TÜV Report 2021 – Škoda průměrná, Dacia je průšvih, Hyundai v top10


Téměř každý pátý vůz (19,9 procenta) neprošel v Německu v uplynulém roce technickou kontrolou kvůli závažným závadám, jak ukazuje letošní hodnocení spolehlivosti „TÜV Report 2021“. Škoda se nedostala ani jednou mezi deset nejlepších, ale ani nejhorších. Dacia naopak okupuje poslední příčky ve všech věkových kategoriích. Hyundai i30 je mezi tříletými vozy na šestém místě.

V meziročním srovnání (TÜV vždy zpracovává výsledky od července předchozího do června aktuálního roku) poklesl o 1,6% podíl vozidel, která technickou kontrolou neprošla. O stejnou hodnotu se naopak zvýšil počet aut, která prošla bez sebemenších závad (70,4 %).

Lépe se dařilo především starším autům ve věku od 8 do 11 let. Například podíl 8 až 9 let starých vozů s vážnými závadami poklesl o 2,6 procentního bodu na 19,9 %. Mezi vozy se stářím 10 až 11 let dokonce o 3,4 bodu na 24,8 %. V obou těchto kategoriích patřila Fabii přesně průměrná hodnota.

Nejčastější závady

Jednou z nejčastějších závad u starších aut je únik oleje z motoru nebo převodovky. Další klasikou při kontrolách TÜV jsou nedostatky v osvětlení. Zejména u starších vozidel často nefungují zadní a brzdová světla. Opotřebované brzdové kotouče, problémy s brzdovým potrubím a závady na podvozku jsou další důvody, kvůli kterým auta nejčastěji neprojdou technickou kontrolou.

Do TÜV Reportu jsou zahrnuty výsledky téměř 9 milionů technických kontrol v Německu. Kromě procenta neúspěšných pokusů sleduje rovněž průměrný počet najetých kilometrů. Neříká nic o péči a údržbě, jakou majitelé svým autům věnují. My jsme ke každému hodnocenému vozu doplnili odkaz na jeho svolávací akce.

Ověřte si historii vozidla

Tabulky spolehlivosti podle stáří vozu


✅ Rok výroby 2017 a 2018

Mezi nejmladšími vozy se stářím do tří let figuruje na prvním místě celkový vítěz Mercedes-Benz GLC i přesto, že u tohoto modelu evidujeme více než 15 svolávacích akcí. V dalším pořadí stojí za zmínku sdílené druhé místo pro Opel Insignia, nebo sdílené šesté místo, na kterém je vedle Audi Q2 Hyundai i30. Mezi převážně německé vozy se do první desítky dostala i Mazda CX-3.

Na samém chvostu tabulky najdeme všechny modely rumunské Dacie, ale také Fiat Punto, Renault Kangoo a Fordy S-Max, Galaxy a Mondeo.

Nejlepší a nejhorší Škoda: Fabia (57), Superb (108)


✅ Rok výroby 2015 a 2016

Hned pět modelů s třícípou hvězdou se umístilo v první desítce pořadí vozů vyrobených v letech 2015 a 2016. Vítězem je ale tradičně Porsche 911 s 2,7% závad, následované SUV sourozencem Macan. Ten druhé místo sdílí s malým Opelem Karl. Za pozornost stojí i sedmé místo Mazdy 2.

Mezi tradičními zástupci červených pozic na konci tabulky, tedy modely automobilky Dacia, se v této kategorii objevují na posledních dvou místech Volkswageny Sharan a Passat CC. U obou se závažné vady objevují u cca 20% kontrolovaných vozů.

Nejlepší a nejhorší Škoda: Superb (25), Roomster (94)


✅ Rok výroby 2013 a 2014

Také mezi šesti a sedmiletými auty vede s přehledem Porsche 911. Oproti svému SUV sourozenci Cayenne, který se dělí o šesté místo s Mercedesem třídy A, má ale méně než poloviční nájezd kilometrů. Mezi převážně německé vozy se na čtvrté místo propracovala Toyota Auris, u které se vážné závady vyskytují u 8,6% vozů.

Více než 30% kontrolovaných Dacií Logan technickou kontrolou neprošlo a rumunské auto najdeme na poslední pozici, těsně před Renaultem Kangoo. Špatně dopadají i Volkswageny Sharan a Passat CC, které se na chvostu ocitají i v kategorii 4-5 let.

Nejlepší a nejhorší Škoda: Octavia (38), Roomster (76)


✅ Rok výroby 2011 a 2012

U devítiletých aut už jsou běžné nájezdy hodně přes sto tisíc kilometrů a také procento vážných závad se zvyšuje. Když nebudeme počítat první tři více méně sezonní sporťáky, dopadá nejlépe Mitsubishi ASX následované Audi Q5 a BMW X1.

Přes 30% neúspěšných pokusů projít napoprvé technickou kontrolou mají v této věkové kategorii Fiat Panda, Renault Twingo, Dacia Sandero, Renault Kangoo a Dacia Logan.

Nejlepší a nejhorší Škoda: Yeti (25), Fabia (60)


✅ Rok výroby 2009 a 2010

Porsche 911 je i ve věku nad 10 let nejspolehlivější ojetinou. Honda Jazz se dělí o druhé místo s Audi TT. Do první desítky patří i Ford Fusion.

Více než třetina majitelů musí na opakovanou technickou kontrolu s vozy Renault Kangoo a Dacia Logan, stejně tak jako majitelé Mazdy 5 a Hyundaie Tucson vyrobených v letech 2009 a 2010. Těsně pod hranicí 33% je i Nissan Qasqai.

Nejlepší a nejhorší Škoda: Superb (23), Roomster (54)

-rb-

Zdroj: vdtuev.de


Kam dál?




Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2020
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2020 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2020. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)