Také v roce 2021 vydává německý automotoklub ADAC svůj pravidelný index spolehlivosti vozů podle počtu výjezdů jeho žlutých andělů a množství závad, které se u porouchaných aut vyskytly.
Ve sledovaném období roku 2020 došlo kvůli omezením způsobenými korona krizí k poklesu výjezdů o zhruba 10% oproti roku 2019. Konkrétně žlutí andělé řešili 3,386 milionu závad. Ve statistikách ADAC pro rok 2021 bylo hodnoceno celkem 109 modelů 25 značek.
Jedná se o vozidla ve věku od 3 do 10 let (první registrace 2011 až 2018), u kterých byl počet nových registrací alespoň v jednom roce vyšší než 10 tisíc. V indexu spolehlivosti ADAC se navíc neberou v úvahu problémy, které si řidiči způsobí většinou sami (například prázdná nádrž nebo defekty pneumatik).
U všech aut najdete také odkazy na jejich svolávací akce. Svolávačky podle značky a modelu můžete hledat na speciální stránce.
Nejméně spolehlivá auta podle ADAC
Členění podle segmentů:
Miniautomobily (segment A)
Stejně jako v loňském roce bylo nejvíc problémů u miniaut Smart Fortwo a Forfour. U obou se vyskytovaly hlavně problémy s baterií. Je zajímavé, že Renault Twingo, který je prakticky identický s menším Fortwo dopadl v hodnocení o poznání lépe.
Smart ForFour
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
32,8 | 25,1 | 16,6 | 11,3 |
Smart ForTwo
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
19,4 | 21,3 | 14,9 | 18,7 | 32,7 | 29,9 | 13,4 | 10,8 |
Legenda: Počet výjezdů na 1,000 registrovaných vozidel (= index spolehlivosti) podle roku první registrace (EZ)
Všechny hodnocené značky a modely najdete zde (v angličtině).
Přečtěte si také:
- 353 svolávacích akcí v roce 2020. Problémy má 248 modelů 38 značek
- Těchto 14 aut mělo nejvíc svolávacích akcí v roce 2020
- Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete
Malé vozy (segment B)
Mezi malými vozy nedopadl dobře Hyundai i20 vyrobený v letech 2011 až 2014. Stejně jako v loňském roce bylo v jeho případě nejvíce výjezdů kvůli závadám na zapalování a svíčkách. Znepokojivé hodnoty můžeme najít také u Opelu Meriva z roku 2017. Poruchy jsou často spojeny s chladicím systémem: netěsné hadice a vadná vodní čerpadla.
Naopak dobrou volbou v této kategorii může být podle ADAC Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara, nebo Toyota Yaris.
Hyundai i20
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
42,2 | 43 | 37,3 | 34,7 | 13,4 | 6,2 | 4,4 | 3,2 |
Opel Meriva
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
21,3 | 25,4 | 24,4 | 27 | 24,3 | 18,5 | 18,5 |
Legenda: Počet výjezdů na 1,000 registrovaných vozidel (= index spolehlivosti) podle roku první registrace (EZ)
Všechny hodnocené značky a modely najdete zde (v angličtině).
Nižší střední třída (segment C)
Stejně jako v předchozích letech má obzvláště vysoké skóre Nissan Qashqai zejména mladších modelových ročníků. Podobně je na tom Renault Kangoo/Rapid. Překvapivě špatných výsledků dosáhl Opel Astra z roku 2018. KIA Ceed z roku 2011 je opět nejhorší možnou volbou s absolutně nejvyšším indexem závad na hodnotě 52,7 a nejvyšším počtem výjezdů. Špatně v hodnocení dopadly i další modely z různých období produkce: KIA Sportage (2011), Peugeot 308 (2011-12), Renault Scénic (2015).
Pokud chcete mít s vozem nižší střední třídy co nejméně problémů, měli byste se podle ADAC rozhodnout pro některý z modelů německých prémiových značek Audi, BMW, Mercedes (s výjimkou třídy B z roku 2011) nebo pro vozy Hyundai Tucson, Mazda CX-5, Mitsubishi ASX, Seat Leon, Škoda Rapid, nebo VW Beetle.
