor nemusí nastartovat a k pohonu bude sloužit pouze vysokonapěťová baterie.
Volvo V90 (2021 – 2022) Spalovací motor nemusí nastartovat a k pohonu bude sloužit pouze vysokonapěťová baterie.
Volvo XC60 (2021 – 2022) Spalovací motor nemusí nastartovat a k pohonu bude sloužit pouze vysokonapěťová baterie.
Volvo XC90 (2021 – 2022) Spalovací motor nemusí nastartovat a k pohonu bude sloužit pouze vysokonapěťová baterie.

Ve Spojeném království je to dalších 4755 aut vyrobených v období 26. 4. 2021 – 29. 9. 2022.

Chybu by měla odstranit zhruba půlhodinová aktualizace softwaru ECM v autorizovaném servisu. Interní kód akce je „R10198“ a datum jejího zahájení bylo 24.10.2022.


Kam dál?


Zdroj: autoservicepraxis.de




carolina

Co dělat při svolávací akci?

Svolávací akce se nemusí týkat všech vozů vyrobených v daném období. Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete.