O svolávací akci Audi s interním kódem 42L1 jsme informovali loni v červenci. Po provedené opravě si však zákazníci stěžovali na nerovnoměrné nebo předčasné opotřebení zadních pneumatik a proto musí automobilka svolat více než 100 000 aut znovu.
Původní oprava spočívala ve výměně matice na excentrickém šroubu příčného ramene zadní nápravy, která by mohla kvůli koroznímu namáhání prasknout a zhoršit ovladatelnost vozu při vysokých rychlostech.
V pracovních pokynech výrobce pro autorizované servisy ale zřejmě chyběl jeden důležitý krok – a to seřízení geometrie kol po opravě. A zákazníci to brzy pocítili na stavu svých pneumatik.
Loňská svolávačka se týkala 149.561 vozů modelových řad A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8 a e-Tron vyrobených v období od listopadu 2019 do dubna 2021. Dvě třetiny z nich musí tedy do servisu znovu na akci s kódem 42L5.
Stejně jsou na tom i majitelé na podzim 2020 vyrobených vozů Porsche Cayenne, kterých bylo loni v létě svoláváno 6.650. Opakovaná svolávačka s kódem ANA1 se týká 5.641 z nich.
V protokolu německého Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (KBA) je jako důvod akce uvedeno „špatné seřízení kol“, které „v extrémních případech může vést ke ztrátě tlaku v pneumatikách“. V autorizovaném servisu budou kola seřízena a v případě potřeby i výměněny zadní pneumatiky. Oprava by měla trvat dvě až tři a půl hodiny.
- Audi svolává přes 200.000 starších aut kvůli airbagům Takata (týden 46/21)
- Odstranění nelegálního softwaru také u velkých dieselů Audi s normou Euro 6 (týden 33/21)
- Svolávačky Audi podle modelů
- 19 svolávacích akcí Audi v roce 2021
Kam dál?
- 2021: Velká statistika svolávacích akcí
- 25% aut zůstane po svolávací akci neopraveno
- Týdenní přehledy svolávacích akcí
Zdroj: focus.de
Aktuálně 5039 svolávaček