Reklama

16 starších modelů Mercedes a Ford musí na výměnu airbagů (týden 38/20)


22. 9. 2020 Týdenní přehledy ()


Mercedes-Benz-airbag-takata

Svolávací akce tohoto týdne:
– Mercedes – airbagy Takata
– Ford – airbagy
– BMW X5, X6 – pneumatiky


3 svolávací akce pro 18 modelů tří značek byly vyhlášeny přes Rapex ve 38. týdnu 2020. Po jedné akci měly automobilky BMW, Ford a Mercedes-Benz.

Airbagy řidiče a spolujezdce od společnosti Takata, namontované ve vozidlech s inflátory s dusičnanem amonným bez vysoušecích činidel, by mohly za určitých klimatických podmínek projít chemickou změnou pohonné látky. Svolávací akce se týká modelů Mercedes-Benz A-Class, C-Class, GLK, E-Class, ML, GL, R-Class, SLK, SLS AMG (roky výroby uvádíme v tabulce níže).

V případě nehody, která by vedla k aktivaci airbagu řidiče nebo spolujezdce, by tato změna mohla způsobit prasknutí těla inflátoru. V takovém případě by airbag neměl žádnou zadržovací schopnost a uvolněné části inflátoru by mohly proniknout do interiéru vozidla. To by zvýšilo riziko zranění cestujících.

Stejná závada se může vyskytnout i u Fordů Mustang, Edge, Ranger, Fordu GT, Mondea, S-Max a Galaxy.



U BMW X5 a X6 vyrobených na přelomu července a srpna 2020 mohlo dojít během výrobního procesu k poškození vnitřní vložky pneumatik. To by mohlo způsobit náhlou ztrátu tlaku během jízdy a selhání pneumatiky, což by zvýšilo riziko nehody.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 38. týdne 2020

Make, Model (years) Problem
BMW X5 (2020) Během výrobního procesu mohlo dojít k poškození vnitřní vložky pneumatik.
BMW X6 (2020) Během výrobního procesu mohlo dojít k poškození vnitřní vložky pneumatik.
Ford S-Max (2014 – 2017) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Ford Mondeo (2007 – 2017) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Ford Galaxy (2006 – 2009) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Ford Ranger (2007 – 2011) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Ford Edge (2007 – 2010) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Ford GT (2005 – 2006) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Ford Mustang (2005 – 2014) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz A-Class (2004 – 2012) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz C-Class (2004 – 2016) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz E-Class (2004 – 2016) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz GLK (2008 – 2015) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz ML (2005 – 2016) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz GL (2006 – 2012) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz R-Class (2006 – 2013) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz SLK (2004 – 2016) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.
Mercedes-Benz SLS AMG (2010 – 2014) Uvolněné části inflátoru airbagu by mohly proniknout do interiéru vozidla.

-rb-


Kam dál?




O autorovi
blank
Roman Beránek
Nezávislý motoristický novinář, ex-editor webu Auto.cz, ex-moderátor Automotorevue ČT a AutoImpulsů. Svolávačky.cz založil v roce 2016 pro lepší informovanost majitelů aut a zvýšení bezpečnosti na silnicích - viz O nás.


Nejnovější svolávací akce

ford-transit-custom-spodni-pricne-rameno 22. 10. 2020

Ford Transit Custom (2020)

  2. 6. 2020 - 15. 9. 2020
Nedostatečně provařené svary na levém spodním příčném rameni nesplňují specifikaci. Na r ...
     11
ford-transit-spodni-pricne-rameno 22. 10. 2020

Ford Transit (2020)

  2. 6. 2020 - 15. 9. 2020
Nedostatečně provařené svary na levém spodním příčném rameni nesplňují specifikaci. Na r ...
Mitsubishi-Outlander-2020-bezpecnostni-pasy 21. 10. 2020

Mitsubishi Outlander (2019 - 2020)

  MY 2020
Bezpečnostní pás na sestavě pravého sedadla v druhé řadě je nesprávný. V případě nehody ...

Reklama

Alfa Romeo | Alpina | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Buick | Cadillac | Chevrolet | Chrysler | Citroën | Dacia | Daewoo | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Infiniti | Jaguar | Jeep | Kia | Lamborghini | Lancia | Land Rover | Lexus | Lotus | Maserati | Maybach | Mazda | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Opel | Peugeot | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Smart | SsangYong | Subaru | Suzuki | Škoda | Tesla | Toyota | Volkswagen | Volvo |
Video testy aut
1986 | 1987 | 1988 | 1989 | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2020
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2020 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2020. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)