Už potřetí rozšiřuje automobilka BMW stávající svolávací akci kvůli problémům s netěsností EGR chladičů. V současnosti může být závadou postiženo přibližně půl milionu vozů.
První svolávačka BMW kvůli nebezpečí požáru se objevila už v srpnu 2018. V jednotlivých případech mohl z chladiče recirkulace výfukových plynů (EGR) unikat glykol, který se v horkých výfukových plynech spolu se zbytky oleje mohl vznítit. V listopadu 2019 byla tato akce rozšířena (o obou jsme informovali – viz odkazy níže).
- Srpen 2018: BMW svolá v Evropě 323.700 vozů z let 2011 – 2016 kvůli riziku požáru
- Listopad 2019: BMW rozšiřuje svolávačku z roku 2018 kvůli EGR chladiči o dalších 232.000 aut
V prosinci 2020 se svolávačka rozšiřuje o další čtyřválcové a šestiválcové vznětové motory, jak potvrdila mluvčí BMW německému webu Asp-Online. Podle informací Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (KBA) mohou být postiženy také modely řady 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X1, X3, X4, X5 a X6 vyrobené v letech 2016 až 2017. Poprvé se akce týká také modelů značky Mini.
Aktualizace listopad 2022
V novém oznámení pro majitele BMW o akci s kódem výrobce „0011530600“ jsou již uvedeny také aktuální řady G0x (modely BMW X), G1x (řady 7 a 8) a G3x (řady 5 a 6). Související varování v databázi Spolkového úřadu pro automobilovou dopravu (KBA) zveřejněné před třemi roky bylo skutečně rozšířeno o nový kód akce. Datum výroby a počet dotčených vozidel v Německu však zatím nebyly upraveny. Zda dojde v tomto ohledu k úpravám záznamu v databázi s referenčním číslem „008124“, se „v současné době upřesňuje“, uvedl na dotaz webu kfz-rueckrufe.de mluvčí úřadu. Stále tedy platí, že něco málo přes půl milionu postižených aut v Německu pochází z let 2010 až 2017.
Různé kódy svolávacích akcí (už je jich více než 25!) byly do původního protokolu přidány zejména v posledních týdnech. Všechny mají stav „monitorováno“, tj. jedná se o povinné aktualizace. Někteří zákazníci jsou zváni k výměně chladiče recirkulace výfukových plynů nebo aktualizaci softwaru již podruhé. Vzhledem k mnoha dotčeným modelovým řadám, generacím motorů a řídicích jednotek i homologačním variantám neexistuje pro dotčené vozy univerzální řešení. Návštěva servisu tak nemusí být kvůli tomuto problému poslední.
V dubnu 2021 ohlásila svolávací akci kvůli EGR chladiči také Toyota. Její naftové motory s kódem „WW“ totiž od BMW pocházejí. Psali jsme o tom v článku 122 tisíc dieselů od Toyoty je svoláváno kvůli riziku požáru EGR chladiče (týden 13/21).
V autorizovaném servisu bude zkontrolována těsnost chladiče recirkulace výfukových plynů a v případě potřeby bude vyměněn. Výrobce odhaduje, že kontrola a případná oprava zabere zhruba jeden pracovní den.
Kvůli riziku požáru svolávalo BMW nedávno i některé své plug-in hybridy – viz odkazy níže.
-rb-
Zdroj: autoservicepraxis.de
Zdroj: kfz-rueckrufe.de
Kam dál?