Volkswagen řeší tajemnou svolávačku 01C5 odkoupením celého auta


7. 12. 2018 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Kategorie: Servis


Volkswagen-recall-01C5

Automobilka Volkswagen pustila do prodeje 6.700 předsériových a testovacích vozů, které předtím nemusely být správně upraveny pro běžný silniční provoz. Nyní nabízí majitelům zpětný odkup v rámci svolávací akce s kódem „01C5“ a „01C6“.

Nedávno jsme v seznamu Rapex objevili hlášení, ze kterého jsme nebyli příliš moudří. V Alertu A12/1685/18 bylo napsáno: „Automobily původně používané pro interní účely společnosti Volkswagen AG nemusely být před prodejem široké veřejosti správně upraveny. Existuje možnost, že některé bezpečnostní systémy těchto vozidel nejsou upraveny pro použití v běžném silničním provozu.“ Doplněna byla pouze zmínka, že se problém týká různých modelů vyrobených v období 30. 12. 2005 až 19. 9. 2017. Žádné bližší informace o počtu vozů ani konkrétních modelech nebyly uvedeny. Odložili jsme tedy zveřejnění a pátrali, co se za záhadným kódem „01C5“ skrývá.

Zjistili jsme, že svolávačka není jen evropská, ale celosvětová a například v USA se týká pouze vozů vyrobených v letech 2011 až 2016. Na stránkách vw.com  je také uvedeno, že vozidla není možné opravit a jediným řešením je automobilkou vyhlášený program zpětného odkupu. Až do 31. března 2019 budou vozidla v USA vykupována za zvýhodněnou cenu, po tomto datu již bude zohledňován jejich stav a najeté kilometry.



Mezitím se na německém fóru motor-talk.de objevil příspěvek, ve kterém se majitel Phaetona podivuje nad tím, že autorizovaný servis nechce jeho vůz opravit, ale písemně mu nabízí jeho odkoupení. A přidávají se další.

Kauzy se chopil německý bulvární deník Der Spiegel a automobilka musela vydat jasné stanovisko. „V rámci interního šetření jsme zjistili, že v modelových letech 2006 až 2018 mohlo být celosvětově přibližně 6 700 vozidel uvedeno na trh ve stavu, který nemusí být v souladu se sériovým provedením,“ vyjádřil se k celé věci tiskový mluvčí automobilky. „Mohou to být modely, které byly používány pro experimentální a testovací účely a byly dodatečně vybaveny prototypovými částmi, které ještě nebyly schváleny. Mohlo by se ale také jednat o předsériová vozidla, která byla vystavena na různých autosalonech.“

„Nemáme k dispozici spolehlivou dokumentaci o tom, zda byly vozy po skončení testů uvedeny do původního sériového stavu,“ pokračuje mluvčí. „Nelze tedy určit konkrétní závadu a neexistuje jasně definovaná náprava. Z tohoto důvodu dostali dealeři pověření ke zpětnému odkupu vozidel.“

Pokud tedy máte jakýkoli Volkswagen vyrobený v období 30. prosince 2005 až 19. září 2017, pro jistotu se obraťte na nejbližší autorizovaný servis VW a zeptejte se, zda se svolávací akce s kódem „01C5“ nevztahuje i na vás. Jak na to, radíme zde.

-rb-

Aktualizace 11. 12. 2018

Na webu motor-talk.de, který kauzu detailně sleduje, se mezitím objevil z různých zdrojů sestavený seznam modelů, kterých se svolávací akce nejpravděpodobněji týká:

  • CC
  • Eos
  • Golf, e-Golf, Golf Plus, Golf Cabrio, Golf Variant
  • Passat, Passat Variant, US-Passat
  • Phaeton
  • Polo
  • Scirocco
  • Sharan
  • Sportsvan
  • Tiguan
  • Touareg
  • Touran
  • Up, e-Up

Kam dál?






Nejnovější svolávací akce

Audi-A3-2018-opěrky hlavy 24. 3. 2019

Audi A3 (2018)

  4/2018 - 6/2018
Na zadním prostředním sedadle může chybět zajišťovací kolík opěrky hlavy. V případě ne ...
     14
BMW-x5-2004-recall-airbag 24. 3. 2019

BMW X5 (2000 - 2004)

  4/2000 - 9/2004
Při dodatečné montáži volantu mohla být některá vozidla vybavena airbagem řidiče s generá ...
     11
BMW-5-2001-recall-airbag 24. 3. 2019

BMW řady 5 (2000 - 2004)

  4/2000 - 9/2004
Při dodatečné montáži volantu mohla být některá vozidla vybavena airbagem řidiče s generá ...
     18
Volkswagen-Polo-2018-parkovací brzda 24. 3. 2019

Volkswagen Polo (2016 - 2018)

  29. 10. 2016 - 21. 11. 2018
U vozidel se zadní bubnovou brzdou může způsobit provozní opotřebení brzdového obložení zt ...
     13
Mercedes-Benz-Sprinter-2018-žhavící relé 24. 3. 2019

Mercedes-Benz Sprinter (2013 - 2018)

  1. 7. 2013 – 31. 7. 2018
Porucha relé žhavicí svíčky může způsobit zkrat a přehřátí vadné součástky. Přehřá ...
     12
Mercedes-Benz-Sprinter-2018-vzduchový podvozek 24. 3. 2019

Mercedes-Benz Sprinter (2018)

  9/2018 - 12/2018
Možné chybějící sváry a nedostatečná odolnost součástí podvozku v oblasti zadní nápravy ...
     12
Renault-Trafic-2018-bezpečnostní pásy 24. 3. 2019

Renault Trafic (2017 - 2018)

  28. 3. 2017 - 20. 7. 2018
Montážní poloha plastových vodítek pásů může být nesprávná. V důsledku toho může doj ...
Mercedes-Benz-Sprinter-2018-tažné zařízení 22. 3. 2019

Mercedes-Benz Sprinter (2018)

  29. 8. 2018 - 29. 11. 2018
Na tažném zařízení se mohou při provozu pod zatížením vytvořit trhliny. To by mohlo vést ...
     19

Alfa Romeo | Alpina | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Buick | Cadillac | Chevrolet | Chrysler | Citroën | Dacia | Daewoo | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Infiniti | Jaguar | Jeep | Kia | Lamborghini | Lancia | Land Rover | Lexus | Lotus | Maserati | Maybach | Mazda | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Opel | Peugeot | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Smart | SsangYong | Subaru | Suzuki | Škoda | Tesla | Toyota | Volkswagen | Volvo |
1986 | 1987 | 1988 | 1989 | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018
Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2019
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2019 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2019. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz