Také Land Rover svolává hybridy kvůli riziku požáru, Mercedesu GLB může uletět spoiler (týden 48/20)


Svolávací akce tohoto týdne:
– Land Rover MHEV – zkrat a požár
– Mercedes GLB – zadní spoiler
– Renault Kadjar – dětská pojistka
– Mitsubishi Pajero – přední rameno


Šest svolávacích akcí pro sedm modelů pěti značek bylo vyhlášeno přes Rapex ve 48. týdnu 2020. Po jedné akci mají značky Ford, Land Rover, Mercedes-Benz a Mitsubishi, dvě svolávačky vyhlásil Renault.

Přetížení v elektrickém systému s napětím 48 V může vést k poruše tranzistoru MOSFET (Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor) u mild hybridních modelů Land Rover Discovery a Range Rover Evoque MHEV vyrobených od května 2018 do října 2020.

To může způsobit zkrat DCDC měniče a vznikající kouř může pronikat do prostoru pro cestující. Když bude dostatečný přísun kyslíku, třeba když budete chtít kouř vyvětrat, může dojít k požáru vozidla.

Elektrická a hybridní auta mají v poslední době tolik svolávaček, že jsme pro ně vytvořili samostatný štítek EV/Hybrid.



Vnější skořepina zadního spoileru může být špatně připevněna u Mercedesů GLB vyrobených od dubna 2019 do června 2020. Spoiler může za jízdy uletět, což představuje riziko pro ostatní auta.

Mitsubishi Pajero modelového roku 2017 a 2018 může mít špatně svařené pravé přední rameno. Kdyby prasklo, ovlivnilo by to jízdní stabilitu vozu. U Renaultu Kadjar z let 2013 až 2017 se může samovolně deaktivovat dětská pojistka na zadních dveřích.

Poslední dvě svolávačky jsou pouze rozšířením již dříve oznámených akcí pro Renault Master a Ford Kuga PHEV.

Podrobnosti ke svolávacím akcím tohoto týdne najdete v tabulce níže.



Svolávací akce 48. týdne 2020

Make, Model (years)Problem
Ford Kuga PHEV (2019 – 2020)Porucha nabíjení může způsobit, že vysokonapěťová (HV) baterie bude produkovat horké plyny.
Land Rover Discovery Sport MHEV (2018 – 2020)Elektrické přetížení v elektrickém systému s napětím 48 V může vést k poruše tranzistoru MOSFET.
Range Rover Evoque MHEV (2018 – 2020)Elektrické přetížení v elektrickém systému s napětím 48 V může vést k poruše tranzistoru MOSFET.
Mercedes-Benz GLB (2019 – 2020)Vnější skořepina zadního spoileru nemusí být připevněna.
Mitsubishi Pajero (2016 – 2018)Pravé přední rameno by mohlo během používání vozidla prasknout.
Renault Master (2019)Uzemnění v zásuvce tažného zařízení je nedostatečné.
Renault Kadjar (2015 – 2018)Dětská pojistka na zadních dveřích by se mohla nepozorovaně uvolnit.

-rb-


Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?

Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2022
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2022 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2022. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)