Které modely Mercedes-Benz měly svolávací akci v roce 2019?

56 svolávacích akcí pro 19 modelů Mercedes-Benz


Automobilka Mercedes-Benz vyhlásila v roce 2019 prostřednictvím systému Rapex 56 svolávacích akcí pro 19 modelů. Nejvíc svolávaček (10) měla třída A, E-Class a Sprinter.


Z 56 svolávacích akcí Mercedesu jich připadá 10 na dodávku Sprinter a pět na vany Vito a V-Class. Je také dobré si všimnout, že Mercedes svolává své vozy kvůli každé sebemenší závadě. Dvě svolávačky pro pickup X-Class jsou například pouze kvůli chybným údajům v návodu k obsluze.

Z větších akcí jmenujme závadu na softwaru komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) u 12 modelů, nebo možný výskyt prasklin na pojistné matici v mechanismu řízení u C-Class, E-Class a CLS. U třídy A může být špatně svařený brzdový pedál.



Třída E měla tři svolávačky kvůli špatně připevněnému zadnímu spoileru u verze kombi. Stejná závada je hlášena i u SUV GLE, u kterého mohou navíc upadnout okenní lišty ze zadních dveří. Do GLE také může pronikat vlhkost buď malým otvorem v podlaze, nebo špatně vedenou kondenzační hadicí klimatizace.

Bez problémů nebyla v roce 2019 ani vlajková loď Mercedesu, třída S. Kromě již zmíněného systému e-Call může mít problém se senzory zámků bezpečnostních pásů, nebo špatně upevněnými kryty A, B a C sloupků. První svolávací akci měl i elektrický Mercedes EQC.

O některých problémech jsme psali v samostatných článcích nebo přehledech.


Svolávací akce Mercedes-Benz v roce 2019 podle modelů

A-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
I.Kovové třísky by mohly zablokovat zpětný ventil ESP.4/2018link
I.Plochý vodič startéru byl nesprávně umístěn a může dojít k poškození jeho izolace.4/2018 – 6/2018link
II.Uzamykací mechanismy opěradla se nemusí správně zablokovat.5/2018 – 9/2018link
II.Na přístrojové desce chybí perforace pro rozvinutí airbagu.11/2017 – 8/2018link
II.Šroub v mechanismu zámku kloubové části tažného zařízení je vadný.2/2018 – 12/2018link
VI.Svár mezi plochou a pákou brzdového pedálu nemusí být dostatečně pevný.11/2018 – 3/2019link
X.Pevnost materiálu krytu pod rezervním kolem nemusí být dostačující.1/2018 – 7/2018link
XI.Může dojít k prasklinám na připojení vodící tyče k pravé zadní těhlici.4/2019link
XII.Kotevní úchyty bezpečnostních pásů pro přední sedadla.3/2018 – 6/2018link
Všechny svolávačky A-Class

B-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
II.Šroub v mechanismu zámku kloubové části tažného zařízení je vadný.2/2018 – 12/2018link
Všechny svolávačky B-Class

C-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
I.Volant nemusí být správně spojen s převodkou řízení.5/2018link
II.Nesprávná informace o skutečném stavu (de)aktivace airbagu spolujezdce.8/2017 – 10/2018link
II.Na pojistné matici v mechanismu řízení se mohou vyskytnout trhliny.2/2014 – 12/2018link
II.Vadný senzor v systému elektrického posilovače řízení.7/2018 – 8/2018link
II.Senzory zámků bezpečnostních pásů nemusely být správně vyrobeny.6/2018 – 8/2018link
V.Funkce sleep mode elektronické parkovací brzdy může být vadná.6/2017 – 11/2018link
VII.Upevňovací šrouby olejového vedení turbodmychadla mohou být zaměněny.12/2018 – 1/2019link
X.Šrouby tažného zařízení nemusely být správně dotaženy.8/2018link
Všechny svolávačky C-Class

CLA

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
II.Šroub v mechanismu zámku kloubové části tažného zařízení je vadný.2/2018 – 12/2018link
Všechny svolávačky CLA

CLS

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
II.Na pojistné matici v mechanismu řízení se mohou vyskytnout trhliny.2/2014 – 12/2018link
V.Nýtový spoj na krytu uchycení bezpečnostních pásů předních sedadel může selhat.7/2017 – 3/2018link
VII.Upevňovací šrouby olejového vedení turbodmychadla mohou být zaměněny.12/2018 – 1/2019link
Všechny svolávačky CLS

E-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
I.Volant nemusí být správně spojen s převodkou řízení.5/2018link
I.Šrouby zadního spoileru mohou být nedostatečně utaženy.10/2018 – 11/2018link
II.Na pojistné matici v mechanismu řízení se mohou vyskytnout trhliny.2/2014 – 12/2018link
II.Vadný senzor v systému elektrického posilovače řízení.7/2018 – 8/2018link
II.Senzory zámků bezpečnostních pásů nemusely být správně vyrobeny.6/2018 – 8/2018link
V.Spoiler zadních dveří nemusí být kvůli nesprávnému přilepení dostatečně zajištěn.6/2018 – 7/2018link
VII.Kabelový svazek nemusel být správně namontován k pojistkové skříni (Coupe).3/2018 – 5/2018link
VII.Upevňovací šrouby olejového vedení turbodmychadla mohou být zaměněny.12/2018 – 1/2019link
XI.Zadní spoiler nemusel být řádně připevněn.9/2016 – 5/2019link
Všechny svolávačky E-Class

