VW Polo může ztratit střešní okno; Opel Mokka bez stěračů (týden 2/22)

Svolávací akce tohoto týdne:
– VW Polo – panoramatická střecha
– Opel Mokka – stěrače
– Hyundai Ioniq – nouzový režim
– Mercedes-Benz – riziko požáru


Devět svolávacích akcí pro 20 modelů 6 značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 2. týdnu 2022.

Dvě svolávačky vyhlásily automobilky Mercedes-Benz, Opel a Peugeot, po jedné akci mají značky Citroen, Hyundai, a Volkswagen – viz tabulka na konci článku.



Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie u zhruba 2.200 Volkswagenů Polo vyrobených od srpna do prosince 2021. Posuvné střešní okno může za jízdy uletět a ohrozit tak ostatní účastníky silničního provozu. U více než 21 tisíc Opelů Mokka s datem výroby od února do července 2021 mohou po zastavení přestat fungovat stěrače. Může se to stát při teplotách nižších než 3°C a znovu se spustí po jízdě rychlostí vyšší než 10 km/h.



Vozy Hyundai Ioniq mohou přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready a dojde ke snížení akcelerace a celkového výkonu. Svoláváno je 33 tisíc aut vyrobených v období od ledna 2016 do června 2019.

Několik modelů Peugeot může překračovat povolené emise NOx, protože software používaný v poprodejním servisu v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.

O svolávačce Mercedesu kvůli riziku požáru, která se nyní objevuje v Rapexu, jsme psali s předstihem již loni v listopadu: Riziko požáru u téměř 850.000 dieselových Mercedesů kvůli vadnému ventilu.

Podrobnosti k dalším svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 2. týdne 2022

Make, Model (years) Problem
Citroen Berlingo (2017 – 2021) Elektrické napájení a software pro přídavné topení nejsou správně navrženy.
Hyundai Ioniq (2016 – 2019) Vozidlo může přejít do „nouzového“ režimu, v němž začne blikat kontrolka EV Ready.
Mercedes-Benz C-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz C-Class (2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz CLS (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz E-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz EQS (2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz G-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLC (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLC (2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Mercedes-Benz GLE (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz GLS (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021) Čerpadlo chladicí kapaliny nemusí být správně utěsněno mezi okruhy chladicí kapaliny a podtlaku.
Mercedes-Benz S-Class (2017 – 2021) Riziko úrazu uživatele elektrickým proudem a požáru.
Opel Combo (2017 – 2021) Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení.
Opel Mokka (2021) Pokud je venkovní teplota nižší než 3°C, přestanou po zastavení vozidla fungovat stěrače předního skla.
Peugeot 208 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 2008 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 308 (2017 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 3008 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot 5008 (2018 – 2019) Software používaný v poprodejních operacích v období od října 2020 do ledna 2021 byl nesprávný.
Peugeot Rifter (2017 – 2021) Vozidla jsou ohrožena únikem paliva z přídavného topení.
Volkswagen Polo (2021) Rám panoramatického posuvného střešního okna nebyl přilepen ke střeše karoserie.

Kam dál?

Latest Recalls
Common Problems by Make and Model
Check the vehicle's history

What the owner should do?

If you read about a recall that you think may affect your car, you should make immediate contact with a dealer or workshop that’s been officially authorised to perform repairs on behalf of the manufacturer and ask for the details.

If you wish to know more about eventual problems of a specific car (e.g. real mileage, potential traffic accidents damages, odometer rollback, repairs, etc.), then we suggest going to HPI-Check.

Check the vehicle

Exit mobile version