Volkswagen řeší tajemnou svolávačku 01C5 odkoupením celého auta


7. 12. 2018 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Kategorie: Servis


Volkswagen-recall-01C5

Automobilka Volkswagen pustila do prodeje 6.700 předsériových a testovacích vozů, které předtím nemusely být správně upraveny pro běžný silniční provoz. Nyní nabízí majitelům zpětný odkup v rámci svolávací akce s kódem „01C5“ a „01C6“.

Nedávno jsme v seznamu Rapex objevili hlášení, ze kterého jsme nebyli příliš moudří. V Alertu A12/1685/18 bylo napsáno: „Automobily původně používané pro interní účely společnosti Volkswagen AG nemusely být před prodejem široké veřejosti správně upraveny. Existuje možnost, že některé bezpečnostní systémy těchto vozidel nejsou upraveny pro použití v běžném silničním provozu.“ Doplněna byla pouze zmínka, že se problém týká různých modelů vyrobených v období 30. 12. 2005 až 19. 9. 2017. Žádné bližší informace o počtu vozů ani konkrétních modelech nebyly uvedeny. Odložili jsme tedy zveřejnění a pátrali, co se za záhadným kódem „01C5“ skrývá.

Zjistili jsme, že svolávačka není jen evropská, ale celosvětová a například v USA se týká pouze vozů vyrobených v letech 2011 až 2016. Na stránkách vw.com  je také uvedeno, že vozidla není možné opravit a jediným řešením je automobilkou vyhlášený program zpětného odkupu. Až do 31. března 2019 budou vozidla v USA vykupována za zvýhodněnou cenu, po tomto datu již bude zohledňován jejich stav a najeté kilometry.



Mezitím se na německém fóru motor-talk.de objevil příspěvek, ve kterém se majitel Phaetona podivuje nad tím, že autorizovaný servis nechce jeho vůz opravit, ale písemně mu nabízí jeho odkoupení. A přidávají se další.

Kauzy se chopil německý bulvární deník Der Spiegel a automobilka musela vydat jasné stanovisko. „V rámci interního šetření jsme zjistili, že v modelových letech 2006 až 2018 mohlo být celosvětově přibližně 6 700 vozidel uvedeno na trh ve stavu, který nemusí být v souladu se sériovým provedením,“ vyjádřil se k celé věci tiskový mluvčí automobilky. „Mohou to být modely, které byly používány pro experimentální a testovací účely a byly dodatečně vybaveny prototypovými částmi, které ještě nebyly schváleny. Mohlo by se ale také jednat o předsériová vozidla, která byla vystavena na různých autosalonech.“

„Nemáme k dispozici spolehlivou dokumentaci o tom, zda byly vozy po skončení testů uvedeny do původního sériového stavu,“ pokračuje mluvčí. „Nelze tedy určit konkrétní závadu a neexistuje jasně definovaná náprava. Z tohoto důvodu dostali dealeři pověření ke zpětnému odkupu vozidel.“

Pokud tedy máte jakýkoli Volkswagen vyrobený v období 30. prosince 2005 až 19. září 2017, pro jistotu se obraťte na nejbližší autorizovaný servis VW a zeptejte se, zda se svolávací akce s kódem „01C5“ nevztahuje i na vás. Jak na to, radíme zde.

-rb-

Aktualizace 11. 12. 2018

Na webu motor-talk.de, který kauzu detailně sleduje, se mezitím objevil z různých zdrojů sestavený seznam modelů, kterých se svolávací akce nejpravděpodobněji týká:

  • CC
  • Eos
  • Golf, e-Golf, Golf Plus, Golf Cabrio, Golf Variant
  • Passat, Passat Variant, US-Passat
  • Phaeton
  • Polo
  • Scirocco
  • Sharan
  • Sportsvan
  • Tiguan
  • Touareg
  • Touran
  • Up, e-Up

Kam dál?





Nejnovější svolávací akce

Mercedes-Benz-A-Class-2016-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz A-Class (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     43
Mercedes-Benz-B-Class-2016-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz B-Class (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     48
Mercedes-Benz-C-Class-2016-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz C-Class (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     44
Mercedes-Benz-E-Class-2017-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz E-Class (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     27
Mercedes-Benz-S-Class-2018-recall-e-call 20. 1. 2019

Mercedes-Benz S-Class (2016 - 2018)

  2016 - 2018
Software komunikačního modulu pro systém tísňového volání (eCall) je vadný. V důsledku toh ...
     25
Dacia-Duster-2018-recall-battery 20. 1. 2019

Dacia Duster (2018)

  11. 6. 2018 - 14. 6. 2018
Plusová svorka 12V baterie automobilu je nesprávně svařená. To by mohlo znemožnit nastartován ...
     49
Dacia-Sandero-2018-recall-battery 20. 1. 2019

Dacia Sandero (2018)

  11. 6. 2018 - 14. 6. 2018
Plusová svorka 12V baterie automobilu je nesprávně svařená. To by mohlo znemožnit nastartován ...
     28
Dacia-Logan-2018-recall-battery 20. 1. 2019

Dacia Logan (2018)

  11. 6. 2018 - 14. 6. 2018
Plusová svorka 12V baterie automobilu je nesprávně svařená. To by mohlo znemožnit nastartován ...
     22

Alfa Romeo | Alpina | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Buick | Cadillac | Chevrolet | Chrysler | Citroën | Dacia | Daewoo | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Infiniti | Jaguar | Jeep | Kia | Lamborghini | Lancia | Land Rover | Lexus | Lotus | Maserati | Maybach | Mazda | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Opel | Peugeot | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Smart | SsangYong | Subaru | Suzuki | Škoda | Tesla | Toyota | Volkswagen | Volvo |
1986 | 1987 | 1988 | 1989 | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018
Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2019
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2019 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2019. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz