Nejlepší a nejhorší auta podle TÜV Report 2022


Jubilejní 50. vydání TÜV Report 2022 zahrnuje výsledky technických kontrol ze všech poboček TÜV v Německu. Jedná se o data z 9,6 milionů technických kontrol (TK) od července 2020 do června 2021. Kromě procenta neúspěšných pokusů absolvovat TK sleduje rovněž průměrný počet najetých kilometrů.

Stejně jako v předchozích dvou letech se celkovým vítězem TÜV Report 2022 stal Mercedes GLC. Míra závažných závad je u 2 až 3 roky starých vozů pouze 1,5 %, což je nejnižší hodnota ze všech kontrolovaných vozidel. Na stupně vítězů se ve stejné věkové kategorii dostaly také Mercedes třídy B a Volkswagen T-Roc. V dalších kategoriích zvítězilo Audi Q2 mezi vozy se stářím 4 až 5 let a Porsche 911 ve věkové skupině 6 až 7 let. Mezi nejstaršími vozy je na vrcholu Audi TT.

V aktuálním kontrolním období neprošlo celkovou kontrolou v Německu (HU) 17,9 % vozidel s „významnými“ nebo „nebezpečnými závadami“, což je v meziročním srovnání zlepšení o 2 procentní body. Čím starší auta jsou, tím vyšší je míra závad. Podle údajů TÜV Report 2022 neprojde technickou kontrolou 12,4 % vozidel starých 6 až 7 let, 17,5 % vozidel ve věku 8 až 9 let a 22,8 % vozidel se stářím 10 až 11 let. Naopak bez problémů prošlo 72,9% přistavených vozů.

TÜV Report 2022: Nejčastější závady

K nejčastějším závadám u starších aut patří únik oleje z motoru nebo převodovky. Opotřebované brzdové kotouče, problémy s brzdovým potrubím a závady na podvozku jsou další důvody, kvůli kterým auta nejčastěji neprojdou technickou kontrolou.

TÜV Report 2022 zmiňuje zejména dvě nejvíce problematické oblasti u kontrolovaných vozů – osvětlení a podvozek. U starších vozidel často nefungují zadní a brzdová světla. Závady na podvozku se netýkají pouze vozů s nízkou cenou nebo vysokým věkem. Vyšší míra závad v prvních letech provozu je nezřídka zjištěna i u německých prémiových výrobců. O problémech svědčí i několik svolávacích akcí z poslední doby.

Ověřte si historii vozidla


V následujících přehledech najdete pořadí 222 modelů rozdělených podle roku výroby.

Tabulky spolehlivosti podle stáří vozu

* v celkových tabulkách najdete také odkazy na svolávací akce jednotlivých modelů


✅ Rok výroby 2018 a 2019

Mezi nejmladšími kontrolovanými vozy jsou na vrcholu již zmiňované Mercedesy GLC a třída B. Poprvé se v žebříčku objevuje Volkswagen T-Roc na třetím místě. Poslední příčky okupují tři modely Dacie ve společnosti Citroenu Berlingo, Renaultu Kangoo a Fiatu Tipo.


✅ Rok výroby 2016 a 2017

V této kategorii sesadilo Audi Q2 z první příčky Porsche 911. Na čtvrtém místě za Mazdou CX-3 najdeme Seat Ateca. Překvapením pro někoho může být poslední místo pro BMW řady 5. Společnost na konci tabulky mu dělají dvě Dacie a dva příbuzné modely VW Sharan a Seat Alhambra.


✅ Rok výroby 2014 a 2015

Dlouhodobým lídrem této kategorie je Porsche 911 a nejinak je tomu i letos. Před dvěma japonskými zástupci Suzuki SX4 a Toyotou RAV4 se umístil VW Golf Sportsvan. Na chvostu se opět ve společnosti Dacií a Renaultů krčí BMW řady 5/6. Technickou kontrolou neprojde skoro každý pátý z nich.


✅ Rok výroby 2012 a 2013

Mezi auty vyrobenými v letech 2012 a 2013 si nejlépe vede Audi TT následované Mercedesy třídy B a SLK. Čtvrtá příčka patří Mazdě CX-5. Okolo 30% neúspěšných pokusů absolvovat technickou kontrolu mají poslední tři v tabulce – Dacia Logan, Renault Kangoo a Fiat Panda.


✅ Rok výroby 2010 a 2011

Také mezi nejstaršími vozy je dobrou volbou Audi TT. V žebříčku je následováno BMW X1 a Audi A1. Na sdíleném čtvrtém místě najdeme Hondu Jazz a VW Golf Plus. Poslední příčky jsou i tady vyhrazeny Daciím Logan a Sandero, kterým dělají společnost Fiat Panda a Kia Picanto.


-rb-

Zdroj: vdtuev.de
Foto: tuv.com


Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?

Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2021
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2021 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2021. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)