Hned po Novém roce se objevily v seznamu Rapex první svolávací akce automobilek a vypadá to, že ani v roce 2017 nebude nouze o svolávání kvůli problémům s airbagy. Objevují se ale i závady na sedadlech (Volkswagen, BMW), ložiscích kol, převodovkách (Maseratti) a řízení (Opel). Celkem bylo v lednu svoláváno 59 modelů 16 značek.
U Suzuki vyráběli na přelomu let 2014 a 2015 Jimny, u kterých může dojít k selhání ABS. O poznání déle, prakticky tři čtvrtiny roku 2014, montovali do Volkswagenu Polo špatně svařená zadní opěradla, která by se mohla při nehodě utrhnout. Se západkou opěradla zadního sedadla má problém i BMW X1 a BMW 2 Active Tourer modelového roku 2016.
Maseratti zřejmě šetřilo na ložiscích předních kol a také jeho modely Ghibli a Quattroporte modelového roku 2015 musí zpátky do servisu. Mnohem závažnější je ale riziko praskání diferenciálů, které hrozí stejným modelům z let 2013 – 2016.
Celých pět měsíců roku 2016 u Land Roveru špatně utahovali spodní ramena a modely Range Rover Evoque a Discovery Sport jsou kvůli tomuto nedostatku svolávány. Další problém měly stejné modely s vedením kabelového svazku motoru. Svolávání neminulo ani vozy značky Dacia. U modelů Duster, Logan a Sandero z let 2012 – 2013 hrozí, že se nerozvine airbag řidiče. Lexus NX200 a NX300h z let 2014 – 2016 mají problém s parkovací brzdou. Banalita, ale také dlouhodobá se týká Nissanu Navara 2015 – 2016. Svolávány jsou kvůli problémům se zadním střešním brzdovým světlem.
» Přečtěte si také: Jsou tu všechny svolávací akce?
Evergreenem svolávacích akcí jsou stále airbagy. Problémy s jejich rozvinutím má prakticky celá produkce automobilky Volvo modelového roku 2017. Stejně jsou na tom i modelové roky 2016 a 2017 automobilek BMW a Mini. U těch se nemusejí v případě nehody aktivovat boční, hlavové a ani kolenní airbagy. U Volva MY2015 – 2016 nemusela být navíc správně utažena spona předních bezpečnostních pásů, která může při nehodě povolit.
U Mercedesů GL, GLE, GLS a ML z let 2014 – 2016 se může objevit problém s detekcí spolujezdce. Když senzor jeho přítomnost nezaznamená, airbag se v případě nehody neaktivuje. Další svolávačku měl Mercedes kvůli špatně sletovaným kontaktům na řídící jednotce posilovače řízení. Týká se modelů třídy C, E, S a SL z let 2012 – 2015, u nichž může posilovač náhle přestat pracovat.
Předpínače bezpečnostních pásů pro změnu trápí automobilku Jaguar a její modely F-Type a XE z roku 2016. Totéž platí i pro Land Rover. U modelů Discovery, Evoque a Sport mohou kromě předpínačů selhat i samotné airbagy.
Ani Opel nezůstal v lednu 2017 stranou. U Vivara z let 2013 až 2016 objevil závadu při montáži spojovací tyče řízení. U Adama z roku 2013 může za jízdy odpadnout skleněná střecha.
-rb-
Aktuálně 5193 svolávaček