Nová elektrická Toyota bZ4X může ztratit kolo. A není sama…


Automobilka Toyota oznámila, že stáhne 2 700 elektromobilů bZ4X pro globální trh kvůli riziku, že by se mohla uvolnit kola.

Z 2 700 vozidel bylo 2 200 určeno pro Evropu, 260 pro Spojené státy, 10 pro Kanadu a 110 pro Japonsko, uvedla společnost.

Šrouby upevňující kola se mohou uvolnit i po relativně malém počtu ujetých kilometrů a kola mohou odpadnout. Toyota stále zkoumá, proč k tomu může dojít a za jakých podmínek. Japonský bezpečnostní úřad uvedl, že problematické může být ostré projíždění zatáček nebo náhlé brzdění. Regulační orgán doporučil majitelům, aby vozidlo přestali používat, dokud nebude zavedeno „trvalé“ opravné opatření.



Ze stejného důvodu svolává Subaru přibližně 2 600 vozů modelu Solterra, svého prvního plně elektrického auta vyvinutého společně s Toyotou. Obě automobilky také uvádějí, že k zákazníkům se zatím dostal jenom zlomek ze svolávaných vozů, většina z nich bude opravena ještě před tím, než budou novým majitelům předány.



Povolené šrouby nejsou výjimkou

Svolávací akce kvůli špatně utaženým šroubům nejsou v našem archivu žádnou vzácnou výjimkou. Kvůli neutaženým šroubům nebo maticím kol byly v minulosti svolávány zejména francouzské vozy, u ostatních značek se jednalo také o nedostatečné upevnění částí podvozku. Podívejte se na některé případy z našeho vyhledávání, nebo si najděte konkrétní značku a model.

Kam dál?


Zdroj: cnn.com






Co by měl udělat majitel?

Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů jednotlivých značek.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Ověřit historii vozidla




Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2023
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2023 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2023. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)