Netěsnící EGR chladiče a možný únik glykolu, který by v nejhorším případě mohl způsobit požár, jsou důvodem ke svolávací akci už pro téměř 800.000 naftových vozidel různých modelových řad BMW jenom v Německu. Tento problém přitom není žádnou novinkou. Celosvětově by se akce mohla dotknout už téměř dvou milionů bavoráků.
BMW již od roku 2018 vyhlásilo několik svolávacích akcí kvůli netěsným chladičům recirkulace výfukových plynů (EGR) a nyní se problém objevuje u dalších vozidel. Netěsnost může způsobit únik glykolu, který se může v horkých výfukových plynech spolu se zbytky oleje vznítit a v nejhorším případě vést k požáru vozidla. O problému jsme v minulosti psali v několika článcích:
- Srpen 2018: BMW svolá v Evropě 323.700 vozů z let 2011 – 2016 kvůli riziku požáru
- Listopad 2019: BMW rozšiřuje svolávačku z roku 2018 kvůli EGR chladiči o dalších 232.000 aut
- Listopad 2022: Nekončící příběh: BMW již potřetí rozšiřuje svolávačku kvůli EGR chladiči. Hrozí požár
V dubnu 2021 ohlásila svolávací akci kvůli EGR chladiči také Toyota. Její naftové motory s kódem „WW“ totiž od BMW pocházejí. Psali jsme o tom v článku 122 tisíc dieselů od Toyoty je svoláváno kvůli riziku požáru EGR chladiče (týden 13/21).
Nové EGR chladiče nepomohly
Redaktoři německého magazínu asp-Online se obrátili na mluvčího BMW, který jim informaci potvrdil a ujistil je, že k požárům vozidel dochází velmi zřídka. Jednou z možných příčin může být netěsný chladič EGR, který však nemusí nutně vést k lokálnímu požáru sacího systému a jen ve velmi vzácných případech vede k požáru celého vozidla.
Původně se předpokládalo, že problém bude vyřešen instalací nových chladičů, ale jak mluvčí přiznal, to se nestalo. Automobilka nyní svolávací akci opět rozšířila. Podle informací médií (Auto Motor und Sport) se v současné době týká jenom v Německu celkem 798 930 vozů se čtyř- a šestiválcovými vznětovými motory modelových řad 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X1, X3, X4, X5 a X6 z modelových let 2010 až 2022. Celosvětově by se mohlo jednat až o 1,9 milionu vozů.
Bude to na dlouho
Kvůli odstranění problému s netěsnostmi přijalo BMW další opatření a zejména společně s dalším dodavatelem vyvinulo novou, optimalizovanou generaci chladiče EGR. Nové a rozsáhlejší řešení bude nyní v Německu prováděno v rámci kampaně, která odstartovala v roce 2022. Mluvčí BMW připustil, že vzhledem k vysokému počtu možných kombinací vozidel a variant motorů i verzí pro jednotlivé země, kompletní zvládnutí tohoto technického opatření ještě nějakou dobu potrvá.
Nápravné opatření stále spočívá v dílenské kontrole těsnosti chladiče recirkulace výfukových plynů, který bude nejspíš nutné vyměnit. Dá se předpokládat, že stejně jako v minulosti bude na opravu potřeba jeden pracovní den.
Zdroj: auto-motor-und-sport.de
Aktuálně 5153 svolávaček