G-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
Všechny svolávačky G-Class

GLA

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
XI.Koncová montáž zadního středního bezpečnostního pásu nemusí být správně zajištěna.6/2018 – 10/2018link
Všechny svolávačky GLA

GLC

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
II.Nesprávná informace o skutečném stavu (de)aktivace airbagu spolujezdce.8/2017 – 10/2018link
II.Vadný senzor v systému elektrického posilovače řízení.7/2018 – 8/2018link
V.Funkce sleep mode elektronické parkovací brzdy může být vadná.6/2017 – 11/2018link
X.Šrouby tažného zařízení nemusely být správně dotaženy.8/2018link
Všechny svolávačky GLC

GLE

MěsícProblémVýrobaOdkaz
III.Zadní spojler nemusel být vyroben v souladu s danou specifikací.1/2018 – 12/2018link
VIII.V podlaze může být kvůli chybě při přivařování svorníku vytaven malý otvor.6/2018 – 4/2019link
IX.Funkce airbagu spolujezdce může být narušena extrémními teplotami.6/2018 – 12/2018link
X.Kondenzační hadice klimatizačního systému možná není správně nainstalována.8/2018 – 8/2019link
XI.Svaření hrdla palivové nádrže s palivovou nádrží nemuselo být provedeno podle specifikace.4/2019 – 6/2019link
XII.Lišty na oknech zadních dveří nemusely být správně nainstalovány.8/2018 – 9/2019link
Všechny svolávačky GLE

GLS

MěsícProblémVýrobaOdkaz
XII.Lišty na oknech zadních dveří nemusely být správně nainstalovány.8/2018 – 9/2019link
Všechny svolávačky GLS

EQC

MěsícProblémVýrobaOdkaz
XII.Čep diferenciálního převodu přední nápravy nemusí splňovat specifikace životnosti.2019link
Všechny svolávačky EQC

S-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
II.Senzory zámků bezpečnostních pásů nemusely být správně vyrobeny.6/2018 – 8/2018link
X.Kryty A, B a C sloupků nemusely být správně upevněny.6/2018 – 9/2018link
Všechny svolávačky S-Class

SL

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
X.Airbag spolujezdce nemusel být sešit v souladu se specifikacemi.3/2018 – 11/2018link
Všechny svolávačky SL

AMG GT

MěsícProblémVýrobaOdkaz
I.Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný.2016 – 2018link
V.Nýtový spoj na krytu uchycení bezpečnostních pásů předních sedadel může selhat.7/2017 – 3/2018link
VI.Software pro boční radarové senzory může být vadný.8/2018 – 2/2019link
Všechny svolávačky AMG GT

Citan

MěsícProblémVýrobaOdkaz
VII.Úroveň emisí výfukových plynů oxidů dusíku (NOx) překročí stanovené limity.2015 – 2017link
IX.Ventilační systém klikové skříně může být zablokován kvůli chybě při výrobě.4/2019 – 5/2019link
Všechny svolávačky Citan

Vito / V-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
IV.Koroze na kovových částech výztuže střešního rámu (Marco Polo).2/2017 – 2/2018link
IV.Kryt airbagu spolujezdce na přístrojové desce je nevyhovující.1/2019link
VIII.Šroubové spojení konzolí předního otočného sedadla může být vadné.1/2019 – 4/2019link
IX.Kvůli nesprávně namontovaným brzdovým trubičkám může dojít k úniku brzdové kapaliny.11/2018 – 5/2019link
XI.Kryty na boxech sedadel s integrovanou záložní baterií mohou chybět.6/2014 – 9/2019link
Všechny svolávačky Vito

Sprinter

MěsícProblémVýrobaOdkaz
III.Na tažném zařízení se mohou při provozu pod zatížením vytvořit trhliny.8/2018 – 11/2018link
III.Možné nedostatečné svaření v některých švech.9/2018 – 12/2018link
III.Porucha relé žhavicí svíčky může způsobit zkrat a přehřátí.7/2013 – 7/2018link
V.Chybějící kryt na posuvných dveřích úložného prostoru.3/2018 – 10/2018link
VII.Chybějící torzní tyč na přední nápravě.9/2018 – 3/2019link
VII.Možná závada automatické převodovky.8/2018 – 10/2018link
IX.Možné tepelné přetížení držáku pojistek kompresoru vzduchového odpružení.9/2009 – 8/2018link
XI.Kvůli výrobní vadě mohou listové pružiny na zadní nápravě prasknout.3/2018 – 1/2019link
XI.Listové pružiny na zadní nápravě nemusely být namontovány v souladu se specifikacemi.9/2018 – 8/2019link
XI.Stabilizátor na zadní nápravě nebyl namontován v souladu se specifikacemi.9/2018 – 5/2019link
Všechny svolávačky Sprinter

X-Class

MěsícProblémVýrobaOdkaz
III.Nedostatečné pokyny pro dodatečnou montáž tažného zařízení.4/2017 – 12/2018link
IV.Lampička osvětlení prostoru nohou na straně řidiče může vypadnout.9/2017 – 4/2018link
V.Chyba v návodu k obsluze může vést k překročení limitu zatížení střechy.6/2018 – 3/2019link
Všechny svolávačky X-Class

Tip: TÜV Report 2022


Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2022
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2022 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2022. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)