Problém s chladičem recirkulace výfukových plynů (EGR) může nastat u modelů BMW 3, 4, 5, 6, 7, X3, X4, X5 a X6 se čtyřválcovými dieselovými motory, vyrobených od srpna 2010 do srpna 2017.
Připomeňme, že původně se jednalo o lokální svolávací akci v Jižní Koreji, kde místní úřady evidovaly jenom v roce 2018 více než 30 případů vzplanutí motoru a celého vozu. V srpnu 2018 oznámila automobilka BMW, že ze stejného důvodu svolá také v Evropě zhruba 324.000 dieselových modelů (psali jsme zde).
V říjnu 2018 informoval web bmwblog.com, že z Evropy se akce rozšiřuje do celého světa a bude se týkat 1,6 milionů vozů. My jsme o tom psali zde. Nyní byla tato svolávačka podle serveru autoservicepraxis.de znovu celosvětově rozšířena o dalších 232.000 vozidel.
Důvodem je stále možnost, že z chladiče recirkulace výfukových plynů může unikat glykol a kombinace částic sazí a vysokých teplot v EGR modulu může vést k jejich vzplanutí. Pravděpodobnost, že tato situace nastane, ale je ale podle výrobce nízká.
U svolávaných vozidel bude zkontrolováno datum výroby EGR chladiče, který bude v případě potřeby vyměněn. V závislosti na množství práce může práce trvat od půl hodiny (pouze zkontrola) až do tří hodin (výměna).
-rb-
Kam dál?
Aktuálně 5039 svolávaček