Aktuálně 5039 svolávaček

Hyundai Tucson a Santa Fe mohou mít problém s eCall systémem (týden 1/21)

Svolávací akce tohoto týdne:
– Hyundai Tucson + Santa Fe – eCall
– Mercedes Sprinter – tažné zařízení
– Opel Vivaro + Zafira Life – sedadla


Tři svolávací akce pro pět modelů tří značek byly vyhlášeny přes Rapex v 1. týdnu 2021. Po jedné akci mají značky Hyundai, Mercedes-Benz a Opel.

V jednotce eCall modelů Hyundai SantaFe (TM) a Tucson (NX4e) vyrobených v období srpen až listopad 2020 nejsou zaregistrovány informace z VIN kódu vozidla. Pokud je při nehodě aktivován airbag, nelze tyto informace přenést do systému eCall, což způsobí jeho nesprávnou funkci.



Zajišťovací mechanismus sedadla nemusí správně zapadnout u dodávek Opel Vivaro a Zafira Life vyrobených v období od září 2019 do března 2020. To může zvýšit riziko zranění v případě nehody.

Svolávány jsou i některé Mercedesy Sprinter vyrobené v listopadu a prosinci 2018. Na tažném zařízení se mohou v místě připojení k vozidlu vytvořit trhliny, které mohou způsobit jeho prasknutí. Může dojít k odpojení přívěsu, což zvyšuje riziko nehody.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 1. týdne 2021

Make, Model (years) Problem
Hyundai Tucson (2020) V jednotce eCall nejsou zaregistrovány informace z VIN kódu vozidla.
Hyundai Santa Fe (2020) V jednotce eCall nejsou zaregistrovány informace z VIN kódu vozidla.
Mercedes-Benz Sprinter (2018) Na tažném zařízení se mohou v místě připojení k vozidlu vytvořit trhliny.
Opel Vivaro (2019 – 2020) Zajišťovací mechanismus sedadla nemusí správně zapadnout.
Opel Zafira Life (2019 – 2020) Zajišťovací mechanismus sedadla nemusí správně zapadnout.

-rb-


Kam dál?

carolina

Co dělat při svolávací akci?

Svolávací akce se nemusí týkat všech vozů vyrobených v daném období. Pokud si myslíte, že by se svolávací akce mohla týkat vašeho vozu, měli byste se obrátit na nejbližší autorizovaný servis a požádat o bližší informace. Po nahlášení VIN kódu vozidla zjistíte, zda se na vašem autě závada vyskytuje, či zda již byla vyřešena předchozím majitelem v případě, že se jedná o vůz koupený "z druhé ruky". Použít můžete náš vzorový text žádosti a vyhledávač servisů.

Jestli máte zájem o detailnější prověření – jako například skutečný rok výroby, servisní historie, záznamy o poškození a další údaje z historie vozu, doporučujeme systém Autotracer.

Znáte rok výroby vašeho auta? V techničáku ho nenajdete.