Peugeot a Citroën svolávají benzínové tříválce 1.2 litru. Může u nich selhat posilovač brzd


Více než 530,000 Peugeotů a Citroënů se celosvětově týká svolávací akce kvůli možnému poškození vakuové pumpy a selhání posilovače brzd.

O velkém opotřebení ozubeného řemenu a následném poškození vakuového čerpadla a posilovače brzd u benzínových přeplňovaných tříválců 1.2 litru se na německých fórech majitelů Peugeotů diskutuje už od léta 2019. Mnozí z nich se podivovali nad tím, že tento problém nebyl dosud řešen oficiální svolávací akcí a opravy zdarma se prováděly pouze v rámci takzvané kulance, o kterou musel zákazník požádat.

Německé tiskové oddělení skupiny PSA nejdříve odmítalo svolávací akci potvrdit, ale nakonec existenci kampaní HFC (Citroën/DS) a JZR (Peugeot) potvrdil sám výrobce.

Podle mluvčího PSA začala v Německu svolávací akce 12. listopadu 2020. Zároveň pro web kfz-rueckrufe.de po opakovaném dotazu uvedl, že se bude týkat „něco málo přes 19 500 vozů“. To je ale výrazně nižší číslo, než jaké uvádí Federální úřad pro motorovou dopravu (KBA). Ten ve svých varovných oznámeních hovoří o 47 000 autech jenom na německých silnicích.

Podle údajů KBA se celosvětově bude svolávat zhruba 370 000 modelů Peugeot Partner, 208, 2008, 308, 3008 a 5008 a více než 160 000 vozů Citroën Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3 a DS4. Vesměs jsou to auta, která sjela z montážní linky mezi březnem 2013 a dubnem 2017 a jsou vybavena přeplňovaným benzínovým tříválcem o objemu 1,2 litru, jak již bylo zmíněno.



KBA klasifikuje nové opatření jako monitorovanou akci, což znamená, že nedojde-li k opravě, existuje ve střednědobém horizontu riziko, že vozidlo bude odstaveno. Úřad zároveň eviduje v souvislosti s touto závadou již 15 případů poškození a dvě nehody bez zranění.

Podle některých diskutujících je možným důvodem problémů nesprávná volba materiálu pro ozubený řemen pracující v olejové lázni. Oficiální zpráva Rapexu uvádí, že „vakuové čerpadlo může být poškozeno v důsledku oděru materiálu ozubeného řemene„, což tuto tezi potvrzuje. Spekuluje se ovšem také o nekompatibilitě s palivem E10.

Mluvčí společnosti PSA ve svém prohlášení žádné technické podrobnosti nezmínil. Pouze uvedl, že k poškození může dojít asi u šesti procent dotčených vozidel a že u nich bude vyměněno olejové čerpadlo, ozubený řemen a případně další součásti.

Jak je to v Česku?

Podle Šárky Kubíčkové z českého zastoupení Citroënu se u nás akce dotkne 91 vozů. Radka Matthey z Peugeotu ČR nám na dotaz potvrdila, že u této značky bude svoláváno 765 aut.

V Rapexu byly obě svolávací akce zveřejněny pod kódy A12/01504/20 a A12/01505/20 – viz odkazy na jednotlivé modely výše v textu.

-rb-

Zdroj: focus.de, oficiální zastoupení značek


Kam dál?



Tip: Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení nebo havarijní pojistku?

Source: Weekly overview reports of RAPEX notifications, published free of charge in English on http://ec.europa.eu/rapex, © European Union, 2005 – 2021
Poprvé zveřejněno v angličtině v rámci Týdenního přehledu notifikací RAPEX Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise na oficiální stránce Evropské unie "Europa" prostřednictvím Rychlého výstražného systému EU pro nepotravinářské spotřebitelské výrobky (RAPEX) http://ec.europa.eu/rapex © European Union, 2005 - 2021 Oficiální kontaktní místa členských zemí a zemí EFTA-EEA poskytují informace v těchto týdenních přehledech. Podle ustanovení Přílohy II.10 ke směrnici o všeobecné bezpečnosti výrobků (2001/95/ES) nese odpovědnost za informaci notifikující strana. Komise nepřebírá žádnou zodpovědnost za přesnost poskytnutých informací. Český překlad: © Svolávačky.cz, 2016 - 2021. Odpovědnost za překlad nesou Svolávačky.cz. V případě nesouladu je rozhodující anglické znění.
Zveřejňováno na základě mezinárodní licence Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)