Automobilka Volvo neprožívá z hlediska svolávacích akcí své nejlepší období. Po problémech s únikem paliva, roztavením plastového sání, selháním brzdového asistenta a upevněním bezpečnostních pásů (ve všech případech jsou svolávány statisíce aut – viz odkazy níže), je tu další problém s chlazením některých dieselových motorů.
Při doplňování chladicí kapaliny do několika modelových řad vozů Volvo se v chladicím systému mohou vytvořit vzduchové kapsy. Ty by mohly vést k nedostatečnému chlazení motoru a poškození některých jeho součástí. Vyloučit nelze ani lokální požár v motorovém prostoru, jak potvrdil mluvčí Volva německému serveru ASP-Online.
Celosvětově se svolávací akce dotkne téměř 370 tisíc vozů s dieselovým motorem D4204T5 (73), D4204T8 (74), D4204T20 (78), D4204T9 (79), D4204T14 (A8) a D4204T4 (AR). Konkrétně se jedná o modely:
- Volvo S60, modelový rok 2014 – 2017;
- Volvo S60 Cross Country, modelový rok 2016 – 2017;
- Volvo S80, modelový rok 2014 – 2016;
- Volvo V40, modelový rok 2015 – 2017;
- Volvo V40 Cross Country, modelový rok 2015 – 2017;
- Volvo V60, modelový rok 2014 – 2017;
- Volvo V60 Cross Country, modelový rok 2016 – 2017;
- Volvo V70, modelový rok 2014 – 2016;
- Volvo XC60, modelový rok 2014 – 2017;
- Volvo XC70, modelový rok 2014 – 2016.
V České republice se jedná o 1731 vozů, jak nám potvrdila Petra Doležalová ze společnosti Volvo Car Czech Republic.
„Pokud jde o bezpečnost našich vozů, nikdy nepřistupujeme na kompromisy. To je také důvod, proč svoláváme všechna vozidla, kterých by se problém potenciálně mohl týkat. Automobilka Volvo nemá žádné informace o dopravních nehodách nebo zraněních, ke kterým by došlo v důsledku tohoto problému,“ dodala Doležalová k našemu dotazu.
Další nedávné svolávačky Volvo:
- Volvo svolává 220.000 vozů s dieselovými motory kvůli úniku paliva
- Volvo svolá přes 500.000 aut kvůli možnému požáru plastového sání
- Volvo svolává téměř 740 tisíc vozů kvůli závadě na brzdovém asistentu
- Volvo svolává přes 2 miliony aut kvůli bezpečnostním pásům řidiče
Svolávací akce bude probíhat v několika fázích. Ta s interním kódem „R10025“ spočívá v instalaci ventilační hadice do systému chlazení motoru a neměla by trvat déle než dvanáct minut. Majitelé dotčených vozů by měli být v nejbližší době kontaktováni dovozcem. Akce s kódem „R10026“ bude složitější a zatím není znám ani její rozsah, ani doba opravy.
-rb-
Zdroj: autoservicepraxis.de
Kam dál?
Aktuálně 5039 svolávaček