Volkswagen čelí dalšímu skandálu. Automobilka pravděpodobně prodala další dva tisíce testovacích vozidel – tzv. předsériových modelů s díly bez platné homologace.
Už v listopadu 2018 Volkswagen svolával 6.700 nesériových aut při svolávací akci s kódem 01C5 – psali jsme zde. Tehdy tiskový mluvčí automobilky kromě jiného uvedl, že „…to mohou být modely, které byly používány pro experimentální a testovací účely a byly vybaveny prototypovými částmi, které nebyly schváleny…“.
V lednu 2020 vyhlašuje VW další tři podobné svolávačky s kódy 01D7, 01E3 a 01E4, které se v 8. týdnu 2020 objevily i v týdenním hlášení evropského systému Rapex – viz níže. Také v tomto případě nejsou některé bezpečnostní systémy svolávaných vozidel upraveny pro použití v běžném silničním provozu.
Volkswagen již v současnosti údajně rozesílá majitelům postižených aut dopisy, ve kterých uvádí, že při interní kontrole bylo zjištěno, že stav konstrukce vozidla nemusí odpovídat sériovému provedení v době jeho uvedení na trh. V diskusních fórech se majitelé podivují, že se Volkswagen snaží vykoupit celé jejich starší auto zpět – viz například motor-talk.de.
- Další svolávačky VW
- Nejnovější svolávačky
- Víte, kdy bylo vyrobené vaše auto? V techničáku to nenajdete
Do hry se snaží vstoupit i advokátní kancelář Stoll & Sauer, která v jiné kauze, VW Dieselgate, zastupuje téměř 450 000 majitelů dieselových Volkswagenů. „Je to další skandál. VW opět podvedl zákazníky a musí se k tomu postavit čelem,“ uvedl Dr. Ralf Stoll. „Poškození by měli vyhledat právní pomoc, aby se VW nesnažil smést celou záležitost ze stolu,“ zdůraznil advokát.
Nové svolávačky se týkají následujících modelů:
Svolávací akce 01D7
Automobily původně používané pro interní účely společnosti Volkswagen AG nemusely být před prodejem široké veřejosti správně upraveny. Existuje možnost, že některé bezpečnostní systémy těchto vozidel nejsou upraveny pro použití v běžném silničním provozu.
Modely: Bora, Classico, Fox, Golf, Jetta, New Beetle, Passat, Polo, Suran, Saveiro, Tiguan, Touareg, Wagon
Období výroby: 6. 1. 2006 – 19. 12. 2018
Počet aut: 743 (dle KBA)
Zdroj: Rapex Report 8/2020 A12/00222/20
Svolávací akce 01E3
Modely: Amarok, Caddy, Crafter, T5, T6, Polo
Období výroby: 29. 4. 2008 – 7. 3. 2016
Počet aut: 130 (dle KBA)
Zdroj: Rapex Report 8/2020 A12/00221/20
Svolávací akce 01E4
Modely: Amarok, Caddy, Crafter, T5, T6
Období výroby: 17. 1. 2006 – 16. 1. 2018
Počet aut: 1.118 (dle KBA)
Zdroj: Rapex Report 8/2020 A12/00220/20
Pokud tedy máte některý z Volkswagenů uvedených výše, pro jistotu se obraťte na nejbližší autorizovaný servis VW a zeptejte se, zda se svolávací akce s kódy 01D7, 01E3 a 01E4 nevztahují i na vás. Jak na to, radíme zde.
Porsche také?
Podobnou svolávačku vyhlásila přesně před rokem také automobilka Porsche. „Je možné, že vozidla nesplňovala v době dodávky platné sériové standardy, zejména pokud jde o některé bezpečnostní systémy a sestavy (např. sedadla, šrouby přední nápravy, brzdové komponenty). V důsledku toho mohou být vozidla nebezpečná,“ píše se v reportu Rapex A12/0188/19 pro modely Porsche 911 Carrera, Porsche Panamera, Porsche Cayenne a Porsche Macan z let 2014 – 2015.
-rb-
Kam dál?
Aktuálně 5026 svolávaček