Nissan Qashqai
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
21,9 | 21,7 | 20,1 | 15,6 | 11,6 | 19,7 | 25,4 | 15,4 |
Kia Ceed
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
52,7 | 44,9 | 33,3 | 30,2 | 19,1 | 12,4 | 5,7 | 3,6 |
Kia Sportage
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
38,6 | 25,7 | 21,7 | 18,7 | 14,6 | 4,2 | 2,1 | 1,0 |
Opel Astra
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
26,6 | 24,1 | 22,3 | 17,9 | 14,6 | 9,1 | 9,1 | 10,8 |
Peugeot 308
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
39,6 | 34,9 | 25,7 | 16,3 | 11,6 | 8,0 | 4,3 |
Renault Kangoo/Rapid
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
21,1 | 20,4 | 19,6 | 22,6 | 24,4 | 26,2 | 31 | 18,6 |
Renault Scenic
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
29,7 | 24,8 | 20,9 | 22,7 | 28,7 | 10,8 | 5,8 |
Legenda: Počet výjezdů na 1,000 registrovaných vozidel (= index spolehlivosti) podle roku první registrace (EZ)
Všechny hodnocené značky a modely najdete zde (v angličtině).
Střední třída (segment D)
Trojice MPV Ford S-Max, Seat Alhambra a VW Sharan dominuje i letos pořadí vozů střední třídy s vysokou četností poruch. U Fordu S-Max byli často žlutí andělé voláni kvůli vybití baterie, ale také kvůli filtru pevných částic, palivovému čerpadlu nebo alternátoru. Seaty Alhambra a VW Sharan měly často problémy s recirkulací výfukových plynů. Dobrou volbou nemusí být ani Opel Insignia z let 2015 – 2016.
Střední třídě v žebříčku spolehlivosti podle ADAC opět dominují německé prémiové značky Audi a BMW, přičemž Mercedes je ve velmi těsném závěsu hned za nimi. BMW X3 z roku 2018 má dokonce letošní absolutně nejnižší index poruchovosti 0,4.
Ford S-Max
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
19,3 | 19,1 | 17,9 | 12,9 | 30,7 | 14,2 | 7,1 |
Seat Alhambra
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
35,5 | 35,0 | 27,2 | 20,0 | 9,5 | 8,4 |
VW Sharan
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
35,1 | 32,8 | 32,5 | 38,3 | 24,9 | 15,3 | 9,7 | 8,1 |
Opel Insignia
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
32,1 | 28,1 | 26,1 | 24,1 | 27,0 | 30,1 | 12,4 | 5,1 |
Legenda: Počet výjezdů na 1,000 registrovaných vozidel (= index spolehlivosti) podle roku první registrace (EZ)
Všechny hodnocené značky a modely najdete zde (v angličtině).
Vyšší střední třída (segment E)
V této kategorii je třeba mít se na pozoru u Mercedesů třídy E z roku 2011. Často u nich zlobí startér, spínací skříňka a baterie. Problémy bývají také s opotřebovanými hadicemi a vyskytují se i závady na řízení. Od roku 2016 už bývají stejně spolehlivé jako premianti vyšší střední třídy Audi A6 a BMW řady 5. Špatně si v hodnocení nevede ani Škoda Superb.
Mercedes-Benz E-Class
EZ 2011 | EZ 2012 | EZ 2013 | EZ 2014 | EZ 2015 | EZ 2016 | EZ 2017 | EZ 2018 |
46,4 | 31,8 | 17,8 | 15,1 | 13,2 | 9,1 | 1,8 | 0,9 |
Legenda: Počet výjezdů na 1,000 registrovaných vozidel (= index spolehlivosti) podle roku první registrace (EZ)
Zdroj: ADAC
Všechny hodnocené značky a modely najdete zde (v angličtině).
Kam dál?