Z chladiče recirkulace výfukových plynů (EGR) dieselových motorů BMW může v některých případech unikat glykol. Podle interního šetření automobilky může kombinace typických částic sazí a vysokých teplot v modulu EGR vést k jejich doutnání.
Částice mohou podle BMW ve „velmi vzácných případech“ roztavit sběrné sací potrubí a v „mimořádně vzácných případech“ vést k požáru. Původně lokální svolávací akce se nejprve řešila v Jižní Koreji, kde místní úřady evidovaly jenom v letošním roce více než 30 případů vzplanutí motoru a celého vozu. V srpnu byla rozšířena i na evropský trh a zahrnovala 323.700 vozů – psali jsme zde. Nyní se automobilka rozhodla svolat celkem 1,6 milionu vozidel.
Svoláváno bude více modelů BMW, včetně například řady 3, 4, 5, 6, X3, X4, X5 a X6, přičemž v závislosti na typu a modelu se bude jednat jak o čtyřválcové, tak o šestiválcové vznětové motory. Čtyřválce byly vyrobeny v období od prosince 2014 do srpna 2016, šestiválce od července 2012 do června 2015. Některé modely řady 1, 2, 7 a X1 budou kontrolovány už od roku výroby 2010.
BMW ve svém prohlášení uvádí: „Během dalšího zkoumání motorů s podobným technickým uspořádáním analyzovala skupina BMW jednotlivé případy, které nebyly zahrnuty do původních technických kampaní. Tyto případy nepředstavovaly pro naše zákazníky žádné významné riziko. Dalšího snížení tohoto rizika dosáhneme tím, že rozšíříme technické kampaně pro jednotlivé země“.
Pokud si nejste jisti, jestli se svolávací akce vztahuje i na váš model, kontaktujte nejbližší autorizovaný servis BMW, kde vám po nahlášení VIN kódu vozidla sdělí další podrobnosti. Jak na to, radíme zde.
-rb-
Zdroj: bmwblog.com
Kam dál?
Aktuálně 5026 svolávaček