Aktuálně 5174 svolávaček

Pozor na nebezpečné brzdové asistenty u značek Nissan, Mazda a Kia

Automobilka Nissan vyhlašuje svolávací akci pro modely Qashqai, Micra, X-Trail a Leaf, u kterých může být vadný systém inteligentního nouzového brzdění. Nedávno kvůli podobným problémům s rozpoznáváním překážek svolávaly i značky Mazda a Kia.

Asistent nouzového brzdění se u Nissanů v určitých jízdních situacích zbytečně aktivuje a náhlým a nečekaným brzděním způsobuje řidičům problémy. Může to být na mimoúrovňových křižovatkách, u nízko umístěných semaforů, nebo na mostech a parkovištích. Na online fórech hlásí majitelé Nissanů zvláště nebezpečné situace při předjíždění a při nájezdu do zatáček.

Jak potvrdila mluvčí německého zastoupení Nissanu webu kfz-rueckrufe.de, postiženo může být celosvětově až 1,5 milionu modelů Qashqai, Micra, X-Trail a Leaf vyrobených v různých obdobích mezi 8. listopadem 2016 a 5. červnem 2019.

Podle mluvčí je nezbytná aktualizace softwaru systému „Intelligent Emergency Braking“ (IEB). Procedura trvá 45 minut a akce s interním kódem „P9327“ u Nissanu zjevně probíhá již několik měsíců. Jakmile se objeví ve výstražném systému Rapex, budeme o ní informovat podrobněji.

Nejen Nissan

U Mazdy se podobný brzdný asistent nazývá „Smart Brake Support“. Během jízdy může i on identifikovat neexistující překážky a začít samovolně brzdit. Mazda kvůli tomuto problému svolává 172.000 modelů Mazda3 a CX-30psali jsme zde.

Kia nazývá svůj asistenční systém „Forward Collision-Avoidance Assist“ a také ten má s rozpoznáváním překážek problémy. Narozdíl od předchozích dvou případů, kdy systémy reagují na neexistující objekty, nemusí rozpoznat Kia Optima modelového roku 2019 a 2020 jiné reálné vozidlo stojící před ní a může do něj narazit – psali jsme zde.

Nepřímo s těmito závadami souvisí i svolávací akce pro Audi Q7, u kterého může začít doutnat a hořet asistenční kamera na čelním skle – psali jsme zde.

-rb-


Kam dál?

carolina

Co dělat při svolávací akci?

Svolávací akce se nemusí týkat všech vozů vyrobených v daném období. Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete.