Nekončící příběh: BMW již potřetí rozšiřuje svolávačku kvůli EGR chladiči. Hrozí požár


Už potřetí rozšiřuje automobilka BMW stávající svolávací akci kvůli problémům s netěsností EGR chladičů. V současnosti může být závadou postiženo přibližně půl milionu vozů.

První svolávačka BMW kvůli nebezpečí požáru se objevila už v srpnu 2018. V jednotlivých případech mohl z chladiče recirkulace výfukových plynů (EGR) unikat glykol, který se v horkých výfukových plynech spolu se zbytky oleje mohl vznítit. V listopadu 2019 byla tato akce rozšířena (o obou jsme informovali – viz odkazy níže).



V prosinci 2020 se svolávačka rozšiřuje o další čtyřválcové a šestiválcové vznětové motory, jak potvrdila mluvčí BMW německému webu Asp-Online. Podle informací Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (KBA) mohou být postiženy také modely řady 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X1, X3, X4, X5 a X6 vyrobené v letech 2016 až 2017. Poprvé se akce týká také modelů značky Mini.

Aktualizace listopad 2022

V novém oznámení pro majitele BMW o akci s kódem výrobce „0011530600“ jsou již uvedeny také aktuální řady G0x (modely BMW X), G1x (řady 7 a 8) a G3x (řady 5 a 6). Související varování v databázi Spolkového úřadu pro automobilovou dopravu (KBA) zveřejněné před třemi roky bylo skutečně rozšířeno o nový kód akce. Datum výroby a počet dotčených vozidel v Německu však zatím nebyly upraveny. Zda dojde v tomto ohledu k úpravám záznamu v databázi s referenčním číslem „008124“, se „v současné době upřesňuje“, uvedl na dotaz webu kfz-rueckrufe.de mluvčí úřadu. Stále tedy platí, že něco málo přes půl milionu postižených aut v Německu pochází z let 2010 až 2017.

Různé kódy svolávacích akcí (už je jich více než 25!) byly do původního protokolu přidány zejména v posledních týdnech. Všechny mají stav „monitorováno“, tj. jedná se o povinné aktualizace. Někteří zákazníci jsou zváni k výměně chladiče recirkulace výfukových plynů nebo aktualizaci softwaru již podruhé. Vzhledem k mnoha dotčeným modelovým řadám, generacím motorů a řídicích jednotek i homologačním variantám neexistuje pro dotčené vozy univerzální řešení. Návštěva servisu tak nemusí být kvůli tomuto problému poslední.

V dubnu 2021 ohlásila svolávací akci kvůli EGR chladiči také Toyota. Její naftové motory s kódem „WW“ totiž od BMW pocházejí. Psali jsme o tom v článku 122 tisíc dieselů od Toyoty je svoláváno kvůli riziku požáru EGR chladiče (týden 13/21).

V autorizovaném servisu bude zkontrolována těsnost chladiče recirkulace výfukových plynů a v případě potřeby bude vyměněn. Výrobce odhaduje, že kontrola a případná oprava zabere zhruba jeden pracovní den.

Kvůli riziku požáru svolávalo BMW nedávno i některé své plug-in hybridy – viz odkazy níže.


-rb-

Zdroj: autoservicepraxis.de
Zdroj: kfz-rueckrufe.de


Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?


Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2022
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2022 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2022. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)