Mercedes svolává kvůli riziku požáru při dvou akcích téměř 290 tisíc aut (týden 10/21)


Svolávací akce tohoto týdne:
– Mercedes-Benz – riziko požáru
– Audi – brzdový pedál
– Volkswagen – sedadlo řidiče
– Volvo – vysokonapěťový systém


Sedm svolávacích akcí pro osm modelů čtyř značek bylo vyhlášeno přes Rapex v 10. týdnu 2021. Po jedné akci mají značky Audi a Volkswagen, tři svolávačky vyhlásil Mercedes-Benz a dvě Volvo.

Největší svolávačku tohoto týdne vyhlásil Mercedes Benz pro model C-Class z období výroby březen 2014 až únor 2018. Týká se 270 754 vozů vybavených čtyřválcovými benzínovými motory, u kterých by se mohlo přehřát vinutí v alternátoru do takové míry, že nelze vyloučit propuknutí požáru.

Požár hrozí také u 13 351 SUV Mercedes GLC s benzínovým motorem AMG a pohonem 4MATIC vyrobených od ledna 2018 ledna 2020. Plusový kabel baterie 12V může kvůli špatnému upevnění přijít do kontaktu se startérem a může se pohybem poškodit.

Třetí akce Mercedesu byla vyhlášena pro model GLB, u nějž nemusí být na jedné straně správně zajištěna druhá řada sedadel. Závada na kolejnici se může vyskytnout u 592 vyrobených od července 2019 do ledna 2020.



O špatně přivařené nášlapné desce brzdového pedálu už jsme informovali dříve v souvislosti se značkami Škoda, Volkswagen a Seat. Tento týden přibývá do seznamu i Audi s modely Q2 a Q3. Přečtěte si více v článku U 14 097 SUV Karoq a Kodiaq může prasknout brzdový pedál. Závadu hlásí i VW, Seat a Audi.

Volkswagen také znovu svolává kvůli sedadlu řidiče SUV Tiguan Allspace. Minulý týden to bylo kvůli špatně svařenému trubkovému rámu, tento týden kvůli špatnému přišroubování celého sedadla u 39 aut, která sjela z výrobní linky v říjnu a listopadu 2020.

Volvo svolává přes 10 tisíc hybridních SUV XC40 kvůli možnému neúmyslnému odpojení vysokonapěťového systému. To by mohlo vést ke ztrátě pohonné síly a zvýšení rizika nehody. Stejný problém má i 23 tisíc elektromobilů Polestar 2.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.


Další články minulého týdne:


Svolávací akce 10. týdne 2021

Make, Model (years)Problem
Audi Q2 (2020)Při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu by mohl prasknout svárový spoj.
Audi Q3 (2020)Při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu by mohl prasknout svárový spoj.
Mercedes-Benz C-Class (2014 – 2018)Překročení maximální přípustné provozní teploty diod usměrňovače alternátoru.
Mercedes-Benz GLB (2019 – 2020)Nastavitelná druhá řada sedadel nemusí být na jedné straně správně zajištěna.
Mercedes-Benz GLC (2018 – 2020)Plusový kabel baterie 12V může kvůli špatnému přišroubování přijít do kontaktu se startérem.
Polestar 2 (2020 – 2021)Vysokonapěťový systém se může za určitých okolností během jízdy neúmyslně odpojit.
Volkswagen Tiguan Allspace (2020)Kvůli výrobní chybě nebyly všechny čtyři šrouby sedadla řidiče přišroubovány.
Volvo XC40 (2020 – 2021)Vysokonapěťový systém se může za určitých okolností během jízdy neúmyslně odpojit.

-rb-


Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?

Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2021
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2021 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2021. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)