Ford Kuga: Riziko požáru u 100 000 hybridních SUV


Zvýšené riziko požáru v motorovém prostoru je důvodem ke svolávací akci pro více než 100 000 hybridních Fordů Kuga.

Svolávačka s interním kódem „22S47“ se týká 106,849 vozů s 2,5 litrovým benzinovým motorem, který se montuje jak do plug-in hybridní verze (PHEV), tak do plně hybridní verze (FHEV). Postižená kompaktní SUV byla vyrobena ve španělském závodě ve Valencii v období od 2. srpna 2019 do 13. června 2022.



Závada by mohla poškodit blok motoru nebo olejovou vanu, popsal problém mluvčí Ford-Werke GmbH pro web kfz-rueckrufe.de. „Vzhledem ke konstrukci krytu motoru a systému Active Grill Shutter se může za určitých provozních podmínek pod krytem motoru hromadit olej nebo palivo a migrovat ke zdrojům vznícení, což může vést k požáru, roztavení součástí nebo vzniku kouře,“ uvedl.

Podle mluvčího budou v autorizovaném servisu vyvrtány v ochraně podvozku přídavné otvory, aby se zamezilo hromadění oleje nebo paliva. „Kromě toho bude upravena aktivní mřížka chladiče, aby se zlepšilo proudění vzduchu k motoru za jízdy, a tím se snížila teplota v motorovém prostoru,“ dodal.

Nejedná se o závadu na motoru

Mluvčí německého zastoupení společnosti Ford zdůraznil, že svolávací akce se týká specifické konstrukce motorového prostoru, nikoli motoru samotného. Proto na něm nebudou prováděna žádná opatření. „Hlavním cílem nápravy je systém AGS (Active Grill Shutter), který bude upraven odstraněním čtyř lamel, čímž se výrazně zlepší proudění vzduchu pod kapotou. Dodatečné vypouštěcí otvory jsou pouze doprovodným opatřením.“

Podle stejného zdroje se jedná u většiny svolávaných aut pouze o preventivní akci, protože automobilka předpokládá jen velmi nízkou pravděpodobnost vzniku reálné škody (cca 17 případů na 100 000 vozidel).

Dřívější problémy Fordu Kuga PHEV

Není to poprvé, kdy Ford svolává hybridní SUV Kuga. Před dvěma lety jsme informovali o riziku požáru a pozastavení dodávek zákazníkům. Ford dokonce vyplácel majitelům kompenzace za to, že nemohli hybridní systém naplno využívat. Přečtěte si více v následujících článcích:

Kam dál?


Zdroj: kfz-rueckrufe.de






Co by měl udělat majitel?

Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů jednotlivých značek.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Ověřit historii vozidla




Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2023
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2023 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2023. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)